Deliver Us Mars

Robot
Deliver Us Mars

En historia som började på månen får nu sin fortsättning på Mars.

#deliver-us-mars


Medlem

Härligt, detta ser jag fram emot. Väljer att inte läsa recensionen även ifall den inte nödvändigtvis inte innehåller spoliers. Vill gå in i spelet så blind man kan, då jag verkligen gillade föregångaren.

Medlem

Ettan var bra så denna uppföljare ska jag plocka hem nån rea.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Just de tekniska tillkortakommanden har hållt mig från att köra föregångaren på konsol (Xbox Series X). Lite synd att det här verkar gå i samma fälla.

Det verkar emellertid vara så att föregångaren flyter mycket bättre på PC än konsol. Nån som vet om det är fallet även med Deliver Us Mars?

Medlem

Det här känns som ett perfekt litet spel att spela när tillfälle ges.

Medlem
Citat:

Kathy har mer hang time än Michael Jordan

Det är väl inte så konstigt med tanke på att Mars gravitation bara är ungefär en tredjedel av jordens? Med jordmuskler lär du inte ha några svårigheter att skutta runt på Mars, även om du inte har superkondis.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Just de tekniska tillkortakommanden har hållt mig från att köra föregångaren på konsol (Xbox Series X). Lite synd att det här verkar gå i samma fälla.

Det verkar emellertid vara så att föregångaren flyter mycket bättre på PC än konsol. Nån som vet om det är fallet även med Deliver Us Mars?

Jag spelade föregångaren på ps5'an , gick in helt blind i spelet. Noterade faktiskt inget strul vad jag kan komma ihåg. Nu hade jag förstås inget att jemföra med så kan vara pga det. Tyckte det flöt på bra, synd förstås ifall det är uselt på xbox. Har höga förhoppningar på detta lir (brukar ju vara usel grej att ha ), kan det komma upp i 60% av föregångaren är jag ändå nöjd.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Det är väl inte så konstigt med tanke på att Mars gravitation bara är ungefär en tredjedel av jordens? Med jordmuskler lär du inte ha några svårigheter att skutta runt på Mars, även om du inte har superkondis.

Hon har det på jorden.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Hon har det på jorden.

Aha, då är jag med - såg ingen referens till det i texten så jag förutsatte att det var Mars som menades. 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Aha, då är jag med - såg ingen referens till det i texten så jag förutsatte att det var Mars som menades. 😅

Helt korrekt. Det var mest en detalj som irriterade mig. Men det är subjektivt. Som alltid.

På Mars är det mer logiskt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Bra och välskriven recension. Det här är en oslipad diamant. Ett givet köp om några månader när dom patchat bort buggarna och det är nedsatt på någon rea. Ser fram emot att mysa med det på min XSX. 😀

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det är väl inte så konstigt med tanke på att Mars gravitation bara är ungefär en tredjedel av jordens? Med jordmuskler lär du inte ha några svårigheter att skutta runt på Mars, även om du inte har superkondis.

Håller helt med dig. Även Gamingbolt klagade på att karaktärerna var "floaty". Men precis som du nämner så är Mars gravitation lägre än jordens så det är en helt naturlig rörelse på en sådan himmlakropp tycker jag.
Har även hört folk klaga på hur karaktären klättrar på väggar. Men tittar man på riktiga bergsklättrare så rör dom sig sakta som stela spindlar, en kroppdel i taget, så jag tycker det finns lite trovärdighet där med.

Skribent
Skrivet av PixelGamer:

Bra och välskriven recension. Det här är en oslipad diamant. Ett givet köp om några månader när dom patchat bort buggarna och det är nedsatt på någon rea. Ser fram emot att mysa med det på min XSX. 😀

Det är utan tvekan en oslipad diamant. Precis som det första spelet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

1
Skriv svar