Sonys behandling av mig som kund

Medlem
Sonys behandling av mig som kund

Har haft alla Sonys abonnemang i årtal och aldrig har jag blivit behandla så här illa av en kundsupport.
Efter strul med betalningar med Nordea som jag först nu fått infon om så är mitt PlayStation Premium nu avslutat.
Det kanske inte är något stort problem, men jag hade en årsprenumeration och den skulle enligt mail jag fått den 30 December kosta mig 650kr.

Kundsupport har dock fastslagit att detta var ett erbjudande och att jag nu måste betala 1240kr för att fortsätta mitt abonnemang.
650kr skulle priset vara just för att jag alltid haft alla deras tjänster, i detta fallet hade jag även ett pågående PS Now abonnemang löpande när de omvandlade allt till deras nya tjänst, så det är ju inget "special pris".

Hade tänkt köpa PS5, VR2 och lite andra spel och har ju som sagt varit lojal mot dem i en väldigt lång tid, men mina principer tolererar inte att jag ska acceptera att någon behandlar mig som en klump skit, så delar härmed med mig av vad som kan ske i värsta fall utan att man inte gjort sig skyldig till något.

Jag har tidigare haft ett stort intresse och tyckt om Sonys produkter, men idag så ingår ju även en kundtjänst i vad man ska få när man köper något från ett företag. Är det så här jag ska finna mig i att det blir när det blir problem, så är deras produkt ganska värdelös. Och varför ska jag betala igen när jag redan betalt och ville betala det vi tidigare varit överens om?

De är en global jätte och jag är en person och borde ju vinna mer PR på att hjälpa mig än att inte hjälpa mig för att "alla" andra plötsligt skulle bry sig om principer eller är principen idag att du som liten kund får finna dig i att alltid betala oavsett om det är rätt eller inte?

Vad som gör mig ännu mer besviken är de som skulle hjälpa mig på kundsupporten är så pass hjärntvättade att de hellre tar min upprördhet i telefon än att lyfter denna fråga högre upp. Hade jag jobbat där hade jag sagt upp mig själv. Finns ingen chans att man orkar jobba där om det inte går att sköta sitt jobb. Fast är väl filosofier som att låt dem betala ännu mer, så att du har kvar ditt jobb som verkar råda där?

Rätt lustigt att man kan bli så här upprörd över något så här simpelt, men kan man inte som människa lösa det här så vet jag inte vad man kan lösa eller förvänta sig av sina medmänniskor. Får väl ge bort dessa pengar till välgörenhet, men jag vet redan att jag är en god människa synd att fler och fler runt omkring en beter sig som skit och tar skit.

Kan även tillägga att det fungerar bra med mina Microsoft tjänster och Nordea. Antar att jag aldrig får ett vettigt svar på varför och att man från Sonys sida ignorera att betalningar inte går igenom p.g.a detta.

Medlem

Vad vill du diskutera?
Har du inga exempel på deras handlande?
Tex. mailkorrespondens eller liknande så man kan få nåt grepp om vem som gjort vad eller varför?

Tråden tämligen meningslös i detta nu, bara en rant från random rättshaverist imo.

Medlem

Jag antar du gjort en googling då du lägger så mycket energi på att klaga..

https://www.gamereactor.se/om-du-har-nordea-kan-du-inte-langr...

Medlem

Lätt att bli upprörd ibland, men jag ser inte exakt vad de gjort som är fel. Om du har en pågående prenumeration till lägre pris så länge prenumerationen fortlöper, och prenumerationen blir avbruten pga betalstrul borde den dealen vara null & void.

Som exempel har jag själv halva priset på HBO Max så länge jag förnyar prenumerationen varje månad. Eftersom Premium har ett ordinarie pris på 1240kr om året är det troligtvis någon liknande deal du haft. Om jag har tomt på kortkontot den dagen de ska dra pengar så prenumerationen avbryts tar jag det på mitt ansvar och accepterar att det är fullpris som gäller i fortsättningen.

