Ubisoft-servrar attackerades i helgen

Medlem

dumma pirater dumma företag

Medlem

Haha, herrejösses.
Ubisoft borde sluta ljuga om ALLTING. Skyller alla deras problem på någonting annat och ljuger ihop rövarhistorier om pirater. Seriöst företag...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kan inte företagen lära sig att dom bara jävlas med dom som faktiskt köper spelen med dessa jävliga DRM. AC2 kommer bli crackat, Silent Hunter 5 har redan blivit crackat och Settlers 7 lär också bli crackat.

När företag skojar med pirater, som t.ex. Rockstar som gjorde GTA4 helt ospelbart genom att fucka upp kameran m.m. så är de helt OK, men köper man ett spel ska man ALDRIG bli drabbad på något negativt sätt pga DRM.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Hur som äre fel att anklaga företagen, det är piraternas fel och ingen annans att allt detta sker punkt. Egoistiska jävla små troll som tror dem är något ser till att marknaden dör ut mer och mer.

Tro fan att 2010 blir sista året man kan se fram emot PC titlar sorgligt nog.

Hur skadar piratkopieringen industrin mer än t.ex uthyrning av spel eller försäljning av begagnade spel? Inget stoppar någon som piratkopierat ett spel från att köpa det senare, men tror knappast att någon som äger ett begagnat spel går och köper ett nytt exemplar efteråt. Sen som redan nämnt är det Ubisoft som valt att använda ett helt överdrivet system för att skydda sig mot piraterna, och även deras fel att det inte fungerar. Tror du på allvar att alla de spelen som redan blivit crackade inte dragit in några pengar?

BME
Medlem

Till saken hör, detta kommer enbart att straffa folk som köper spelet. Men Ubi är lustiga, när en update till ett av R6 Vegas spelen gjorde att vissa inte kunde spela det längre så snodde de en pirat-crack och släppte som patch å vips så fungerade allt igen.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av bigsweede:
Skrivet av Aftonstjaerna:

Ja problemet är egentligen att folk fortsätter att köpa spelen då konkurenterna inte har något Splinter Cell. Grädden är samma på de olika livsmedelaffärerna. Därför är de mer måna av sina kunder än de oempatiska höjdarna på Ubisoft...

Oetiska är de väl inte ?
Bara korkade..
Drabbar och drabbar.. ingen som dött eller fått men för livet ännu ?
En refound skulle sitta gôtt.. sen överlever man.

Nä oetiska är de inte vad jag vet. Men nu skrev jag inte det utan oempatiska och det vidhåller jag att dom är

Jo..å lite fisiga åxå..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Hockey Stick:

men det här känns lite väl gay.

Jag tycker att det känns väldigt hetro. Eller kanske väldigt gröna ögon. Eller vad finns det för andra attribut vi kan tillskriva människor som har med det här att göra? Finns säkert några sjukdomar vi kan ta till också?

Bögcpinvalidhomomongo. Duger?

Jävla skitstil av Ubi dock. De verkar ju medvetet undvika faktumet att deras DRM inte fungerar?

Medlem

http://twitter.com/Ubisoft/status/10184920360

När man vet att dom ljuger blir det här rätt humoristiskt..

Medlem

haha ubisoft försöker verkligen släta över det hela och skyller ifrån sig haha... epic...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av Mack:

http://twitter.com/Ubisoft/status/10184920360

När man vet att dom ljuger blir det här rätt humoristiskt..

Jag vill inte försvara Ubisoft för dom är som sagt ett skitföretag, men hur kan vi vara så säkra på att dom ljuger? Jag har inte så svårt att tänka mig att illvilliga gamers som hatar dem än mer än jag skulle kunna sätta igång ett par ddos-attacker bara för att visa Ubisoft att de dom gör är fel.

Men visst är det tragiskt. Jag hoppas oavsett att de verkligen inser att de inte kan hålla på så här och att de antingen lägger ner PC totalt eller tar bort den här skiten. Så får Bluebyte och de andra som enbart släpper PC-spel (Settlers-/Anno-serien) genom dem helt enkelt välja en bättre distributör (Paradox/Stardock eller liknande) av deras spel. Därefter kan de gärna få gå i total konkurs för att sedan fundera över varför det gick som det gick... Dock lovar jag att de redan är så inskränkta att de kommer ändå att skylla på piraterna...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Mack:

http://twitter.com/Ubisoft/status/10184920360

När man vet att dom ljuger blir det här rätt humoristiskt..

Jag vill inte försvara Ubisoft för dom är som sagt ett skitföretag, men hur kan vi vara så säkra på att dom ljuger? Jag har inte så svårt att tänka mig att illvilliga gamers som hatar dem än mer än jag skulle kunna sätta igång ett par ddos-attacker bara för att visa Ubisoft att de dom gör är fel.

Men visst är det tragiskt. Jag hoppas oavsett att de verkligen inser att de inte kan hålla på så här och att de antingen lägger ner PC totalt eller tar bort den här skiten. Så får Bluebyte och de andra som enbart släpper PC-spel (Settlers-/Anno-serien) genom dem helt enkelt välja en bättre distributör (Paradox/Stardock eller liknande) av deras spel. Därefter kan de gärna få gå i total konkurs för att sedan fundera över varför det gick som det gick... Dock lovar jag att de redan är så inskränkta att de kommer ändå att skylla på piraterna...

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5181026566/m/7541043...

Attack, överbelastning eller både och. Hoppas deras servrar crash and burn.

Det roliga är att än en gång hamnar kunderna som offren i kriget mot piraterna. Men vem kunde inte se att det skulle hända förr eller senare? Som sagt, rätt åt er, ni som köpt SH5 eller AC2.

Edit: 666 inlägg.. Kanske är därför jag automatiskt är så elak.

Medlem

Allt detta visar ju bara hur fel Ubisofts modell är. DDoS-attacker är vanliga idag och kan utföras av vilken verklighetsstörd snorunge som helst som har tillgång till ett botnät. Så för att denna ungen sedan inte gillar spelet, företaget eller bara någon han/hon förlorade mot någon så kan de sänka hela Ubisofts serversystem och på så sätt förstöra spelupplevelsen för hundratusentals kunder samtidigt. Däremot händer inte detta med spel som inte behöver kostant snacka mot en server.

Sedan att Ubisoft är kramvänliga när det gäller suspekta kopieringsskydd är ju en annan femma, men det är detta som gör att jag i alla fall inte tänker betala för deras skräp. Spelen i sig är säkert bra men kraven för att spela dem och riskerna med det är helt fel. Jag vill kunna spela spelen oavsett på vilken dator jag är (inga begränsningar när det gäller antalet installationer), jag vill kunna spela spelet oavsett om jag har Internet (ingen kontroll mot någon masterserver titt som tätt), vill slippa skiva (ingen fjantig skiv-kontroll när skivan ändå inte används under spelet), och inga suspekta program som installeras (kopieringsskydd).

Ubisoft har missat på alla punkter och förtjänar därefter inte mina pengar eller min respekt som kund. Ni får mer kunder om ni lockar med en morot istället för piska och handbojor... (förutom de få som är lagda åt det hållet )

Ps. Piratversionerna fungerar alldeles utmärkt. Så ni på Ubisoft har bara kastat bort en massa pengar på saker som knäcks innan ni knappt fått ut spelet i butikerna...

Medlem

Finns det någon statistik som ger underlag för att DRM-marknadsföringen har fungerat statistiskt? Dvs, finns det någon statistik/tabeller/diagram som visar att försäljningen av spel från ubisoft har ökat sen DRM infördes?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Finns det någon statistik som ger underlag för att DRM-marknadsföringen har fungerat statistiskt? Dvs, finns det någon statistik/tabeller/diagram som visar att försäljningen av spel från ubisoft har ökat sen DRM infördes?

http://www.google.com/finance?q=EPA%3AUBI

Ja, jag skulle inte börja investera i Ubisoft om jag var dig i alla fall.

Försäljningssiffrorna lär vi nog inte få se än på ett tag, tvivlar dock på att dom är nått att skryta om.

Medlem
Skrivet av Mack:

http://twitter.com/Ubisoft/status/10184920360

När man vet att dom ljuger blir det här rätt humoristiskt..

Det är inget fel på våra servrar!


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Mack:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Mack:

http://twitter.com/Ubisoft/status/10184920360

När man vet att dom ljuger blir det här rätt humoristiskt..

Jag vill inte försvara Ubisoft för dom är som sagt ett skitföretag, men hur kan vi vara så säkra på att dom ljuger? Jag har inte så svårt att tänka mig att illvilliga gamers som hatar dem än mer än jag skulle kunna sätta igång ett par ddos-attacker bara för att visa Ubisoft att de dom gör är fel.

Men visst är det tragiskt. Jag hoppas oavsett att de verkligen inser att de inte kan hålla på så här och att de antingen lägger ner PC totalt eller tar bort den här skiten. Så får Bluebyte och de andra som enbart släpper PC-spel (Settlers-/Anno-serien) genom dem helt enkelt välja en bättre distributör (Paradox/Stardock eller liknande) av deras spel. Därefter kan de gärna få gå i total konkurs för att sedan fundera över varför det gick som det gick... Dock lovar jag att de redan är så inskränkta att de kommer ändå att skylla på piraterna...

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5181026566/m/7541043...

Attack, överbelastning eller både och. Hoppas deras servrar crash and burn.

Det roliga är att än en gång hamnar kunderna som offren i kriget mot piraterna. Men vem kunde inte se att det skulle hända förr eller senare? Som sagt, rätt åt er, ni som köpt SH5 eller AC2.

Edit: 666 inlägg.. Kanske är därför jag automatiskt är så elak.

Rätt åt oss ?
Funkar skitbra idag...


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Har faktiskt avvaktat med att köpa Assassins Creed 2. Steam tillåter ju åtminstone offline-mode men det här känns lite väl gay.

Jag tycker att det verkar lite hetero.

Inaktiv

Fortfarande många som inte kan spela.

Det finns inget som säger att attackerna inte beror på att ubis kunder spammar logg in stup i kvarten.

Jag fick trots allt mitt Internet avstängt i en vecka för att någon försökte hacka från mitt ip. I själva verket så spammade jag refresh knappen på min router för att möget krånglade. För min bredbandsleverantör tolkades detta som någon slags hack attack och stängde automatiskt av mitt ip.

Så det är ju inte osannolikt att något med deras servrar gör att det stänger ner för att det helt enkelt blir överbelastat av deras egna kunder.

Medlem

Gött att man slutat att köpa spel överhuvudtaget Finns vissa undantag men de är få, helt sjukt hur det fungerar nu för tiden och att alla puckon skyller på "pirat kopiering" Tänk lite längre..

INNAN NI CITERAR, tänk lite längre ändå..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar