Xbox Game Pass - Februari 2023 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Februari 2023 - Part 1

Februari har anlänt och så också månadens första Game Pass-drop. Även den här gången blir det sprillans nya spel som släpps direkt på releasedagen i form av det hett emotsedda Atomic Heart. Ryktena från januari om Shadow Warrior 3 visade sig också stämma då det nu läggs till i biblioteket, i en ny trevlig Definitive Edition. EA Play får tillskott i form av Madden 23 vilket borde vara trevligt för fans av amerikansk fotboll. Cities Skylines: Remastered är en current gen-version av det trevliga stadsbyggarspelet som funnits en tid i Game Pass och som nu putsats upp för moderna konsoler. Multiplayerentusiaster med böjning åt anime-hållet får också lite skoj i form av SD Gundam Battle Alliance. För den som uppskattar strategisk action i mörk medeltid så rider Mount & Blade II: Bannerlord in på Game Pass-arenan inom kort.

Nya XGP Ultimate Perks kommer också till Fallout 76 och The Elder Scrolls Online under månaden med lite skoj prylar.

Vill man kolla in vad som kom under förra månaden så hittas de trådarna här:
Xbox Game Pass - Januari 2023 - Part 1
Xbox Game Pass - Januari 2023 - Part 2

Nya titlar:

Madden NFL 23 (9 feb, konsol+PC)

SD Gundam Battle Alliance (9 feb, konsol+PC+cloud)

Mount & Blade II: Bannerlord (14 feb, konsol+PC+cloud)

Cities: Skylines - Remastered (15 feb, Series X|S + cloud)

Shadow Warrior 3: Definitive Edition (16 feb, konsol+PC+cloud)

Atomic Heart (21 feb, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 februari: Besiege, CrossfireX, Infernax, Recompile, Skul: The Hero Slayer, The Last Kids on Earth.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Atomic Heart är höjdpunkten i februari. Ser verkligen fram emot det.

Medlem

Shadow warrior va väl det som tilltalade mig mest, game pass levererar alltid något intressant varje månad

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Atomic Heart är höjdpunkten i februari. Ser verkligen fram emot det.

Verkligen, det ser riktigt coolt ut.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean

Håller verkligen tummarna för att Atomic Heart lever upp till hypen. Hoppas på riktigt tajt gameplay, annars spelar grafiken mindre roll. Atmosfären och miljöerna bådar i alla fall gott.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gnällkuk
Skrivet av Gaara:

Shadow warrior va väl det som tilltalade mig mest, game pass levererar alltid något intressant varje månad

Minst en stor intressant titel varje månad!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Bannerlord..jag satt och fingrade på köpknappen igår. Men det blev läggdags för barnen och sen glömde jag bort det. Så lite tur hade jag där, sparade lite pengar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem

Atomic Heart verkar riktigt coolt. Man kan ju också börja spela Wo Long eftersom demot kommer 24/2. Sparfilerna kan sedan tas med när spelet kommer till Game Pass i mars

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lauchen:

Atomic Heart verkar riktigt coolt. Man kan ju också börja spela Wo Long eftersom demot kommer 24/2. Sparfilerna kan sedan tas med när spelet kommer till Game Pass i mars

Aha, bra tips där! Wo Long kommer ju redan den 3:e mars så det är ju nära inpå.


signatur

Jump in.

Medlem

Kommer säkert köra Gundam SD ifall jag hinner klart med Mechwarrior 5. Men god damn vad drygt det är att hitta bra mechs.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

mycket bra månad


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Också lite Starfield i juni kanske...? 🤞

Medlem

Yeees! Bannerlord! Har tänkt köpa det länge, hoppas det går att modda hyffsat enkelt så det inte blir gamepassifierat för hårt.

Atomic Heart skulle jag inte ta i med tång.

Citat:

The developer behind the upcoming shooter Atomic Heart, Mundfish, recently denied claims to the effect that a connection may exist between the company and the Russian government. The studio has been coming under fire for allegedly collecting user data for the Federal Security Service.

https://www.dexerto.com/gaming/atomic-heart-controversy-expla...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Kom ihåg att gå med i Microsoft Rewards och ladda ner appen i Xboxen.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Kom ihåg att gå med i Microsoft Rewards och ladda ner appen i Xboxen.

Varför?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Gör uppgifter, sök med Bing, köp saker i ms store detta ger poäng som kan lösas in mot ms presentkort. Man kan även donera. Konstigt att det inte pratas mer om detta.

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/quests

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Gör uppgifter, sök med Bing, köp saker i ms store detta ger poäng som kan lösas in mot ms presentkort. Man kan även donera. Konstigt att det inte pratas mer om detta.

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/quests

Jag fattar inte heller! Antingen kan man leva sig in i häftiga nya världar, spela de senaste släppen, bränna gummi i forza, skjuta aliens i huvud eller så kan man sitta och söka på Bing. Jag undrar verkligen varför det inte är mer populärt.

Lika iskallt som ICA's lojalitetsprogram...

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Kom ihåg att gå med i Microsoft Rewards och ladda ner appen i Xboxen.

Eller så samlar dem in tillräckligt med data om mig ändå utan att ge dem ännu mer för väldigt lite tillbaka.

Bing som sökmotor skulle jag inte heller använda om dee betalade mig för det med riktiga pengar.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Gör uppgifter, sök med Bing, köp saker i ms store detta ger poäng som kan lösas in mot ms presentkort. Man kan även donera. Konstigt att det inte pratas mer om detta.

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/quests

Har du använt det mycket? Vad blir det för summor över tid? Jag tänker att det behöver bli en del om jag ska orka köra bing 😛 blir det tillräckligt för att köpa nåt spel då och då eller är det mer kronor som kanske blir en dlc om året?

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag fattar inte heller! Antingen kan man leva sig in i häftiga nya världar, spela de senaste släppen, bränna gummi i forza, skjuta aliens i huvud eller så kan man sitta och söka på Bing. Jag undrar verkligen varför det inte är mer populärt.

Lika iskallt som ICA's lojalitetsprogram...

Du har ju inte ens läst på. 😆 Du kan ju skippa att söka med Bing. Sen tar det ingen lång tid alls om man nu gör det. Inte konstigt att det inte är mer populärt när folk är så dåligt pålästa.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Har du använt det mycket? Vad blir det för summor över tid? Jag tänker att det behöver bli en del om jag ska orka köra bing 😛 blir det tillräckligt för att köpa nåt spel då och då eller är det mer kronor som kanske blir en dlc om året?

Går man all in med sökandet och övriga uppgifter så blir det 600 sek på 12 mån. Mobilen och Xboxen är man ju ändå inne på. Lätta pengar för lite tid.

https://www.gamereactor.se/blog/ToughAlliance/1179513/48+veck...

Avstängd
Skrivet av Zerox_no1:

Går man all in med sökandet och övriga uppgifter så blir det 600 sek på 12 mån. Mobilen och Xboxen är man ju ändå inne på. Lätta pengar för lite tid.

https://www.gamereactor.se/blog/ToughAlliance/1179513/48+veck...

Finns inte till PC?

1
Skriv svar