Medlem

Förstår inte varför ni försvara dem, men argumenten ni använder tyder på att ni har någon direkt eller indirekt relation till Sony som måste försvaras. Men låt dem vara kvar och låt folket/gamers se hur ni tänker.

Att någon bryter ett avtal och att denne dagen efter vägra att återuppta förhandlingar säger rätt mycket, särskilt när man inte informerat om att det kan vara problem med betalningen och att man då måste skriva ett nytt avtal som har helt andra villkor.

Att man sedan visar sig veta att det hela tiden skulle bli så här visar hur vidrigare detta är. Att man dessutom har en annan part som är iblandad tar det ytterligare en nivå upp. Då är man ju safe oavsett vad man gör eller är det såna här avtal som vi ska ingå att vi oavsett vad vi gjort för att uppfylla vår del av avtalet senare blir intvingade i ett nytt avtal för att det lagmässigt kanske är ok?

Vi har alla en uppfattning om rättvisa, så bra att ni delgav er. Precis det jag ville.

Medlem
Skrivet av patu:

Förstår inte varför ni försvara dem, men argumenten ni använder tyder på att ni har någon direkt eller indirekt relation till Sony som måste försvaras. Men låt dem vara kvar och låt folket/gamers se hur ni tänker.

Att någon bryter ett avtal och att denne dagen efter vägra att återuppta förhandlingar säger rätt mycket, särskilt när man inte informerat om att det kan vara problem med betalningen och att man då måste skriva ett nytt avtal som har helt andra villkor.

Att man sedan visar sig veta att det hela tiden skulle bli så här visar hur vidrigare detta är. Att man dessutom har en annan part som är iblandad tar det ytterligare en nivå upp. Då är man ju safe oavsett vad man gör eller är det såna här avtal som vi ska ingå att vi oavsett vad vi gjort för att uppfylla vår del av avtalet senare blir intvingade i ett nytt avtal för att det lagmässigt kanske är ok?

Vi har alla en uppfattning om rättvisa, så bra att ni delgav er. Precis det jag ville.

Eller så har du fel och överreagerar 😀

Klart det är tråkigt men samtidigt ligger lite av skulden på alla 3 parterna. Dvs det ligger på dig att se till att betalning går igenom, vad försöker de, 3 gånger ?

Sony borde varit tydliga mot deras nordea kunder att detta kunde ske.

Varför drabbade detta bara nordea? Ligger det verkligen på sonys bord då?

Jag tycker personligen du ska skaka av dig detta och sluta med din cancel kultur som är rätt uttjatad nu.

Skrivet av HompiStompi:

Jag antar du gjort en googling då du lägger så mycket energi på att klaga..

https://www.gamereactor.se/om-du-har-nordea-kan-du-inte-langr...

Att döma av artikeln skulle jag om jag var drabbad vara sur på Nordea, inte Sony. 🤷🏻‍♂️

Medlem
Skrivet av patu:

Förstår inte varför ni försvara dem, men argumenten ni använder tyder på att ni har någon direkt eller indirekt relation till Sony som måste försvaras. Men låt dem vara kvar och låt folket/gamers se hur ni tänker.

Att någon bryter ett avtal och att denne dagen efter vägra att återuppta förhandlingar säger rätt mycket, särskilt när man inte informerat om att det kan vara problem med betalningen och att man då måste skriva ett nytt avtal som har helt andra villkor.

Att man sedan visar sig veta att det hela tiden skulle bli så här visar hur vidrigare detta är. Att man dessutom har en annan part som är iblandad tar det ytterligare en nivå upp. Då är man ju safe oavsett vad man gör eller är det såna här avtal som vi ska ingå att vi oavsett vad vi gjort för att uppfylla vår del av avtalet senare blir intvingade i ett nytt avtal för att det lagmässigt kanske är ok?

Vi har alla en uppfattning om rättvisa, så bra att ni delgav er. Precis det jag ville.

Folk kanske kräver lite mer att gå på än bara ett text som i många fall inte stämmer.

