Läckra Atomic Heart har förhållandevis snälla systemkrav

Robot
Läckra Atomic Heart har förhållandevis snälla systemkrav

Och bjuder på en ny genomgång av spelets premiss.

#Atomic-heart, #Mundfish


Medlem

ska köttas på game pass!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

It's not a lake, it's an ocean

Game Pass, baby!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ska köpa det till Steam då jag vägrar alla streamintjänster. hehe.

Jag gillar att samla på saker.

Spelet ser snuskigt bra ut efter den senaste trailern. Hoppas det kan leverera...
Utvecklaren (MundFish) första spelsläpp. Måste lira detta på PC iaf med mus & KB men undrar hur PlayStation 5 & Xbox Series X|S grafiklägen ser ut.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Pass.
När ryssen lyfter den vita flaggan i Ukraina kan jag kanske förmå mig att spela det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det ser ut som ett väldigt trevligt spel för den som är sugen på lite Bioshock/Dishonored liknande action.

Medlem

Verkar något bättre optimerat än Forspoken, med andra ord.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Pass.
När ryssen lyfter den vita flaggan i Ukraina kan jag kanske förmå mig att spela det.

Antar att detta är ett skämt vilket var ett roligt sådant. 👍😁

Vill dock förtydliga att MundFish inte är en rysk spelstudio. De håller till på Cypern och består av flera olika nationaliteter bl.a Ukrainare. Verkade inte vara nån Ryss där när jag kollade upp det.

Personligen trodde jag att denna utvecklare var från Ryssland från början.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Pass.
När ryssen lyfter den vita flaggan i Ukraina kan jag kanske förmå mig att spela det.

Ja det politiska läget är nog utvecklarnas fel, det låter logiskt.

Medlem

Har svårt att få grepp om det här spelet såhär på förhand. Älskar setting och estetistik, liksom att det finns snygga och förhoppningsvis roliga pussel. Men hur kommer striderna vara? Det ser bitvis otroligt hektiskt ut, vilket inte passar mig personligen och som på ett objektivt plan kanske blir svårt att gifta ihop med lite lugnare pussel?

Ska bli kul att se vad det blir av detta. Kommer definitivt att testa det via Game Pass.

Medlem

https://youtu.be/zs7QEo3LmVE

Rekommenderar alla att kolla på detta klippet innan 😊


signatur

Specs: PS5

Skrivet av CARTMAN:

Antar att detta är ett skämt vilket var ett roligt sådant. 👍😁

Vill dock förtydliga att MundFish inte är en rysk spelstudio. De håller till på Cypern och består av flera olika nationaliteter bl.a Ukrainare. Verkade inte vara nån Ryss där när jag kollade upp det.

Personligen trodde jag att denna utvecklare var från Ryssland från början.

Deras publisher är fortfarande Mail.ru Group, som lustigt nog åtnjuter sanktioner från väst.
En stor investerare, Gaijin company, har aktivt stöttat (terror)organisationen Folkrepubliken Donetsk (ДНР).
Sedan är det förstås bara en tillfällighet att spelet släpps på årsdagen då Ryssland förklarade Donetsk och Lohansk självständiga.

Sedan att det finns rykten om att de slussar användardata till FSB, det är nog mest rök utan eld...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Gmodderable:

https://youtu.be/zs7QEo3LmVE

Rekommenderar alla att kolla på detta klippet innan 😊

Kan också rekommendera att titta på detta.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ska köpa det till Steam då jag vägrar alla streamintjänster. hehe.

Jag gillar att samla på saker.

Spelet ser snuskigt bra ut efter den senaste trailern. Hoppas det kan leverera...
Utvecklaren (MundFish) första spelsläpp. Måste lira detta på PC iaf med mus & KB men undrar hur PlayStation 5 & Xbox Series X|S grafiklägen ser ut.

Du vet att gamepass inte är en streamingtjänst va?
Det kanske finns möjlighet till streaming, jag vet inte, men du laddar ner spelet som vanligt och kör direkt från din pc.
Men det kanske är månadsprenumerationer du inte stödjer?
Det är väl upp till var och en såklart men jag tycker definitivt att gamepass på pc'n och ps plus till ps4an är värt sina 230.- för båda som det kostar mig varje månad.

Massor av spel som jag spelat och spelar som jag aldrig annars skulle testat eller köpt.
Jag köper bara keepers. Dvs spel som jag vet kommer återspelas under många år framöver.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Deras publisher är fortfarande Mail.ru Group, som lustigt nog åtnjuter sanktioner från väst.
En stor investerare, Gaijin company, har aktivt stöttat (terror)organisationen Folkrepubliken Donetsk (ДНР).
Sedan är det förstås bara en tillfällighet att spelet släpps på årsdagen då Ryssland förklarade Donetsk och Lohansk självständiga.

Sedan att det finns rykten om att de slussar användardata till FSB, det är nog mest rök utan eld...

bojkotta du spelföretag/publishers med Kinesiska/Saudi delägare också?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av WarpGuN:

bojkotta du spelföretag/publishers med Kinesiska/Saudi delägare också?

Du tänker att mitt ställningstagande mot en terrorstat som aktivt försöker förinta en demokratisk stat i Europa här och nu också måste innebära att jag måste ta ställning mot Kina och Saudiarabien?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Här är en galen idé!
Försöka hålla politik BORTA från FZ's forum!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Deras publisher är fortfarande Mail.ru Group, som lustigt nog åtnjuter sanktioner från väst.
En stor investerare, Gaijin company, har aktivt stöttat (terror)organisationen Folkrepubliken Donetsk (ДНР).
Sedan är det förstås bara en tillfällighet att spelet släpps på årsdagen då Ryssland förklarade Donetsk och Lohansk självständiga.

Sedan att det finns rykten om att de slussar användardata till FSB, det är nog mest rök utan eld...

Ah ok, shit detta kände jag inte till. Jo det är ju illa kan man ju lugnt säga.

Spelet ser dock för bra ut för att jag ska bojkotta. I'm a week, week snubbe..

Skrivet av Patrik1975:

Du vet att gamepass inte är en streamingtjänst va?
Det kanske finns möjlighet till streaming, jag vet inte, men du laddar ner spelet som vanligt och kör direkt från din pc.
Men det kanske är månadsprenumerationer du inte stödjer?
Det är väl upp till var och en såklart men jag tycker definitivt att gamepass på pc'n och ps plus till ps4an är värt sina 230.- för båda som det kostar mig varje månad.

Massor av spel som jag spelat och spelar som jag aldrig annars skulle testat eller köpt.
Jag köper bara keepers. Dvs spel som jag vet kommer återspelas under många år framöver.

Jo det är just prenumerationstjänster som jag inte rör. Menade det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skrivet av CARTMAN:

Ah ok, shit detta kände jag inte till. Jo det är ju illa kan man ju lugnt säga.

Spelet ser dock för bra ut för att jag ska bojkotta. I'm a week, week snubbe..

Jag tror att du till och med kan gissa när MundFish flyttade till Cypern...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag tror att du till och med kan gissa när MundFish flyttade till Cypern...

Så de har hållit till i Ryssland alltså.. Det var de jag vill minnas att jag läst för några år sedan.

Lågoddsaren: 24 februari 2022 däromkring borde det vara. hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar