Skärmdumpar från spel

Medlem

Har som hobby att klättra upp högt för att hitta bra sniperpositioner och utforska ställen som man normalt inte kan komma åt, ibland också för att ta sceniska screenshots, denna tog ett tag att komma upp till, problemet är alltid att komma ner, eller rättare sagt inte att komma ner för fort.

Efter ett tag lyckades jag ta mig ner med x antal leap of faiths (var enklare up), sen över till andra huset med solpaneler (nere i bilden) och sen ett hopp rakt ner i kanalen, för att sen simma till en stege för att omedelbart bli upptäckt av Valentinos, försökte desperat aktivera optiskt camouflage, men pg av spel designen med endast en aktiv equipment slot, kastade iväg en granat istället som gjorde situationen mer stressfull, sprang som en tok genom Valentinos lilla område och hoppade ut och flydde.

Allt detta för en liten screenshot som jag nu delar med mig av samt historian om hur screenshotten togs 😄

Medlem

Blev en tur efter jobbet idag, Auckland, Nya Zeeland till Sydney, Australien.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Marvel’s Spider-Man Remastered (PS5), igen:

Bara sista DLC:n kvar, sen blir det Miles!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Tankade över bilderna från PS5an, lite random spel:
Shadow of War, en gammal favorit som spelas om årligen (minst) i brist på en uppföljare:

SW Jedi: The Fallen order:


signatur

I drank what?

Medlem

Lite fler
Ghost of Tsushima:

En gammal favorit, Arkham Knight:

AssCreed Valhalla, en björn som tagit lite för mycket syra:


signatur

I drank what?

Medlem

Sist men inte minst, Horizon Forbidden West:

Har hur många horizon bilder som helst, men dessa är några favvar.


signatur

I drank what?

Medlem

Ett par från The Division 2, första mot en boss med UI, andra på en känd spawnplats.

Medlem

MSFS är så otroligt snyggt, särskilt i de regioner där det finns bra källmaterial på Bing maps.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (PS5):

Älskar när ”snöstormen” drar in - riktigt snyggt!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Sista vändan från Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (PS5):

Bättre än originalet? Jag tror nästan det! Något i hela känslan av att svinga runt och vara Spider-Man som helt enkelt är mer gjutet. Diggade också en mer personlig berättelse, men visst är det [SPOILER](?) lite krystat när hjälten ska vara tjenis med alla relevanta karaktärer?

Nästa på tur är ’Disco Elysium’. Känns inte som att det är ett spel byggt för screenshots, men det får framtiden utvisa.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Uncharted 4 (PC)

Spelade just ut Uncharted 4.
Snacka om väloljat spel. Helt otrolig grafik. Snuskigt bra regisserade cutscenes. Meh gameplay...

Helt makalöst snygga animationer. Inte bara i cutscenes, utan hela spelet igenom.
Främst ansiktsanimationerna, är ju otroliga.

Golvas av hur galet bra alla modeller & texturarbetet är. Inomhusmiljöerna är smockade med detaljer.
Att PS4 kunde driva runt det här är ju en bedrift.

KOLLA, EN SPEGEL SOM FAKTISKT FUNGERAR I ETT SPEL!
DET ÄR FAN EN SÄLLAN SKÅDAD SYN!!!

Medlem
Goldeneye Multiplayer XBLA (PC)

Goldeneye är fortfarande hur kul som helst. Främst multiplayer-delen är rentav briljant.
Det tar 30sek, sen börjar man skratta av ren spelglädje. Det är så enkelt upplägg, men fortfarande har jag inte
sett något annat spel komma i närheten av Rare's fullträff. Uppföljarna, The World is Not Enough, Nightfire etc, hade ju så stelt och tråkigt gameplay så man somnade.
Tråkigt att nysläppen till Xbox och Switch blev halvärslade portningar med nedgradering av ljud, bild och kontroll.
Håller mig till den läckta XBLA versionen med community-patches. Rullar som en dröm.

Medlem

Moddat Fallout 4
De moddar som syns i dessa är:
Enhanced Lights and FX
True Storms - Wasteland Edition (Thunder-Rain-Weather Redone)
Boston Natural Surroundings
GRASSLANDS - A Fallout 4 Grass Overhaul (Trees only)
Vivid Fallout - Landscapes - Textures in HD - ORIGINAL SIZE - LOWER RESOLUTION

Medlem

Fick lite sug att köra Forza Horizon 5 igen
Nissan Skyline GT-R R34 fick sträcka lite på benen

Medlem
Skrivet av blackidus:

Moddat Fallout 4

Riktigt snyggt!

Medlem

Fjällfiske på Torneträsk


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Hogwarts Legacy
Från PC. Hemmagjort photo mode genom att manuellt stänga av allt i UI vilket är jobbigt. Tyvärr tar det inte bort UI delen när man flyger på kvast, de glömde den på något sätt.

Forbidden Forest (inte C64 spelet)

Har inte läst på om spelet så visste inte mycket, blev en kul överraskning att man senare får en eget rum att pilla med.

Lumos!

Medlem
Medlem

Metro Exodus Enhanced Edition


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag är ingen mekaniker eller så, men jag tror inte riktigt motorer fungerar på detta sättet....

Spelet heter Marauders förresten.

Medlem

Metro Exodus Enhanced Edition


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Duke Nukem 3D - Alien Armageddon

Sinnessjukt välgjord mod! Galet mycket innehåll med nya maps, fiender och gameplay.
Det var typ det här jag förväntade mig av spirituella uppföljaren "Ion Fury" som kom för ett tag sen, men det var inte i närheten av lika bra som den här modden.
Gillar skarpt hur det har implementerats ett sömlöst uppgraderings-system.

Medlem
Resident Evil 4 - Chainsaw Demo (PC)

Ojojojojoj! Som man längtat!

Medlem

Har precis börjat spela X4: Foundations, och är helt hooked. Har inte känt mig så här investerad i ett spel på många år, vilket är en väldigt härlig känsla.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Har precis börjat spela X4: Foundations, och är helt hooked. Har inte känt mig så här investerad i ett spel på många år, vilket är en väldigt härlig känsla.

https://i.imgur.com/MqqowMq.jpg

https://i.imgur.com/46SsMyu.jpg

https://i.imgur.com/sEIYYcS.jpg

Snyggt! Vad är det för spel? Har aldrig hört talas om det.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Snyggt! Vad är det för spel? Har aldrig hört talas om det.

(Varning för wall och text. Jag sätter in en spoiler-tag så jag inte tar upp för mycket utrymme i tråden)

X4: Foundations; en rymdsimulator/sandbox. Tänk dig Elite: Dangerous kombinerat med EVE Online, fast som singleplayer. Spelserien har funnits sedan 1999, så det är en väldigt väletablerad spelserie i sin genre - trots det är det väldigt få som pratar om spelet, vilket är otroligt konstigt enligt mig. Om du söker eller frågar om bästa rymdspelen dyker det alltid upp förslag som EVE Online, Star Citizen, Elite Dangerous, Kerbal Space Program, FreeSpace, No Man's Sky, Everspace, Space Engineers, FTL: Faster Than Light, Stellaris, Homeworld, Endless Space, Mass Effect - men väldigt sällan X4: Foundations.

Det är rätt svårt att beskriva spelet kortfattat med tanke på hur stort och öppet det är. Du kan i princip göra precis vad du vill, inklusive att bygga och designa egna modulära rymdstationer och fabriker, rekrytera en hel flotta att kommendera likt ett RTS-spel eller rekrytera någon enstaka pilot som eskorterar dig medan du själv flyger runt och gör annat än combat. Du kan spela på en väldigt dynamisk och simulerad marknad/ekonomi eller transportera gods själv, eskortera skepp, skaffa polislicens och jaga bounties eller rentav bli pirat, bygg upp ditt eget imperium och stärk din påverkan och närvaro genom att ta över andra system, utforska rymden och lösa mysterier, hitta resurser, minea asteroider etc för material, crafta items att använda eller sälja, uppgradera skepp med olika delar, m.m.

Jag räknade hur många skepp det finns i spelet och kom upp till 216 olika skepp. Sen kan du lägga till minst lika många till via moddar, som lägger till antingen helt nya skepp, eller gamla skepp från tidigare spel i serien. Vad jag vet har alla skepp interiör att röra sig omkring i, och går att flyga i antingen förstaperson eller tredjeperson. Du kan dessutom hoppa in i din spacesuit och flyga runt i person så långt syret räcker. Allt från små scout-skepp till stora hangarfartyg. Du kan även rekrytera piloter som flyger åt dig medan du sysslar med annat. Du kan skapa och lägga till egna paintjobs och logotyper relativt enkelt, då spelet är väldigt mod-vänligt, och med ett relativt aktivt community. Det finns till och med en ambitiös mod som omvandlar hela spelet till ett Star Wars-spel, inklusive alla dess stjärnsystem.

Kort sagt, om du gillar rymdspel som släpper på tyglarna och låter dig "spela fritt" så är X4 en av de starkaste rekommendationerna jag kan ge. Det har en viss inlärningskurva till en början, men då mest vad gäller Interface och keybinds. Man kan lätt känna sig överväldigad eller vilsen då spelet inte direkt håller dig i handen ens i början, och har inte precis någon linjär kampanj som tar dig från början till slut. Istället finns det story-drivna quest chains som tar dig till olika delar av universumet, men de är helt valfria. Jag läste till exempel om en spelare som i princip "klarade spelet" utan att ens lämna stationen i början. Hen tjänade bara pengar genom att köpa/sälja varor, rekryterade personal och kommenderade dem att göra grovjobbet, och skötte allting från en station.