Nu kostar ju premium 1240kr varje år och har du tagit del av ett erbjudande tidigare för runt 600kr så är det ju just då den gäller.
Nästa dragning blir således 1240kr när tidigare prenumeration går ut.

Så Sony har ju i detta fall inte gjort något fel.

Medlem

Konstig rubrik på tråden... Borde ändra den till "Sonys behandling av mig som kund".

Medlem

Men banken är du nöjd med?

Geeks Gaming
Skrivet av patu:

Har haft alla Sonys abonnemang i årtal och aldrig har jag blivit behandla så här illa av en kundsupport.
Efter strul med betalningar med Nordea som jag först nu fått infon om så är mitt PlayStation Premium nu avslutat.
Det kanske inte är något stort problem, men jag hade en årsprenumeration och den skulle enligt mail jag fått den 30 December kosta mig 650kr.

Kundsupport har dock fastslagit att detta var ett erbjudande och att jag nu måste betala 1240kr för att fortsätta mitt abonnemang.
650kr skulle priset vara just för att jag alltid haft alla deras tjänster, i detta fallet hade jag även ett pågående PS Now abonnemang löpande när de omvandlade allt till deras nya tjänst, så det är ju inget "special pris".

Hade tänkt köpa PS5, VR2 och lite andra spel och har ju som sagt varit lojal mot dem i en väldigt lång tid, men mina principer tolererar inte att jag ska acceptera att någon behandlar mig som en klump skit, så delar härmed med mig av vad som kan ske i värsta fall utan att man inte gjort sig skyldig till något.

Jag har tidigare haft ett stort intresse och tyckt om Sonys produkter, men idag så ingår ju även en kundtjänst i vad man ska få när man köper något från ett företag. Är det så här jag ska finna mig i att det blir när det blir problem, så är deras produkt ganska värdelös. Och varför ska jag betala igen när jag redan betalt och ville betala det vi tidigare varit överens om?

De är en global jätte och jag är en person och borde ju vinna mer PR på att hjälpa mig än att inte hjälpa mig för att "alla" andra plötsligt skulle bry sig om principer eller är principen idag att du som liten kund får finna dig i att alltid betala oavsett om det är rätt eller inte?

Vad som gör mig ännu mer besviken är de som skulle hjälpa mig på kundsupporten är så pass hjärntvättade att de hellre tar min upprördhet i telefon än att lyfter denna fråga högre upp. Hade jag jobbat där hade jag sagt upp mig själv. Finns ingen chans att man orkar jobba där om det inte går att sköta sitt jobb. Fast är väl filosofier som att låt dem betala ännu mer, så att du har kvar ditt jobb som verkar råda där?

Rätt lustigt att man kan bli så här upprörd över något så här simpelt, men kan man inte som människa lösa det här så vet jag inte vad man kan lösa eller förvänta sig av sina medmänniskor. Får väl ge bort dessa pengar till välgörenhet, men jag vet redan att jag är en god människa synd att fler och fler runt omkring en beter sig som skit och tar skit.

Kan även tillägga att det fungerar bra med mina Microsoft tjänster och Nordea. Antar att jag aldrig får ett vettigt svar på varför och att man från Sonys sida ignorera att betalningar inte går igenom p.g.a detta.

Tråkigt när sådant händer.
Samtidigt har du och Sony en deal. Du får ta del av deras tjänst i X antal månader för ett pris.
Denna prenumerationen förnyas mot att du ser till att Sony kan dra pengar.
Sony har försökt att dra pengar men det har inte fungerat så därför har tjänsten avslutats.

Så långt är allt i sin ordning. ”Skurken” i dramat ser ut att vara din bank i det här fallet(?)

Sen kan man alltid ifrågasätta Sonys känsla för goodwill men det är ju inte personalens fel. Personalen har betalt för att utföra en uppgift utifrån arbetsgivarens direktiv.

Det som känns märkligt för mig är att det låter inte som att du fått några påminnelser eller mail/notiser/larm om att Sony inte kunnat dra summan för ditt konto?
Sådant känns ju som lite av en självklarhet idag.

