Take-Twos Strauss Zelnick tror att "AI" kan höja ribban för spel

Robot
Take-Twos Strauss Zelnick tror att "AI" kan höja ribban för spel

Men ser det som ett underlättande verktyg, inte något som förändrar spelutvecklingen.

#Grand-theft-auto, #Take-two


Medlem

Så många AI-genererade quests, med "röstskådespeleri" och allt, som du vill ha. Spel som GTA VII och The Elder Scrolls VII tar aldrig slut. Så länge du vill spela dem så finns det nytt att upptäcka.

Medlem

AI känns självklart för Open world i framtiden.
Finns hur mycket som helst som kan AI genereras och på så vis få en väldigt varierad spelvärld med val som påverkar storyn mycket mer än vad de gör idag.

Allt från röster, dialog, utséenden till byggnader och beteende.
Snabba lagringsenheter och AI kommer bli revolutionerande för den typen av spel.

Medlem

Tror det kommer ändra mycket, väldigt mycket. I princip allt kommer kunna genereras efter ett tag i spel, det har liksom redan börjat.
Vi kollade just på att generera achievement-ikoner, det gick typ 50%, så nästan bra. Om två-tre år kanske vi kan göra det 100% och även alla skill-ikoner, quests går redan att generera ganska bra, speciellt om de inte måste vara sammankopplade m.m.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem

Samtidigt så har vi inte sett vart lagen runt det har landat, potentiellt kan man ju en konkurrent till dessa träna en maskin på gta spel för att göra fler gta spel.

Medlem

AI kommer vara ett kraftfullt verktyg i spelutvecklarnas verktygslåda. Personligen hoppas jag på npc:er utvecklas till nya nivåer. Har alltid drömt om när jag spelar Skyrim npc karaktärer med riktigt djupa dialog val och något som liknar riktiga personligheter. Kanske AI kommer realisera det?

Medlem

Snacka om att trycka ner värdet på arbete. Räcker det inte med att spelen säljs för en femma på rea (eller Game Pass)?

Medlem

Absolut att det kommer att göra det. Automatisk fysik, ljus och animationer, med mera, kommer att göra det möjligt för mindre team att skapa storverk. Kreativiteten kan flöda på ett helt annat sätt när man inte behöver att lägga tid och resurser på sådana saker.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lönlöst att kämpa emot

KoP
Medlem

Vi såg ju hur bra det gick när dom använde AI som hjälpverktyg när dom remastrade GTA 3, Vice City och GTA: SA. 🙄

Medlem
Skrivet av KoP:

Vi såg ju hur bra det gick när dom använde AI som hjälpverktyg när dom remastrade GTA 3, Vice City och GTA: SA. 🙄

Hur gick det till? Vad använder de AI för i de spelen? Låter väldigt begränsat.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vi såg ju hur bra det gick när dom använde AI som hjälpverktyg när dom remastrade GTA 3, Vice City och GTA: SA. 🙄

dom använde inte "AI"

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur gick det till? Vad använder de AI för i de spelen? Låter väldigt begränsat.

AI användes för att uppskala texturer, primärt vad jag förstår.

Skrivet av kennyg123:

dom använde inte "AI"

Enligt en intervju med en Rockstar Producent så gjorde dom visst det.
"To make the new assets, Rockstar used machine learning to upscale certain textures, but also reworked some by hand."

Oavsett så talade resultaten för sig själv, med det sagt så blir AI bättre och bättre.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av Albax11:

AI användes för att uppskala texturer, primärt vad jag förstår.

Enligt en intervju med en Rockstar Producent så gjorde dom visst det.
"To make the new assets, Rockstar used machine learning to upscale certain textures, but also reworked some by hand."

Oavsett så talade resultaten för sig själv, med det sagt så blir AI bättre och bättre.

Så för att deras teknik för att skala upp texturer inte var något vidare talar det för att AI inte är framtiden eller kommer att förändra spelutveckling? Eller hur resonerar ni?

Det låter som sagt väldigt begränsat med tanke på vad AI kan göra. Är inte gamla speedtree en typ av AI?

KoP
Medlem
Skrivet av kennyg123:

dom använde inte "AI"

Jo, det gjorde dom. AI-assisterad uppskalning av grafiska assets då dom upptäckte att den enorma mängden jobb och att göra det för hand skulle ta allt för lång tid.

Vilket resulterade i att en del texturer som innehöll text fick en del oväntade stavfel eller textbortfall. Givetvis fick dom gå in och ändra en del manuellt, men en del missar slank igenom.

Givetvia kommer denna teknik bli bättre i framtiden. ╮(′~‵〞)╭

1
Skriv svar