Midnight Suns påstås sälja under förväntan: "Möjligt att releasefönstret inte var perfekt"

Robot
Midnight Suns påstås sälja under förväntan: "Möjligt att releasefönstret inte var perfekt"

Det Xcom-lika spelet släpptes i december.


Skribent

Skulle säga att marknadsföringen varit rätt dålig också. Många av mina spelande vänner hade ingen aning om att spelet släpptes förrän de såg min recension.

Det är dock möjligt att marknadsföringen också drunknat i bruset.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Marknadsföringen kombinerat med att det är ett någolunda unikt spel som kanske inte är för alla och dessutom kostar $80 påverkar nog en del. Jag vet att jag själv fortfarande är skeptisk till huruvida det är ett spel för mig och är inget jag vill chansa $80 på.

Det var ju klantigt att sumpa releasen. De får väl vänta 10 år, göra en remake och hoppas på att det går bättre.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Är det inte ett ganska nischat spel också?

Medlem

Bortsett från Spiderman-spelen, är det något Marvelrelaterat spel som säljer bra?

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Är det inte ett ganska nischat spel också?

Många tror nog spelet är ett rent kortspel när det mer lutar åt ett "vanligt" strategispel med kortinslag. Jag tror detta kan vara ett problem, att spelet ser mer nischat ut än det egentligen är.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Jozo:

Bortsett från Spiderman-spelen, är det något Marvelrelaterat spel som säljer bra?

Guardians sålde väl relativt bra? Eller?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Guardians sålde väl relativt bra? Eller?

Square Enix Reportedly Lost $200 Million on Avengers and Guardians of the Galaxy

Verkar inte som det!

Skrivet av duchovny:

Marknadsföringen kombinerat med att det är ett någolunda unikt spel som kanske inte är för alla och dessutom kostar $80 påverkar nog en del. Jag vet att jag själv fortfarande är skeptisk till huruvida det är ett spel för mig och är inget jag vill chansa $80 på.

Där slog du nog huvudet på spiken. När spel kostade 500 spänn var man mer benägen att chansa på ett spel där man inte var 100%. Jag köper bara 2-3 spel per år för fullpris och då är jag riktigt säker på att jag kommer att älska spelet. I övrigt kör jag game pass.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Många tror nog spelet är ett rent kortspel när det mer lutar åt ett "vanligt" strategispel med kortinslag. Jag tror detta kan vara ett problem, att spelet ser mer nischat ut än det egentligen är.

Tror du har rätt i det. Fanns så mkt ”orka kortspel” kommentarer. Marknadsföringen lyckades nog inte förmedla att det var så mkt mer än så och då mkt mindre ”kortspel” än det är.

Skribent

Synd, undrar lite om Avengers sabbade för Guardians?

Guardians var ändå ett bra spel, men både humor och bra musik.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag kan inte ens tänka klart på grund av alla spel som kommer till psvr2an. Missade spelet mycket på grund av att Marvel var i titeln. Så jag tänkte nog direkt microtransaktioner usch!

Medlem

Guardians of The Galaxy blev inte en succe förens det kom till Game Pass. Enligt spelets producent. Så jag ser detta i Game Pass om ca 3-ish månader.

Medlem

Eller så gjorde kanske en del som gillar turbaserade strategispel som jag och skippade Midnight Suns då jag hatar spel med diverse kortinslag. Spelar ingen roll om spelet räknas som bra, jag gillar verkligen inte när spelkort är en del av gameplay. Har prövat det i olika spel och ville hitta orsaka att köpa Midnight Suns men jag kan inte förmå mig.

Medlem

Vad är detta för spel?

Medlem
Skrivet av pazu:

Vad är detta för spel?

Typ XCOM fast med marvel-karaktärer.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Gillar spelet skarpt
Enda problemet dom stör mig ini h-e är att de nya achievements bla från Deadpool dlc inte poppar om man spelet färdigt grundspelet utan bara om man skapar new game+, sjukt!!!!!

Striderna är underbara

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Många tror nog spelet är ett rent kortspel när det mer lutar åt ett "vanligt" strategispel med kortinslag. Jag tror detta kan vara ett problem, att spelet ser mer nischat ut än det egentligen är.

Men korten är ju de som avgör 100% av striderna. Så det är ett kortspel, med lite animationer. Enda anledningen jag hållt mig borta från det. Vill jag spela kort finns det bättre spel.

Skrivet av Belfry:

Typ XCOM fast med marvel-karaktärer.