Jag skulle kunna skriva minst lika mycket mer om spelet utan problem, men det får räcka såhär. Just nu vill jag bara hoppa tillbaka in i spelet 😄

Jag har bara börjat skrapa på ytan själv då jag nyligen började spela, men jag planerar att ha en recension skriven till sommaren eller hösten då jag tycker spelet förtjänar bra mycket mer exposure än vad det får.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

(Varning för wall och text. Jag sätter in en spoiler-tag så jag inte tar upp för mycket utrymme i tråden)

X4: Foundations; en rymdsimulator/sandbox. Tänk dig Elite: Dangerous kombinerat med EVE Online, fast som singleplayer. Spelserien har funnits sedan 1999, så det är en väldigt väletablerad spelserie i sin genre - trots det är det väldigt få som pratar om spelet, vilket är otroligt konstigt enligt mig. Om du söker eller frågar om bästa rymdspelen dyker det alltid upp förslag som EVE Online, Star Citizen, Elite Dangerous, Kerbal Space Program, FreeSpace, No Man's Sky, Everspace, Space Engineers, FTL: Faster Than Light, Stellaris, Homeworld, Endless Space, Mass Effect - men väldigt sällan X4: Foundations.

Det är rätt svårt att beskriva spelet kortfattat med tanke på hur stort och öppet det är. Du kan i princip göra precis vad du vill, inklusive att bygga och designa egna modulära rymdstationer och fabriker, rekrytera en hel flotta att kommendera likt ett RTS-spel eller rekrytera någon enstaka pilot som eskorterar dig medan du själv flyger runt och gör annat än combat. Du kan spela på en väldigt dynamisk och simulerad marknad/ekonomi eller transportera gods själv, eskortera skepp, skaffa polislicens och jaga bounties eller rentav bli pirat, bygg upp ditt eget imperium och stärk din påverkan och närvaro genom att ta över andra system, utforska rymden och lösa mysterier, hitta resurser, minea asteroider etc för material, crafta items att använda eller sälja, uppgradera skepp med olika delar, m.m.

Jag räknade hur många skepp det finns i spelet och kom upp till 216 olika skepp. Sen kan du lägga till minst lika många till via moddar, som lägger till antingen helt nya skepp, eller gamla skepp från tidigare spel i serien. Vad jag vet har alla skepp interiör att röra sig omkring i, och går att flyga i antingen förstaperson eller tredjeperson. Du kan dessutom hoppa in i din spacesuit och flyga runt i person så långt syret räcker. Allt från små scout-skepp till stora hangarfartyg. Du kan även rekrytera piloter som flyger åt dig medan du sysslar med annat. Du kan skapa och lägga till egna paintjobs och logotyper relativt enkelt, då spelet är väldigt mod-vänligt, och med ett relativt aktivt community. Det finns till och med en ambitiös mod som omvandlar hela spelet till ett Star Wars-spel, inklusive alla dess stjärnsystem.

Kort sagt, om du gillar rymdspel som släpper på tyglarna och låter dig "spela fritt" så är X4 en av de starkaste rekommendationerna jag kan ge. Det har en viss inlärningskurva till en början, men då mest vad gäller Interface och keybinds. Man kan lätt känna sig överväldigad eller vilsen då spelet inte direkt håller dig i handen ens i början, och har inte precis någon linjär kampanj som tar dig från början till slut. Istället finns det story-drivna quest chains som tar dig till olika delar av universumet, men de är helt valfria. Jag läste till exempel om en spelare som i princip "klarade spelet" utan att ens lämna stationen i början. Hen tjänade bara pengar genom att köpa/sälja varor, rekryterade personal och kommenderade dem att göra grovjobbet, och skötte allting från en station.

Jag skulle kunna skriva minst lika mycket mer om spelet utan problem, men det får räcka såhär. Just nu vill jag bara hoppa tillbaka in i spelet 😄

Jag har bara börjat skrapa på ytan själv då jag nyligen började spela, men jag planerar att ha en recension skriven till sommaren eller hösten då jag tycker spelet förtjänar bra mycket mer exposure än vad det får.

Stort tack för ett mycket uttömmande svar! Låter intressant. Kanske blir till att dyka in i någon gång.

Så här i efterhand hade jag ju kunnat söka reda på information själv, men lite interaktion är ju trots allt trevligt - speciellt med tanke på att det är ett forum vi hänger på!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Stort tack för ett mycket uttömmande svar! Låter intressant. Kanske blir till att dyka in i någon gång.

Så här i efterhand hade jag ju kunnat söka reda på information själv, men lite interaktion är ju trots allt trevligt - speciellt med tanke på att det är ett forum vi hänger på!

Jag brukar föredra social interaktion också. Då kan man lätt ställa följdfrågor och så 😊


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
RE4R

Typ 20'e rundan nu på demot. Märks så tydligt att dom lagt mycket möda på att få till gameplayet. Fenomenalt rakt igenom.

Skriv svar