Dualsense kommer äntligen kunna uppdateras sladdlöst

Robot
Dualsense kommer äntligen kunna uppdateras sladdlöst
Medlem

Att ansluta med sladd för att uppdatera var inget jag hängde upp mig på, men helt klart en trevlig Quality-of-Life uppdatering.


signatur

Fueled by coffee.

Haha har folk verkligen klagat på att man var tvungen att göra uppdateringarar på den genom sladd?!

Haha ja gud vad jobbigt att trycka en sladd å låta ligga nån minut.

Men visst endån en trevlig uppdatering för dom vill kunna göra det 👌


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Med fyra kontroller är detta välkommet.

Redaktör
Skrivet av Snake Plissken:

Haha har folk verkligen klagat på att man var tvungen att göra uppdateringarar på den genom sladd?!

Haha ja gud vad jobbigt att trycka en sladd å låta ligga nån minut.

Men visst endån en trevlig uppdatering för dom vill kunna göra det 👌

Jag klagar gladeligen på det, eftersom sladdlös uppdatering bevisligen är tekniskt möjligt. Bekvämlighetsfaktorn ska inte underskattas. Men det är förstås ingen kritisk grej.


signatur
Medlem

Ibland så undrar man varför dom inte är snabbare på att införa (enkla?) lösningar lite snabbare än vad dom gör. Något som Sony tydligen har stora problem med är kommunikation och samarbete mellan dom olika avdelningarna i företaget. Kommunikation mot kund och reklam för kommande produkter är dom inte heller jätte bra på. Det är många inom VR som klagar på att dom är väldigt sena mm på att promota Psvr2. Och tycker inte att det är tillräckligt.

Medlem

observera att detta är en betauppdatering för betatestare och inget som släppts skarpt än

Medlem
Skrivet av svanfors:

observera att detta är en betauppdatering för betatestare och inget som släppts skarpt än

Exakt, samt att betan inte är tillgänglig för svenskar om jag inte misstar mig.

Medlem

Jag som inte har nån sladda liggandes framme tycker det är bra lösningn.
vill inte vilja hålla på plugga in vr sense kontrollerna heller när dom ska uppdateras, bra att det görs trådlöst. Stenålders metoder med sladd 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Exakt, samt att betan inte är tillgänglig för svenskar om jag inte misstar mig.

Det första jag också tänkte, att detta enbart är en beta än.

Kan ju vara bra om det nämns i nyheten.

Redaktör
Skrivet av svanfors:

observera att detta är en betauppdatering för betatestare och inget som släppts skarpt än

Ah, missade det! nyhet uppdaterad - tack!


signatur
Redaktör
Ponny

För egen del har det varit lite irriterande. Laddar kontrollerna via en sådan där laddstation, och förlägger gärna sladden – så jag uppskattar detta! När det nu blir.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mer irriterad över den bristfälliga batteritiden och det faktum att det är ett inbyggt batteri Go! Xbox!


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Har ett USB-minne med mina gamla ps4 saves. Skulle det gå att stoppa in i en ps5 och föra över nu då?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Oh sweet Lord så skönt. Så borde det ha varit från början. Skummaste känslan första gången man skulle uppdatera firmwaren på DualSensen. Inkopplad med en sladd dessutom. "Wtf, varför?" har jag alltid känt. Så även om vi slipper åtminstone den trådade delen blir det en liten vinst för oss användare.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Har ett USB-minne med mina gamla ps4 saves. Skulle det gå att stoppa in i en ps5 och föra över nu då?

ja det ska väl gå att överföra på nåt sätt.

Medlem
Skrivet av adfactory:

Mer irriterad över den bristfälliga batteritiden och det faktum att det är ett inbyggt batteri Go! Xbox!

Går ju att byta ut hur enkelt som helst. Funderat på det ett tag själv. Finns 2600 mah för dryga 200:- som förlänger batteritiden med 66%.
Känns inte som man ska behöva göra det iof men med utbytbara batterier har man ju precis samma problem egentligen.

Medlem

2000-talet *någon köper en trådlös handkontroll* : Herregud är du så bekväm av dig att du behöver en trådlös handkontroll.