Skrivet av patu:

Förstår inte varför ni försvara dem, men argumenten ni använder tyder på att ni har någon direkt eller indirekt relation till Sony som måste försvaras.

Den här stilen tycker jag inte om. Om du ska skriva ut något på ett publikt forum så får man vara beredd på att alla inte håller med dig.

Att skuldbelägga och anklaga andra får iaf mig att ifrågasätta om det inte är din egen attityd som är bromsklossen i kommunikationen med Sony

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Eller så har du fel och överreagerar 😀

Klart det är tråkigt men samtidigt ligger lite av skulden på alla 3 parterna. Dvs det ligger på dig att se till att betalning går igenom, vad försöker de, 3 gånger ?

Sony borde varit tydliga mot deras nordea kunder att detta kunde ske.

Varför drabbade detta bara nordea? Ligger det verkligen på sonys bord då?

Jag tycker personligen du ska skaka av dig detta och sluta med din cancel kultur som är rätt uttjatad nu.

Jag har en känsla av att du trollar, men som sagt fortsätt om du tycker det är kul.

Hur kan skulden ligga på alla? Makes no sense.

Det ligger på Sony för att det är dem jag köper tjänsten av och att Nordea följer svensk lag. Eller säger du att de inte gör det?
Sony är dessutom min huvudpart att de inte gör mer för att behålla mig som kund är ju själva grejen.

Du bör isf sluta med ditt smaklösa trollande, för det för inte något framåt.

Medlem
Skrivet av patu:

Jag har en känsla av att du trollar, men som sagt fortsätt om du tycker det är kul.

Hur kan skulden ligga på alla? Makes no sense.

Det ligger på Sony för att det är dem jag köper tjänsten av och att Nordea följer svensk lag. Eller säger du att de inte gör det?
Sony är dessutom min huvudpart att de inte gör mer för att behålla mig som kund är ju själva grejen.

Du bör isf sluta med ditt smaklösa trollande, för det för inte något framåt.

Då du tar till härskarteknik så får du gärna motbevisa mig. Vad är det som gör att Nordea följer svensk lag och uppenbarligen ingen annan bank?

Du verkar vara en otroligt oskön människa så gör Sony en tjänst och håll dig ifrån dem. Tror alla tjänar på det i slutändan.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Då du tar till härskarteknik så får du gärna motbevisa mig. Vad är det som gör att Nordea följer svensk lag och uppenbarligen ingen annan bank?

Du verkar vara en otroligt oskön människa så gör Sony en tjänst och håll dig ifrån dem. Tror alla tjänar på det i slutändan.

Ingen härskarteknik, försöker klargöra vad som hänt och att inget gjorts åt det och skulle vilja få vettiga råd av medmänniskor och inte bli påhoppad och hatad av såna som dig.

I denna situation är ingen vinnare, dock rätt lustigt att du gläds av att jag är förloraren som ska acceptera saken som den är.

Grejen är ju dessutom att Sony enligt kundtjänsten vetat om att det varit problem med betalningar från en del kunder och inte informerat alls om det. De har haft sedan 30 December på sig att informera mig och har valt att inte göra det. I mitt fall har jag väldigt stor koll på mina räkningar och märkte själv att det inte dragits något från mitt konto och trots att jag själv kontaktat dem har de inte hjälpt mig. Att skylla på att avtalet gått ut och att jag får accepterar att det ska kosta mig 590kr mer är allt annat än att bry sig om sina kunder och då har jag haft alla deras online tjänster i många många år.

Och sedan återupprepar jag varför fungerar Microsofts och Nintendos tjänster, borde inte Sony ha liknande lösningar?

Medlem
Skrivet av patu:

Ingen härskarteknik, försöker klargöra vad som hänt och att inget gjorts åt det och skulle vilja få vettiga råd av medmänniskor och inte bli påhoppad och hatad av såna som dig.

I denna situation är ingen vinnare, dock rätt lustigt att du gläds av att jag är förloraren som ska acceptera saken som den är.