XCOM använder inte kort. Snarare ett kortspel med lite animationer.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Synd, undrar lite om Avengers sabbade för Guardians?

Guardians var ändå ett bra spel, men både humor och bra musik.

Jag var oerhört skeptisk till Guardians efter Avengers som jag förvisso bara spelade demo eller beta.

Men Guardians var riktigt bra och förtjänade bättre.

Medlem

Sån dundertabbe att skjuta upp XCOM3 till fördel för Marvelskit. Är redan 7 år sedan XCOM2 kom ut.

Tur att det straffade sig att lyssna på pengahungriga kostymnissar denna gång. Spelets försäljning var en superflopp, inte ens 25% av XCOMs under samma tid.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Många tror nog spelet är ett rent kortspel när det mer lutar åt ett "vanligt" strategispel med kortinslag. Jag tror detta kan vara ett problem, att spelet ser mer nischat ut än det egentligen är.

Det har inte känts som en fördel på förhand, jag tappade direkt intresset när man fick höra att det hade sådana inslag, har ingen större erfarenhet av de spelen än Thronebreaker: Witcher Tales.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Bortsett från Spiderman-spelen, är det något Marvelrelaterat spel som säljer bra?

Marvel Snap går väl ganska bra?

Medlem

Jag älskar XCOM och gillar Marvel men jag missade helt att detta skulle komma. Något fel känns har begåtts känns det som.

Men jag håller ögonen på detta!

Medlem

Är man inte oerhört less på "Xcom-liknande" spel nu? Då gillar jag Xcom bör jag kanske tillägga.

Medlem
Skrivet av Mirage:

XCOM använder inte kort. Snarare ett kortspel med lite animationer.

"Det Xcom-lika spelet släpptes i december."

Första raden i artikeln. Även om korten avgör, så är det visuella i alla fall likt Xcom. Försökte bara ge en väldigt enkel och tydlig förklaring åt en person som undrade.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle säga att marknadsföringen varit rätt dålig också. Många av mina spelande vänner hade ingen aning om att spelet släpptes förrän de såg min recension.

Det är dock möjligt att marknadsföringen också drunknat i bruset.

Jag hade ingen aning om vad det handlade om förrän xcom nämndes. så marknadsföringen har absolut varit rätt dålig.

EDIT: Det första jag tänkte dock då jag läste rubriken är, gud. Square Enix är igång igen 😁

Medlem

Har lagt ner dryga 30 timmar hittils, orkar inte klara det, sociala delen är så oerhört tråkig, vilket är en ren skam då combat delen är fruktansvärt bra. Skulle lätt kunna sänka ner 100+ timmar ifall dom tog bort slottet och hade bara combat + en 2d meny emellan varje nivå.

Och att det skrapas ut DLC sakta men säkert får mig att känna mig som att jag spelar en oklar produkt, bättre att besöka igen om ett år eller 2 då det släppts en bundle med samtliga saker för billigare.

Skribent
Skrivet av Pigge88:

Har lagt ner dryga 30 timmar hittils, orkar inte klara det, sociala delen är så oerhört tråkig, vilket är en ren skam då combat delen är fruktansvärt bra. Skulle lätt kunna sänka ner 100+ timmar ifall dom tog bort slottet och hade bara combat + en 2d meny emellan varje nivå.

Och att det skrapas ut DLC sakta men säkert får mig att känna mig som att jag spelar en oklar produkt, bättre att besöka igen om ett år eller 2 då det släppts en bundle med samtliga saker för billigare.

Jag gillar slottet, men en fast-travel mellan rummen och där karaktärerna befinner sig hade varit nice. Eller att de gjort det som skeppet i Xcom, en genomskärning och man klickar bara på rummen där det är någon som vill prata.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Personligen var jag sjukt taggad på det, ända tills jag såg "the Abbey" och hela den biten av spelet och hur fruktansvärt dåligt det verkar vara, All pepp sögs ur mig och det förkastades till "eventuellt, kanske"-högen.

Om det är någonting jag verkligen inte gillar i spel så är det en "social" hub, där man måste springa runt och utföra meningslösa uppgifter. Jag vill kunna hoppa direkt in i nästa bana/nivå/match, och tycker att det tar bort hela "flowet" att behöva flänga runt. Skulle det släppas en mod som tar bort skiten kanske jag köper det, för striderna och kort-aspekten ser ut att vara kickass.


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

12
Skriv svar