Sonys behandling av mig som kund

Dex
Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag har själv gjort ett par år inom kundtjänst och även om Sony kanske inte gjort något fel i ärendet sett till sina villkor och regler kan man åtminstone inte heller hylla dem för att ha gjort det där lilla extra för sina kunder. Om en kund hade kontaktat oss efter att ha försökt genomföra ett köp under en kampanjs sista dag eller liknande, och kunde styrka att deras bank haft tekniska problem vilket omöjliggjorde köpet vid det tillfället, är det självklart att vi hjälpt dem till samma villkor eller pris var aktuella då. Nu resonerar uppenbarligen Sony annorlunda men det är väl inte helt orimligt att anse att det inte är speciellt kundvänligt, tycker jag.

Visst kunde kundtjänst kunnat göra mer (vilket det förvisso verkar som dom försökt efter att ha se bilder som han har lagt upp i efterhand), men har personen i fråga haft samma attityd när han pratade med kundtjänst som han har haft i denna tråden så förstår jag helt och hållet att dom inte velat ge den där lilla extra servicen om dom inte hade behövt göra det.
Verkar ju inte vara den mest sympatiska personen

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dex:

Visst kunde kundtjänst kunnat göra mer (vilket det förvisso verkar som dom försökt efter att ha se bilder som han har lagt upp i efterhand), men har personen i fråga haft samma attityd när han pratade med kundtjänst som han har haft i denna tråden så förstår jag helt och hållet att dom inte velat ge den där lilla extra servicen om dom inte hade behövt göra det.
Verkar ju inte vara den mest sympatiska personen

Jobbar själv med kundtjänst och diskussionerna där är intressanta. Givet får alla samma form av grundhjälp, men är man dryg, inte lyssnar och kanske ser ner på en kundtjänstmedarbetare är det rätt så självklart att de kanske inte gör sitt yttersta för merservice. De få gånger jag gjort det ändå får man ingen uppskattning i alla fall, så inte värt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jobbar själv med kundtjänst och diskussionerna där är intressanta. Givet får alla samma form av grundhjälp, men är man dryg, inte lyssnar och kanske ser ner på en kundtjänstmedarbetare är det rätt så självklart att de kanske inte gör sitt yttersta för merservice. De få gånger jag gjort det ändå får man ingen uppskattning i alla fall, så inte värt

Kan verifiera att det var så när jag jobbade på kundtjänst för 15 år sen !

Man gjorde alltid det lilla extra för kunder som var positiva och glada Så dagens tips när ni ringer kundtjänst är att inte brusa upp er , det gör oftast mer skada än nytta!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jobbar själv med kundtjänst och diskussionerna där är intressanta. Givet får alla samma form av grundhjälp, men är man dryg, inte lyssnar och kanske ser ner på en kundtjänstmedarbetare är det rätt så självklart att de kanske inte gör sitt yttersta för merservice. De få gånger jag gjort det ändå får man ingen uppskattning i alla fall, så inte värt

Jag jobbade på kundtjänst, och var kunden dryg och dum så stängde jag av kundens konto och gjorde en full refund, företaget var litet och vi tyckte inte att det var värt att tjaffsa och vi ville inte ha sådana kunder. Ett snällt sätt att be dem dra åt helvete


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jobbar själv med kundtjänst och diskussionerna där är intressanta. Givet får alla samma form av grundhjälp, men är man dryg, inte lyssnar och kanske ser ner på en kundtjänstmedarbetare är det rätt så självklart att de kanske inte gör sitt yttersta för merservice. De få gånger jag gjort det ändå får man ingen uppskattning i alla fall, så inte värt

Skrivet av HompiStompi:

Kan verifiera att det var så när jag jobbade på kundtjänst för 15 år sen !

Man gjorde alltid det lilla extra för kunder som var positiva och glada Så dagens tips när ni ringer kundtjänst är att inte brusa upp er , det gör oftast mer skada än nytta!

Skrivet av mrFluffy:

Jag jobbade på kundtjänst, och var kunden dryg och dum så stängde jag av kundens konto och gjorde en full refund, företaget var litet och vi tyckte inte att det var värt att tjaffsa och vi ville inte ha sådana kunder. Ett snällt sätt att be dem dra åt helvete

Förstår er helt. Självklart kan anledningen till att kunden ringer in vara grundat i irritation, men att det skulle vara er/de i kundtjänst fel är ju bara helt fel sätt att tänka på. En borde verkligen ta ett djupt andetag innan en ringer in och försöker få hjälp. För om någon skriker på mig och skulle kalla mig dum i huvudet eller så, så skulle jag bara vara benägen att få samtalet avslutat så fort som möjligt snarare än ge någon extra service. Känns ganska grundläggande mänsklig psykologi. Vilket de som ringer in borde förstå. Väx upp och inse att det inte hjälper att skrika, svära och nedvärdera den som ska hjälpa dig. Du har all rätt att vara upprörd och/eller irriterad, men ta inte ut det på andra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gertzy:

Förstår er helt. Självklart kan anledningen till att kunden ringer in vara grundat i irritation, men att det skulle vara er/de i kundtjänst fel är ju bara helt fel sätt att tänka på. En borde verkligen ta ett djupt andetag innan en ringer in och försöker få hjälp. För om någon skriker på mig och skulle kalla mig dum i huvudet eller så, så skulle jag bara vara benägen att få samtalet avslutat så fort som möjligt snarare än ge någon extra service. Känns ganska grundläggande mänsklig psykologi. Vilket de som ringer in borde förstå. Väx upp och inse att det inte hjälper att skrika, svära och nedvärdera den som ska hjälpa dig. Du har all rätt att vara upprörd och/eller irriterad, men ta inte ut det på andra.

Precis så!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av JonasOfSweden:

My God folk har verkligen inga riktigta problem, 600 spänn extra för en ”onödig” lyxtjänst och en arrogant och otrevliga sida tränger fram. De är ditt fel, du skulle haft bättre koll (punkt)!

Är du verkligen en ny användare här? Sättet du skriver dina inlägg på ser väldigt bekant ut

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Usch, stäng ner den här tråden, snälla. Tillför absolut ingenting av värde.

Fast den gör det. Trådar som dessa sätter en standard som få andra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast den gör det. Trådar som dessa sätter en standard som få andra.

Intressant twist måste jag erkänna

Medlem

Jag brukar passa på att köpa årsprenumerationer av PS Plus och liknande när de finns på rea. Dom gånger som jag har glömt att avsluta min prenumeration istället för att köpa en ny prenumeration till rabatterat pris dras den fulla summan istället. Mitt fel, inte deras.
Det är samma med min anti-virus prenumeration. Där avslutar jag prenumerationen och köper en ny licens till rabatterat pris. Glömde en gång att avsluta och fick betala fullpris. Återigen, mitt fel, inte deras.
Och jag säger inte det här för att försvara dessa företag eller hur det funkar med prenumerationer nu för tiden utan mer poängtera att om man vill betala ett lägre pris får man ofta trixa lite själv.

Förstår inte riktigt problemet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Tack för skön fredagsläsning!
Vad vissa människor gör livet jobbigt för sig själva ibland. Undra hur en sån människa skulle hantera ett riktigt och jobbigt problem?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Är du verkligen en ny användare här? Sättet du skriver dina inlägg på ser väldigt bekant ut

Nygammal, inte varit aktiv sen runt 2016-2017, har bytt mailadress och glömt lösenordet så gjorde en ny användare. Känner inte igen de flesta som skriver nuförtiden.

123
Skriv svar