Ibland gör det ont att ha fel. Jag har klargjort min ståndpunkt ( som alla andra här i tråden ? ).

Sen vill jag klargöra att jag absolut inte gläds åt detta, vet inte vad jag skrivit som får dig att tro det ?

Jag hoppas det löser sig för dig, men ber dig vänligen att tagga ner din tråkiga attityd.

Geeks Gaming
Skrivet av patu:

Ingen härskarteknik, försöker klargöra vad som hänt och att inget gjorts åt det och skulle vilja få vettiga råd av medmänniskor och inte bli påhoppad och hatad av såna som dig.

I denna situation är ingen vinnare, dock rätt lustigt att du gläds av att jag är förloraren som ska acceptera saken som den är.

Fast du använder en väldigt tråkig retorik och aggressiv ton, det kan ju vara en bidragande anledning till att du får de svar du får.

Hur som så finns det i mina ögon endast en lösning:
Kontakta Sony, förklara vad som hänt (trevligt, sakligt och utan att lägga skuld på någon part) och be och böna för att få samma pris.

Som sagt så har Sony rent tekniskt inte gjort något fel utan inte kunnat få betalt för en tjänst.

Moderator | Testpilot

Jag är väl dum (som vanligt) men jag förstår inte ens vad grundproblemet är när jag läser din text. Du får ett mejl om ett pris, och det gäller inte av någon anledning vi inte får veta, och så måste du betala ett nytt / full pris? Varför, och vad sa dem som svar till anledningen?

Nog för att jag tog en tupplur och vaknade just men jag har som sagt svårt att förstå din situation.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Dryg attityd alla har mot någon som uppenbarligen är upprörd.

Jag är på din sida här. Surt att , pga något Nordea och Sony gjort, drabbar dig och dubblerar ditt pris. Ännu surare är det att Sony ej kan lösa det i efterhand, som antagligen är väldigt enkelt för dom att göra, mot en person som varit kund länge.

Tyvärr har du fått ett nej av dom nu. Nu får du se över om prenumerationen är värt fullpris eller ej och ta beslut därifrån. Men jag förstår din frustration och att Sony ej kan möta dig halvvägs här, då de ser din historik och sett att något hänt utan att du vetat om det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är väl dum (som vanligt) men jag förstår inte ens vad grundproblemet är när jag läser din text. Du får ett mejl om ett pris, och det gäller inte av någon anledning vi inte får veta, och så måste du betala ett nytt / full pris? Varför, och vad sa dem som svar till anledningen.

Nog för att jag tog en tupplur och vaknade just men jag har som sagt svårt att förstå din situation.

Du läser vad du vill och trollar.
Se bild nedan, finns inget annat än att tror än att det ska vara en självklarhet att jag ska betala 650kr för att få mitt PlayStation Premium förlängt i ytterligare 1 år för en kostnad på 650kr. Att Sony innan dess får problem med Nordea är inget problem fram tills att de 650kr ska dras från mitt konto. När de inte dras får jag dock problemet att abonnemanget avslutas, jag ringer Sony och försöker få hjälp att fortsätta min prenumeration för 650kr, men de gör inget för att hjälpa mig. Jag får bara beskedet att jag ska betala 1240kr om jag vill fortsätta vara kund. Jag får ingen förståelse alls och de vill få det att vara Nordeas fel. Jag ringer Nordea och de ger mig svaret att betalningarna måste ha verifiering p.g.a. svensk lag. Jag ringer Sony support igen och de har fortfarande åsikten om att jag nu ska betala 1240kr.

https://imgur.com/a/XJvKCof

Detta är en skandal. Jag vill inte att någon ska råka ut för samma sak som mig och får bara se en massa hat eller tystnad från de som kan lösa mitt problem.

