Wingardium Leviosa! Betygen för Hogwarts Legacy lyfter till höga höjder

Robot
Wingardium Leviosa! Betygen för Hogwarts Legacy lyfter till höga höjder

Magi hoppades vi på, och magi tycks vi få.

#betyg, #hogwarts-legacy


Inaktiv

Jag är ärligt talat förvånad.
Ett bra spel? Nu för tiden?!

Eller är det mycket fans med "rose tinted glasses"?

Medlem

Trodde faktiskt att det var mediokra Svenska Avalanche Studios som gjorde detta tills jag läste recensionen att det är amerikanska Avalanche SoftWare. Trodde inte på höga betyg då jag som sagt var av tron att våra svenska vänner snickrat ihop detta äventyr. De gör inte dåliga spel men heller inte de där riktiga höjdarna heller...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör
Ponny
Skrivet av CARTMAN:

Trodde faktiskt att det var mediokra Svenska Avalanche Studios som gjorde detta tills jag läste recensionen att det är amerikanska Avalanche SoftWare. Trodde inte på höga betyg då jag som sagt var av tron att våra svenska vänner snickrat ihop detta äventyr. De gör inte dåliga spel men heller inte de där riktiga höjdarna heller...

Och då har ju detta Avalanche inte gjort direkt fantastiska saker. Disney Infinity, liksom!? Känns definitivt som om de satt sig på kartan i och med detta.

Å andra sidan ska vi inte glömma blockbustern Hannah Montana: Spotlight World Tour. 😬


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Och då har ju detta Avalanche inte gjort direkt fantastiska saker. Disney Infinity, liksom!? Känns definitivt som om de satt sig på kartan i och med detta.

Å andra sidan ska vi inte glömma blockbustern Hannah Montana: Spotlight World Tour. 😬

To be fair, att utveckla Hanna Montana-spel är väl som att få uppdraget att göra reklam för diskmedel


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas att PC-versionen håller måttet. Är rädd för kass performance och mängder med buggar som bara den..

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag är ärligt talat förvånad.
Ett bra spel? Nu för tiden?!

Eller är det mycket fans med "rose tinted glasses"?

Recensenterna har druckit kärleksbrygd!

Redaktör
Ponny
Skrivet av herrPuffy:

Recensenterna har druckit kärleksbrygd!

Jag tar två!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Så himla kul, blir så glad. Har länge velat ha ett riktigt stort och mysigt spel i Harry Potters magiska värld och nu verkar det äntligen ha kommit.

Tvingar mig själv att inte hypa för mycket, vill inte göra mig besviken genom för höga förväntningar. Men det är svårt...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av anon_79617:

Jag är ärligt talat förvånad.
Ett bra spel? Nu för tiden?!

Eller är det mycket fans med "rose tinted glasses"?

Jag är i alla fall inte något die hard-fan av Potter, men tycker böckerna är mysiga.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Förbokningen är klar, så i morgon ber jag och tjejen oss in i den magiska världen hela dagen 😁

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Hoppas att PC-versionen håller måttet. Är rädd för kass performance och mängder med buggar som bara den..

från vad jag har sett och läst är PC-versionen inte bra. fast det är utan day 1 patch och Nvidia/AMD drivers för spelet

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

från vad jag har sett och läst är PC-versionen inte bra. fast det är utan day 1 patch och Nvidia/AMD drivers för spelet

Skit också. Men det är väl tyvärr vad man kan förvänta sig av dagens releaser..

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

från vad jag har sett och läst är PC-versionen inte bra. fast det är utan day 1 patch och Nvidia/AMD drivers för spelet

Vart har du läst det? Blev sugen på att köpa Deluxe Edition för att kunna lira redan imorgon, men avvaktar om det är så att PC-versionen suger (som vanligt nuförtiden).

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Vart har du läst det? Blev sugen på att köpa Deluxe Edition för att kunna lira redan imorgon, men avvaktar om det är så att PC-versionen suger (som vanligt nuförtiden).

vet inte om man får länka videos här men du kan gå till GameStar en tysk youtube kanal. dom har lagt upp en video med performance overlay

Medlem

Världen ska tydligen vara riktigt nailad men gearen totalt meningslös.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Enda jag bryr mig om är om det rullar på Steam Deck eller inte... Så jag inväntar videos med steam deck preformance innan jag köper det.

Medlem

Men frågan är vad ni tycker om J.K Rowling? 😁

Medlem

Jag har bränt röven av mig på för många förhandsbokade spel de senaste åren så jag tänker vara skeptisk tills den breda massan har spelat det ett tag. Kalla mig skeptisk men man kan inte lita på pressen/influencers när det kommer till spelrescensioner.

Men jag hoppas att det blir fantastiskt, idén är underbar i vart fall!

Skrivet av ecHo!:

Men frågan är vad ni tycker om J.K Rowling? 😁

Fantastisk författarinna som verkar sitta på en del tveksamma värderingar.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Och då har ju detta Avalanche inte gjort direkt fantastiska saker. Disney Infinity, liksom!? Känns definitivt som om de satt sig på kartan i och med detta.

Å andra sidan ska vi inte glömma blockbustern Hannah Montana: Spotlight World Tour. 😬

Vadå, dom gjorde ju Toy Story 3 som är väldigt omtyckt! Hade kul med det på PS3. Men det här spelet är helt klart på en helt annan nivå.

Medlem

IGN snackar ju ner spelet som tusan men ger 9/10 ändå, IGN in a nutshell.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

IGN snackar ju ner spelet som tusan men ger 9/10 ändå, IGN in a nutshell.

Håller helt med dig, det hela är märkligt.
IGN säger i slutet av sin recension att spelet har många buggar och att huvudstoryn inte är så bra ändå ger dom spelet 9 och amazing. Hur kan det få så högt betyg när huvudstoryn inte är tillräckligt bra?
För mig är huvudstoryn jätteviktig det är ju det som bär upp spelet och ger spelaren ett syfte att vara i världen.
Jag börjar bli lite misstänksan mot IGN med tanke på att dom kan såga andra spel för att dom är buggiga.

1
Skriv svar