2023 *kan uppdatera trådlöst*: Herregud är du så bekväm av dig att du tycker att det är jobbigt?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja det ska väl gå att överföra på nåt sätt.

Varför jag frågar var för att det tidigare inte gick. Men inte hört något om detta på länge, så undrar om det var det dom menade ska gå nu?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Med fyra kontroller är detta välkommet.

Japp tänkte exakt på detta. Inte så att man klagat på att uppdatera med sladd, men trådlöst är ändå så mycket lättare

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Går ju att byta ut hur enkelt som helst. Funderat på det ett tag själv. Finns 2600 mah för dryga 200:- som förlänger batteritiden med 66%.
Känns inte som man ska behöva göra det iof men med utbytbara batterier har man ju precis samma problem egentligen.

Hade varit betydligt bättre med AA batterier, fattar inte detta med inbyggda batterier där man måste ladda enheten. Känns vansinne till kontroller.

Jag "visar mitt missnöje" med att inte köpa Sonys egna "laddstationer etc"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hade varit betydligt bättre med AA batterier, fattar inte detta med inbyggda batterier där man måste ladda enheten. Känns vansinne till kontroller.

Jag "visar mitt missnöje" med att inte köpa Sonys egna "laddstationer etc"

Förstår inte alls hur någon kan tycka det är bättre med AA batterier? 😅 tyckte det var riktigt jobbigt back in the day.

Lördagkväll och dags för lite gaming, slut med batteri i kontrollen, inga batterier hemma och det är kört. Mycket skönare att bara kunna plugga in kontrollen och köra, speciellt om man har en laddningsstation. Då är kontrollerna alltid laddade liksom. Förstår inte riktigt problemet.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Förstår inte alls hur någon kan tycka det är bättre med AA batterier? 😅 tyckte det var riktigt jobbigt back in the day.

Lördagkväll och dags för lite gaming, slut med batteri i kontrollen, inga batterier hemma och det är kört. Mycket skönare att bara kunna plugga in kontrollen och köra, speciellt om man har en laddningsstation. Då är kontrollerna alltid laddade liksom. Förstår inte riktigt problemet.

Ja man får så klart se till att ha batterier.
Bäst är ju att köra laddbara AA batterier.
Förstår inte problemet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Mulisha_:

Förstår inte alls hur någon kan tycka det är bättre med AA batterier? 😅 tyckte det var riktigt jobbigt back in the day.

Lördagkväll och dags för lite gaming, slut med batteri i kontrollen, inga batterier hemma och det är kört. Mycket skönare att bara kunna plugga in kontrollen och köra, speciellt om man har en laddningsstation. Då är kontrollerna alltid laddade liksom. Förstår inte riktigt problemet.

Jag kör laddbara och har alltid ett gäng extra laddade, tar 1 min att byta. Men inbyggda funkar också fint om de räcker tillräckligt länge. Men Dualsense är lite på gränsen där.


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hade varit betydligt bättre med AA batterier, fattar inte detta med inbyggda batterier där man måste ladda enheten. Känns vansinne till kontroller.

Jag "visar mitt missnöje" med att inte köpa Sonys egna "laddstationer etc"

Skit i laddstationer, bara å dra i telefonladdaren ;). Tycker det är rätt smidigt med inbyggda. Problemet är väl att de alltid snålar med storleken.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Skit i laddstationer, bara å dra i telefonladdaren ;). Tycker det är rätt smidigt med inbyggda. Problemet är väl att de alltid snålar med storleken.

Jo jag har en dedikerad plats där jag laddar enheter.
Quest 2 + powerbank, Steam deck, div kontroller


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Två mindre kända nyheter i nästa firmware update:

Bästa featuren är att custom folders-funktionen uppdateras med filtersortering. Idag hamnar spelen i den ordning de lades till enbart och går ej att editera. Men framöver kommer man kunna äntligen ha sina spel i bokstavsordning.

Kommer även kunna se speltid ute till höger vid ”spelstorlek” på spel man äger direkt via ett spels huvudsida.

1
Skriv svar