Geeks Gaming
Skrivet av patu:

Du läser vad du vill och trollar.
Se bild nedan, finns inget annat än att tror än att det ska vara en självklarhet att jag ska betala 650kr för att få mitt PlayStation Premium förlängt i ytterligare 1 år för en kostnad på 650kr. Att Sony innan dess får problem med Nordea är inget problem fram tills att de 650kr ska dras från mitt konto. När de inte dras får jag dock problemet att abonnemanget avslutas, jag ringer Sony och försöker få hjälp att fortsätta min prenumeration för 650kr, men de gör inget för att hjälpa mig. Jag får bara beskedet att jag ska betala 1240kr om jag vill fortsätta vara kund. Jag får ingen förståelse alls och de vill få det att vara Nordeas fel. Jag ringer Nordea och de ger mig svaret att betalningarna måste ha verifiering p.g.a. svensk lag. Jag ringer Sony support igen och de har fortfarande åsikten om att jag nu ska betala 1240kr.

https://imgur.com/a/XJvKCof

Detta är en skandal. Jag vill inte att någon ska råka ut för samma sak som mig och får bara se en massa hat eller tystnad från de som kan lösa mitt problem.

Smidigt att spela troll-kortet för sidans moderator 😁👍

Fick du ingen påminnelse från Sony i form av mail eller liknande? Hur lång tid efter det dragningen skulle gjorts stängdes abonnemanget?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Smidigt att spela troll-kortet för sidans moderator 😁👍

Fick du ingen påminnelse från Sony i form av mail eller liknande? Hur lång tid efter det dragningen skulle gjorts stängdes abonnemanget?

Får man ens en påminnelse?verkar som Nordea har varit på Sony om att problemet som skulle uppstå och sen att Sony har inte gått ut med informera till kunden, då tycker jag korten ligger hos Sony och inte kunden eller banken.

Skrivet av patu:

Skulle sluta vara kund hos dom, låt plånboken tala.

Geeks Gaming
Skrivet av noyart:

Får man ens en påminnelse?verkar som Nordea har varit på Sony om att problemet som skulle uppstå och sen att Sony har inte gått ut med informera till kunden, då tycker jag korten ligger hos Sony och inte kunden eller banken.

Jag tycker jag får det från de flesta prenumerationstjänsten, typ ”vi har inte kunnat processa din betalning, tjänsten upphör därför xx-xx-xx”

Men det är kanske ingen självklarhet 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Smidigt att spela troll-kortet för sidans moderator 😁👍

Fick du ingen påminnelse från Sony i form av mail eller liknande? Hur lång tid efter det dragningen skulle gjorts stängdes abonnemanget?

Rätt vanligt att folk trollar för att de inte har bättre saker för sig. Jag försöker framställa något viktigt, så skulle uppskatta om vi höll oss till saklig diskussion även om det är tråkigt.
Fick ingen info från Sony eller Nordea efter den 30 December. Och när jag ringde in Måndag den 30 januari var det ju redan försent.

Medlem

Jag vill absolut inte försvara Sony. Men det här låter som otur och att betalninar till företag i stort kan blir väldigt trassligt. Förut när jag hade Netflix och vid betalning saknade pengar på det speciella kontot så blev det jämt strul. Fick skriva upp mina konto uppgifter helt från början. Det var rätt så irriterande. Jag kan tipsa om att alltid betala ps+ mm i förväg. Jag förlänger alltid tiden några månader före. På så sätt så behöver jag inte gå och undra om jag har pengar på det kontot när det ska dras. För det är knutet till ett säkert konto som inte innehåller så mycket pengar åt gången. För att försvåra för folk att länsa det mm.

Geeks Gaming
Skrivet av patu:

Rätt vanligt att folk trollar för att de inte har bättre saker för sig. Jag försöker framställa något viktigt, så skulle uppskatta om vi höll oss till saklig diskussion även om det är tråkigt.

Fast att hövligt be om ett förtydligande är ju nog så långt ifrån trollande man kan komma.
Återigen så ber du andra hjälpa till medans du i princip förolämpar dom i samma andetag.
"It's a bold strategy Cotton. Let's see if it pays off for him."

Skrivet av patu:

Fick ingen info från Sony eller Nordea efter den 30 December. Och när jag ringde in Måndag den 30 januari var det ju redan försent.

