Världens första spel-Grammy går till Assassin's Creed Valhalla: Dawn Of Ragnarok

Robot
Världens första spel-Grammy går till Assassin's Creed Valhalla: Dawn Of Ragnarok

Eller rättare sagt dess kompositör, Stephanie Economou.

#Assassins-creed-valhalla, #Grammy, #Spelmusik


Medlem

Fritt spånat på spelmusik:

Under tiden jag spelade AC Valhalla så dök det upp en artist i mitt flöde som kallade sig Eivør. Jag trodde att det var på grund av vad jag interagerade med på sociala medier. Det kom upp en väldig massa sidor om kastyxor, runor och andra uttryck för vikingakultur i den här perioden. Så det var baserat på detta som jag trodde att Eivør var en del i det här.

Jag hade fel. Från artistens Wikipediasida: "Eivør Pálsdóttir (pronounced [ˈaivœɹ ˈpɔlsˌdœʰtəɹ]; born 21 July 1983), known mononymously as Eivør, is a Faroese singer-songwriter and actress. Born and raised in Syðrugøta, she had her first televised performance at the age of 13."

Så hon hade hållt på lite lite ängre än vad jag trodde och möjligen är det tvärtom, att artisten Eivor har gett inspiration till den AC Valhallas Eivor. Fan vet.

Men, nu kommer min poäng, Eivør har gjort musik till både God of war och även till God of war: Dawn of Ragnarok och det kan vara värt att lyssna på.

*Edit: stavfel.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Inte Baba Yetu från Civilization, som vann en Grammy 2011 då?

Skribent
Skrivet av Saxit:

Inte Baba Yetu från Civilization, som vann en Grammy 2011 då?

Även om hans stycke var med i Civilization så var inte kategorin kopplad till spel, vilket är vad jag menar med "spel-Grammy"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Även om hans stycke var med i Civilization så var inte kategorin kopplad till spel, vilket är vad jag menar med "spel-Grammy"

Ah, makes sense. Fast Baba Yetu var mer imponerande just för att den vann utan att där fanns en specifik kategori för spel.

Skribent
Skrivet av Saxit:

Ah, makes sense. Fast Baba Yetu var mer imponerande just för att den vann utan att där fanns en specifik kategori för spel.

Ja, det var riktigt välförtjänt. Civilization har över lag haft jäkligt bra musik.

Medlem

Men ok.. har ju gjorts bra mycket bättre spelmusik. Har de nyligen lagt till skiten så denna person endast hade turen med sig att det var första året?

Edit: Hehe, ja, missade helt att det var första året.

Medlem
Skrivet av demagog:

Eivør Pálsdóttir

Är ett stort fan av Eivør Pálsdóttir. Stötte på hennes röst för första gången för ~15 år sedan genom det svenska albumet Stenristarna med Anders Hagberg, och blev väldigt glad när jag såg att hon medverkade i God of War-konserten vid E3 2016. Fantastiskt röst.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Är ett stort fan av Eivør Pálsdóttir. Stötte på hennes röst för första gången för snart 20 år sedan genom det svenska albumet Stenristarna med Anders Hagberg, och blev väldigt glad när jag såg att hon medverkade i God of War-konserten vid E3 2016. Fantastiskt röst.

Då blir det Stenristarna och Anders Hagberg på vägen hem. Tack för tips.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Einar Selvik. Mycket bra.

1
Skriv svar