30 % av aktiva PS5-användare i december har "aldrig använt PS4", hävdar Sony

Medlem
Skrivet av Margy:

Revisorer sköter bokföringen som sedan granskas av myndigheter.

Varför skulle något av dessa företag uppge falska uppgifter och riskera dryga böter och möjligen fängelsestraff för de ansvariga? De skulle även riskera massor av stämningar från aktieägare. Detta för att kunna säga att de sålt lite bättre än vad de har gjort?

Fördelarna med att fuska är uppenbart och något vi redan nämnt, annars kan man alltid fråga någon av de företag som klantat sig och åkt dit. Risk? Ja, ska man fuska så gör man förslagsvis det inom en marginal som ger så gott som 0% risk, förslagsvis något som inte går att dubbelkolla vidare lätt.

Skrivet av Margy:

Både Sony och Nintendo har rapporterat även när det inte gått så bra. Nintendo redovisade till och med negativ försäljning i någon rapport under Wii U-tiden.

Som sagt, vad man går ut med måste ändå på något vis verka rimligt. Wii U var erkänt dålig konsol att då presentera strålande siffror skulle vara klantigt.

Skrivet av Margy:

Självklart vet företagen hur många enheter man tillverkat och hur många man skickat till olika marknader.

Ja? Men vem har lika bra koll och kan checka att siffrorna man delar med sig av stämmer?

Vi kanske ska ta och avsluta diskussionen där och bara konstatera att du går blint på vad företagen säger medan jag tar det med en nypa salt, vem som har rätt får vara upp till var och en att avgöra.

Medlem

De verkar så stolta över detta att de valt att ignorera min årliga prenumeration och de lättförtjänta pengar jag lagt på alla deras tjänster i årtal. Har jag Nordea och PS4, så bör jag acceptera att bli av med mina tidigare avtal och istället få dagspris på dem och tvingas till att köpa en PS5:a nu när det finns enheter att sälja igen.

Microsoft är nog rätt jobbiga nu, men varför då inte se till att man kan visa att man har en produkt som inte bara är bra och går att köpa. Utan att man har tjänster som man idag kan tjäna stora pengar om man även ger bra support och inte lurar till sig kunder för att kortsiktigt briljera.

Min syn på Sony är att de luktar och känns som en slavfabrik med folk som är experter på att utnyttja folk som inte vet bättre. Jag har PC, XBOX och Switch och nu får jag mer pengar till köpa finare versioner av vad de erbjuder. Finns iaf ingen chans att man hinner spela allt och väljer de att ignorera kunder som mig kommer jag även ignorera dem. Än så länge har de inte monopol och nu har de öppnat upp mina ögon för att inte ge dem det heller.

Jag hör till de trettio procenten.

Min konsolerfarenhet är som följer.

Nintendo Gameboy
Sega Mega Drive
… runt tjugo år utan spelande…
Playstation 3
Nintendo Switch
Playstation 5

Avstängd
Skrivet av Supra8:

Intressant, så hur exakt går det till att kontrollera så att siffrorna vi får är korrekta? Finns det något globalt system som allt som säljs registreras i?

Jajaja, jag vet att "man skulle aldrig ljuga om sådana grejer" men om man ändå skulle vilja kontrollera att det verkligen stämmer, hur gör man?

Jag utgår alltid från att alla som har ett vinstintresse ljuger, plötsligt händer det att någon talar sanningen vilket blir en liten överraskning.
Källor och annat är inte pålitligt, vem finansierar källorna? Finns det en vinstintresse som ligger och luktar i källan?

12
Skriv svar