Att inte få någon påminnelse eller ens en notifiering om att abonnemanget stängs känns ju väldigt ostrategiskt.
Som sagt så tror jag inte det finns så mycket att göra än att försöka bejaka Sonys goodwill-sida av verksamheten om den nu finns.

Medlem
Skrivet av patu:

Rätt vanligt att folk trollar för att de inte har bättre saker för sig. Jag försöker framställa något viktigt, så skulle uppskatta om vi höll oss till saklig diskussion även om det är tråkigt.
Fick ingen info från Sony eller Nordea efter den 30 December. Och när jag ringde in Måndag den 30 januari var det ju redan försent.

Ja, detta låter ju mycket märkligt för enligt bilden på ditt mail så skulle de försöka dra pengarna först 29/1, alltså dagen innan du ringde. Om de nu misslyckats med att dra pengar brukar företag alltid skicka ut mail om det och sedan försöka någon dag senare igen och sen göra om proceduren i alla fall 2-3 gånger innan de helt stänger ned ditt konto. Det är ju typ norm hos prenumerationer som typ Netflix etc. Aldrig varit med om att de endast gör ett försök och utan kommunikation öht bara stänga av kontot. Men å andra sidan hade du uppenbarligen ett specialerbjudande aktiverat och de kanske ansåg att du brutit mot det och därför valt att bryta helt för att du inte längre kan hedra kontraktet. Dock verkar det ju vara mycket problem med Nordea så du kan ju inte vara den enda i denna situationen så att inte ens ge dig 24 timmar på att lösa det eller försöka ordna upp det är som sagt MYCKET märkligt. Men jag skulle ändå säga att det vi kan lära oss av denna tråden kanske inte är att bojkotta Sony utan att ha koll på våra bankkonton och prenumerationer. För även om det här känns tråkigt är det ändå inte helt på Sony utan mer Nordea och även om de borde kunna kommunicera bättre mellan er tre ser jag inte riktigt fog för att varken skaffa PS5, PSVR2 och/eller PS+. Men det är ju bara min ståndpunkt, tycker andra det är det väl bara för er att avstå. Tror dock inte det kommer lösa situationen eller liknande framöver då det är ett bankproblem och inte något ingrott hos Sony som kan ändras bara sådär genom att "rösta med plånboken". Men vi lever i ett fritt land så det står er fritt att bojkotta och hoppas på förbättring.

Avstängd
Skrivet av patu:

Har haft alla Sonys abonnemang i årtal och aldrig har jag blivit behandla så här illa av en kundsupport.
Efter strul med betalningar med Nordea som jag först nu fått infon om så är mitt PlayStation Premium nu avslutat.
Det kanske inte är något stort problem, men jag hade en årsprenumeration och den skulle enligt mail jag fått den 30 December kosta mig 650kr.

Kundsupport har dock fastslagit att detta var ett erbjudande och att jag nu måste betala 1240kr för att fortsätta mitt abonnemang.
650kr skulle priset vara just för att jag alltid haft alla deras tjänster, i detta fallet hade jag även ett pågående PS Now abonnemang löpande när de omvandlade allt till deras nya tjänst, så det är ju inget "special pris".

Hade tänkt köpa PS5, VR2 och lite andra spel och har ju som sagt varit lojal mot dem i en väldigt lång tid, men mina principer tolererar inte att jag ska acceptera att någon behandlar mig som en klump skit, så delar härmed med mig av vad som kan ske i värsta fall utan att man inte gjort sig skyldig till något.

Jag har tidigare haft ett stort intresse och tyckt om Sonys produkter, men idag så ingår ju även en kundtjänst i vad man ska få när man köper något från ett företag. Är det så här jag ska finna mig i att det blir när det blir problem, så är deras produkt ganska värdelös. Och varför ska jag betala igen när jag redan betalt och ville betala det vi tidigare varit överens om?

