Den stora tråden om Hogwarts Legacy

Moderator
Den stora tråden om Hogwarts Legacy

Hej kära Fzare!

Det är ingen hemlighet att detta spelet har tagit mig med storm och jag njuter av varje timme med trollstav i hand. Här kan ni dela bilder på era karaktärer. Komma med frågor och tips eller bara skriva av er om spelet.

Glöm inte gömma viktiga spoilers eller lösningar till pussel osv bakom en spoilervägg. Detta görs genom att skriva [spoiler] Innan texten och [/spoiler] efter texten.

Eftas stav är egentligen en lans menad att hållas med två händer.

Moderator
Hogwarts Legacy: Beskriv din drömkaraktär

Hej alla Fzare!

Det börjar närma sig släpp för Hogwarts Legacy. Jag är nyfiken på vilken sorts häxa eller trollkarl ni kommer att eller skulle skapa i spelet! Allt ifrån till utseende, personlighet, moralkompass, husdjur till typ av magi.

Förutom detta vill jag också veta vilken sorts karaktär ni vill att jag skapar till FZ när det blir dags för stream nästa VECKA!

Moderator

Min egen drömkaraktär skulle likna en ung Mikael Madsen fast med långt hår och intensivt gröna ögon. Hans djur skulle vara en fet röd katt som bara vill äta och sova, är värdelös hjälpreda med magi men utmärkt att krama när man behöver tröst. Tänker honom som en Gryffindorelev som råkat blivit placerad i Slytherin och han älskar att tävla mot eleverna som han hatar i sitt eget hem. Flytande moral, oftast god men ibland elak om det skulle imponera på rätt personer. Rakt fram och snarare djärv än modig. Övertygad om att den bästa magiska skolan är att conjuring. Det går alltid att frammana vad man behöver istället för att läsa situationer med vad som finns till hand. Han tycker quidditch är löjligt och förstår inte varför man skulle slösa sin värdefulla tid på att sitta på en kvast.

Som Fzas karaktär skulle jag kunna förställa mig en son eller dotter till Efsta. Kenta som ung magiker. 😂

Skribent
Inskrivning på Hogwarts för vårterminen

Lagom till skolornas terminsstart släpptes Hogwarts Legacy där vi får besöka den beryktade trollkarlsskolan Hogwarts. Spelet har fått lysande kritik (även av undertecknad) och här på forumet var det många som väntade i kö på att få skriva in sig på det magiska lärosätet.

Vi tänkte att det vore kul om ni läsare ville visa upp eran virtuella trollkarlslärling. Dela gärna med er av namn, lite info om hur ni tänkte när ni skapade karaktären och vilket hus hen tillhör.

Undertecknad delar med sig av sin trollkarlsspoling här nedan, men tyvärr hade han ingen fantasi och valde helt sonika att döpa karaktären efter sitt eget namn.

Johan Lorentzon finns nu inskriven på Hogwarts och tillhör huset Hufflepuff.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vilket fyndigt trollkarlsnamn din karaktär har. 🤣

Skribent
Skrivet av robbis:

Vilket fyndigt trollkarlsnamn din karaktär har. 🤣

haha jag vet! Blev bara så glad att jag kunde ha med HELA mitt långa namn. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Kul! Jag slänger in min i morgon när jag börjat lira. Och nu blev jag påmind om att jag måste komma på något abrakadabiskt namn.

Medlem

Släpps väl först på fredag om man inte köper delux va? Jag återkommer i helgen 👌

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Kul! Jag slänger in min i morgon när jag börjat lira. Och nu blev jag påmind om att jag måste komma på något abrakadabiskt namn.

"Jonny Myrén" har jag hört är rätt magiskt....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha jag vet! Blev bara så glad att jag kunde ha med HELA mitt långa namn. XD

Återkommer med min på söndag. Barnvecka så hinner inte spela förren efter lämning.

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

"Jonny Myrén" har jag hört är rätt magiskt....

Försök inte dra ner mig i din omagiska namngrop, Johan.

Gnällkuk
Skrivet av Jonny Myrén:

Kul! Jag slänger in min i morgon när jag börjat lira. Och nu blev jag påmind om att jag måste komma på något abrakadabiskt namn.

Trolle Bort
M. Agi
Nät Troll


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Kul! Jag slänger in min i morgon när jag börjat lira. Och nu blev jag påmind om att jag måste komma på något abrakadabiskt namn.

https://www.bloomsbury.com/uk/discover/harry-potter/games-qui...

Jag blev... Oliver Nott... (försök senare gav Oblansk Nott)
Sambon blev Agatha Skeeter

FM-guru
F.d. Sisyr

Insorterad i Ravenclaw!

