Hur gammal är din telefon?

Releasehästryttare

Köpte Oneplus Nord när den släpptes 2020 och är fortfarande hyfsat nöjd med den för att vara en billig telefon.

Medlem

Samsung Galaxy S8 från 2017.
Funderat på att byta ett tag, särskilt som skärmen är lite spräckt. Har dock andra investeringar som känns viktigare och det hjälper ju inte att trådlös laddning är en viktig feature för mig och utbudet på inte för dyra modeller (max 5-6000:-) med det är ytterst begränsat.

Medlem

Bytte till Samsung 22, den billigaste. Var trött på att gå runt med absurd stora telefoner i fickan.

Medlem

Iphone 7 från 2017. Här byts inget om det funkar


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Moto G7 Plus - 2019


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

kör Iphone 12, dottern kör en iphone 6 som jag bytt batteri på och den fungerar helt otroligt bra fortfarande, makalöst.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Samsung S22 Ultra.
Köpt någon gång i somras. Typ juni tror jag det var

phi
Medlem

iPhone 14 Pro Max. Den innan var en iPhone XS.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av socialarbetaren:

Galaxy S22 Ultra.

Helt oslagbar telefon. Kameran är 10/10.

Ja, verkligen en superkamera.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har en iPhone 11 pro från 2019 tror jag. Skulle ha kunnat plocka ut en ny lur från jobbet sedan 2 år tillbaka men den funkar fortfarande helt perfekt så orkar inte byta.

Medlem

Fairphone 4, skaffade i Januari. Innan dess en iPhone SE 2nd Gen.

Det har varit lite av en inlärningskurva att slå över till Android (UI skillnader) och hade problem med att ta emot och skicka MMS ett tag, men efter en inställning i APN så var det löst. Mobilen är helt klart för stor för mina önskemål, men reparationsaspekten är av högre prioritet. Kanske blir en framework laptop i framtiden, men har inget behov av en just nu.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Rog Phone 5 från 2021

Medlem

Samsung galaxy s8
Ja jag är en sån som "ärver" telefoner 😂
Ser ingen anledning att betala för dyra telefoner när jag inte använder för arbete osv.
Miljömedveten och ekonomisk 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nomman:

Köpte en Xiaomi Mi10 pro strax efter releasen 2020. Behåller den så länge batteriet räcker. Än så länge inga problem.

Har inte bytt telefon annat än pga batteritorsk/trasig skärm sedan ~2014. Kommer sällan eller aldrig några features som motiverar köp. Allt jag vill ha är batteritid och en ok kamera.

Samma mobil här Och kommer bara byta vid batterihaveri

Medlem

Köpte min OnePlus Nord 5G runt 2021, och är riktigt nöjd med den. Får fortfarande säkerhets uppdateringar och än så länge känns telefonen snabb. Priset låg då på 4000kr.

Medlem

Samsung galaxy S20FE ca 2021, den är aningen för stor för mitt tycke men har funkat otroligt bra


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

IPhone SE Gen 2 köpt för ~2 år sedan. Gick ifrån vråldyra telefoner till den då jag insåg att det är helt onödigt(för mig) att ha värsting lurarna då jag kan göra precis allt ändå som jag vill kunna göra lika bra på en budget lur. Visst är kameran inte i närheten av superlurarna men den duger.

Och till skillnad från tex Samsungs budgetlurar(Hade flertalet modeller av dom genom åren på mitt förra jobb och dom var verkligen horribelt slöa) är den väldigt rapp och responsiv!

Kommer köra IPhonen tills den möglar i fickan på mig! Ett batteri byte lär väl inkomma närmsta året

EDIT: Sen är det värt att tilläggas att jag också tröttnade på att ha stora telefoner, min förra var en Samsung S9+ och den var alldeles för stor. SE'n är perfekt storlek!

123
Skriv svar