De är en global jätte och jag är en person och borde ju vinna mer PR på att hjälpa mig än att inte hjälpa mig för att "alla" andra plötsligt skulle bry sig om principer eller är principen idag att du som liten kund får finna dig i att alltid betala oavsett om det är rätt eller inte?

Vad som gör mig ännu mer besviken är de som skulle hjälpa mig på kundsupporten är så pass hjärntvättade att de hellre tar min upprördhet i telefon än att lyfter denna fråga högre upp. Hade jag jobbat där hade jag sagt upp mig själv. Finns ingen chans att man orkar jobba där om det inte går att sköta sitt jobb. Fast är väl filosofier som att låt dem betala ännu mer, så att du har kvar ditt jobb som verkar råda där?

Rätt lustigt att man kan bli så här upprörd över något så här simpelt, men kan man inte som människa lösa det här så vet jag inte vad man kan lösa eller förvänta sig av sina medmänniskor. Får väl ge bort dessa pengar till välgörenhet, men jag vet redan att jag är en god människa synd att fler och fler runt omkring en beter sig som skit och tar skit.

Kan även tillägga att det fungerar bra med mina Microsoft tjänster och Nordea. Antar att jag aldrig får ett vettigt svar på varför och att man från Sonys sida ignorera att betalningar inte går igenom p.g.a detta.

My God folk har verkligen inga riktigta problem, 600 spänn extra för en ”onödig” lyxtjänst och en arrogant och otrevliga sida tränger fram. De är ditt fel, du skulle haft bättre koll (punkt)!

Medlem

Vet inte hur Sony behandlar sina kunder genom sin kundtjänst, har ingen erfarenhet av det, vad jag däremot vet är att det är väldigt ohyfsat att anklaga allt och alla för att trolla.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tycker jag får det från de flesta prenumerationstjänsten, typ ”vi har inte kunnat processa din betalning, tjänsten upphör därför xx-xx-xx”

Men det är kanske ingen självklarhet 🤷‍♂️

Tror jag fått ett sådant av Sony tidigare, men inte denna gång. Den enda info jag ska acceptera är att de är ledsna att mitt erbjudande på en prenumerationstjänst de i flera år har tillhandahållit mig och som jag förskottsbetalar på 1år och automatiskt ska förlängas inte gjort det och idag bara var ett erbjudande som trots problem med partner de haft i alla dessa år för betalningar, så är det jag som ska betala ytterligare 590kr.

Jag har alla prenumerationstjänster en gamer kan ha och av alla valde just Sony mig att i stort sätt dra åt helvete. Ordvalet är aggressivt men så är det. Jag valde även posta detta på nätet då de redan bekräftat att de kommer stänga mitt ärende innan jag svarat på det och att det dessutom i stort sätt har ett värdelöst sätt att hantera support på:

https://imgur.com/a/eFVW29F
https://imgur.com/a/v0PEFHS

Jag har själv många års supportarbete bakom mig och även om vi ibland inte logga saker så löste vi alltid problemen. Här ser jag dock att inkompetens är hög. Man kan nästa tro att indierna och kineserna alla ogillade på den tiden, tom skulle ha hjälpt mig mer än den hjälp jag fick och jag är en stolt andra generations invandrare som alltid kommer vara det.

Så var är filosofin att kunden har alltid rätt och bilden om att de verkligen bryr sig om kunden, när deras anställda inte får lösa problem för folk som varit dem trogna i flera år? Jag menar att de kunde iaf kollat hur länge jag varit kund och känt en stolthet om att de hjälpt en fellow gamer, men inte ens det klar dem av det. Bara att sluta direkt på ett sånt skit företag. Värdelös policy som bara ger stress åt bägge håll.

Medlem
Skrivet av patu:

Du läser vad du vill och trollar.

Herregud vad dryg du är, han förstod inte vad du menade med allt du skrev och då trollar han? skärp dig

Du får väl höra av dig till Sony igen och nästa person du pratar med kanske kan lösa ditt problem?
Vägrar dom göra något så fine, köp en Nintendo och spela där istället

123
Skriv svar