Medlem

Kaluha Häggkvist
Slytherin

Skapade en dude också
Lasse Bandhagen

Vet inte vem som kommer bli min huvudkaraktär
Tror Lasse

Medlem

Jag tvekar när det gäller det här spelet men om det blir köp av så kommer jag att köra med den kaxiga Brighton-tjejen Effie Zee, för att representera FZ


signatur

War, War never changes...

Medlem
Min karaktär hogwarts
Chefredaktör

Johann Gambolputty inskriven i skolan!

Moderator

Den unga Wakkaah (liknar för tillfället mer en karaktär ur LOTR!) ^^

Redaktör
Ponny

I helgen ska jag sätta igång. LÄNGTAN! När jag provspelade valde jag förnamn Bamse, efternamn Ponny. Men känns som jag vill ha något mer potterskt namn. Leker lite med tanken på en ung Minerva McGonagall, men så stora skor är ju omöjliga att fylla. En ginger-trollkarl blir det i alla fall, mig själv till ära.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Slår det verkligen Winterhold-questlinjen i Skyrim?

Medlem

Inväntar fredagen med stor spänning.

Måste nog sätta mig ner redan nu och reda ut karaktärens namn iaf.
Gryffindor blir det iaf mest för att böckerna så ofta beskriver deras common room och det ska bli kul att hänga i lokalerna. Vet inte hur mycket man kan utforma personligheter men Luna från böckerna blir nog inspirationen iaf även om hon är från Rawenclaw.

Redaktör
Ponny
Skrivet av SSidde:

Inväntar fredagen med stor spänning.

Måste nog sätta mig ner redan nu och reda ut karaktärens namn iaf.
Gryffindor blir det iaf mest för att böckerna så ofta beskriver deras common room och det ska bli kul att hänga i lokalerna. Vet inte hur mycket man kan utforma personligheter men Luna från böckerna blir nog inspirationen iaf även om hon är från Rawenclaw.

Exakt detta känner jag. Känns "hemma" på något vis? Samtidigt är jag nyfiken på de andra elevhemmen. Svårt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Exakt detta känner jag. Känns "hemma" på något vis? Samtidigt är jag nyfiken på de andra elevhemmen. Svårt.

Också mycket osannolikt att jag kommer spela om spelet med alla 4 elevhusen.
Men kan kanske får besöka de andra husen under spelet iaf.

Vet inte hur de löst det jämfört med böckerna men där får herrarna inte besöka sovsalarna för kvinnor.
Så rent logiskt får man access till större delen av världen om man är en kvinna i spelet

Medlem

Har bara hunnit spela igenom tutorial som var riktigt skoj, hoppas kunna hinna med första lektionen ikväll.

Spelar på Xbox Series X med grafikläget Fidelity, tycker det ser bra ut och 30 fps fungerar bra i detta spel även om jag annars föredrar 60 fps. Testade Performance men tyckte det blev för låg upplösning.

Min gubbe är med i Hufflepuff.

Skribent

Magic Jönsa är inte bara en jäkel på att duellera, utan skapar även modemässig magi.

Redaktör
Ponny

Hufflepuff enligt officiella quizzet blev det. Återstår om det är där jag hamnar på fredag... kommer ha beslutsångest i flera dagar!


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Trevligt spel men prestandan är inte toppen på PC. Grafikkort och CPU nyttjas ca 33-45% men fpsen är inte superbra. Går dock ändå bra att spela och förhoppningsvis kommer det en fin patch lagom till helgen eller framöver.

Medlem

Märks att spelet är gjort i UE4, det är inte optimerat för open worlds. Prestandan relativt grafiken är dålig. Det är laddskärmar när man går genom vissa dörrar. Ibland riktigt otrevlig pop-in och det finns en hel del grafiska buggar också. NPC som går rakt in i hus och försvinner (det är inte en bugg, det är en magiskola!). Får hoppas UE5 är en bättre motor för open worlds annars är det rökt för CDPR.

Spelet i sig är riktigt kul. Karaktärer, story och dialog är bra.

Medlem

Intryck så här långt: Visuellt otroligt vackert, men på något märkligt sätt ändå inte inbjudande och väcker inte riktigt utforskarlusten hos mig. Känns, som jag sett en del recensenter ta upp, lite som en kuliss. Detta späs på ytterligare av att samtliga NPC:er känns stendöda och inte går att integrera med överhuvudtaget.

Stör mig också lite på att det inte är tillräckligt mycket av ett RPG när det kommer till valmöjlighet i dialogen. Såg framemot att vara lite slug och halvond, men känns som att det artig och tacksam är den enda möjliga vilket blir lite fånigt och ibland irriterande.

Men ska försöka vara positiv och ge det en ordentlig chans, har trots allt betalt nästan 900kr

Skriv svar