Den stjärnspäckade Payday-utmanaren Rockay City visar nytt gameplay

Robot
Den stjärnspäckade Payday-utmanaren Rockay City visar nytt gameplay

Nån försöker sno Michael Madsens godis.

#Crime-boss-rockay-city


Medlem

Ja den stjärnspäckade förra trailern såg ju roligare ut än gameplayet på detta... Står nog över denna.

Medlem

Jävlar vad stelt. Alla karaktärer rör sig som om dom har diskbråck i nacken.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Aj aj. Miljöerna och det visuella ser trevligt ut, men gameplayet - åh herregud vad fyrkantigt det ser ut 😱 Som någon skrev i YouTube-kommentarerna; det ser ut som att all budget gick åt till rollbesättningen.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Aj aj. Miljöerna och det visuella ser trevligt ut, men gameplayet - åh herregud vad fyrkantigt det ser ut 😱 Som någon skrev i YouTube-kommentarerna; det ser ut som att all budget gick åt till rollbesättningen.

Det konstiga är att det finns en äldre gameplay-video som ser långt mycket bättre ut, både grafiskt och med sitt gameplay.

https://www.youtube.com/watch?v=Y_UI8L3Z7Wg


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Vill verkligen ha ett nytt payday liknande lir, men detta ser oerhört stelt och jank ut.
Kanske lägga pengarna på gameplay istället för gamla skådisar, gameplay kan leda till ett community som lirar ens spel och köper DLC flera år frammåt, se payday.
Skådisar är bra för marketing men efter man lirat mer än 10 timmar så är det utspelat.

Medlem

Jag tycker ändå att temat, miljöer och casting är intressant.
Hade gameplay, voiceacting och storyn(förmodligen) legat på högre nivå hade det nog varit riktigt kul faktiskt.

Ifall det kommit till PS Plus eller gamepass så skulle jag förmodligen spela igenom det i alla fall, om inte gameplay är katastrofal.

Schysst spelidé, men utförandet verkar meh helt enkelt.

Gnällkuk

En bra skådespelare är inte nödvändigtvis en bra röstskådis, det blir klart tydligt här. Utöver det såg det... inte bra ut. Ser ut som ett spel utvecklat mellan GTA 4 och 5, vapnena saknade oumpf, och animationerna såg rejält stela ut. Känns som något som var grandiost och bra på pappret men som utvecklarna inte alls lyckades fånga.

Ska det här släppas om 1,5 månad så luktar det flopp tyvärr. Synd, tyckte det hade potential.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelet såg ut som det rymt from 2010.


signatur

I drank what?

Medlem

Alltså det ser så jävla ruttet ut. Både idén och spelet i sig hade passat bättre för 15 år sedan. Vem köper ens ett spel idag för att Michael Madsen och Danny Trejo är med i det?

Medlem

Såg inte bra ut nånstans. Fick av nån anledning Virtua Cop-vibbar.

Medlem

Undrar om Michael Madsen någonsin fått över absolut minimum i lön...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag var försiktigt pepp när jag såg förra trailern (fick lite Tarantino-vibbar). Men detta såg inget vidare ut. Och maken till oinspirerad voice-acting från Kim Basinger? Får lite känsla av 90-talets cd-rom spel. (Videosekvenser som kan se rätt häftiga ut, varvat med uruselt gameplay)

Medlem

väntar in en recension på detta innan köp vill ha något att stilla min hunger tills payday3 kommer 😕

Medlem
Skrivet av gamleaggan:

Alltså det ser så jävla ruttet ut. Både idén och spelet i sig hade passat bättre för 15 år sedan. Vem köper ens ett spel idag för att Michael Madsen och Danny Trejo är med i det?

Danny Trejo är ju asgrym, har du ens sett Machete och Machete kills?

Skrivet av Jaw_B:

Jag var försiktigt pepp när jag såg förra trailern (fick lite Tarantino-vibbar). Men detta såg inget vidare ut. Och maken till oinspirerad voice-acting från Kim Basinger? Får lite känsla av 90-talets cd-rom spel. (Videosekvenser som kan se rätt häftiga ut, varvat med uruselt gameplay)

Hade varit bättre med AI genererade versioner av deras röster som dem hade gett medgivande till.

Spelet kanske hade passat bättre som en expansion till GTA 5 eller 6.

Medlem
Skrivet av gamleaggan:

Alltså det ser så jävla ruttet ut. Både idén och spelet i sig hade passat bättre för 15 år sedan. Vem köper ens ett spel idag för att Michael Madsen och Danny Trejo är med i det?

Håller med. Vet inte om jag skulle kalla spelet stjärnspäckat. Är ju bara en massa skådespelare som ingen under 30 vet vilka de är. De kanske var stjärnor en gång i tiden. Men nu???

Chefredaktör

Aj då. Nu gick man från försiktigt positiv till försiktigt negativ. Blir till att invänta recension och se var detta landar egentligen.
Hade så höga förhoppningar på detta...

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Hade så höga förhoppningar på detta...

Varför hade du det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Danny Trejo är ju asgrym, har du ens sett Machete och Machete kills?

Ja, det har jag. Därav mitt inlägg om att spelet kom typ 15 år för sent. Den typen av Grindhousehyllningar slutade vara coola för längesedan. Jag kan uppskatta Michael Madsen med, men skulle varken köpa ett spel eller hyra en film enbart av skälet att han är med.

Skrivet av Maysay:

Håller med. Vet inte om jag skulle kalla spelet stjärnspäckat. Är ju bara en massa skådespelare som ingen under 30 vet vilka de är. De kanske var stjärnor en gång i tiden. Men nu???

Exakt. Skrev samma sak till en kompis idag. För oss 80-talister är det namn vi känner igen, men dagens 16-17-åringar kommer totalt skita i de där namnen.

Medlem
Skrivet av gamleaggan:

Ja, det har jag. Därav mitt inlägg om att spelet kom typ 15 år för sent. Den typen av Grindhousehyllningar slutade vara coola för längesedan. Jag kan uppskatta Michael Madsen med, men skulle varken köpa ett spel eller hyra en film enbart av skälet att han är med.

Exakt. Skrev samma sak till en kompis idag. För oss 80-talister är det namn vi känner igen, men dagens 16-17-åringar kommer totalt skita i de där namnen.

Förmodligen handlar det om att sälja in spelet till investerare och få in pengarna den vägen. Försäljningssiffror spelar ingen roll. Man ser ju också bland kommentarerna här att folk direkt associerar till filmer som Tarantino har varit med och skapat. Där man just använder äldre skådisar (Pulp Fiction m.m.) Men har själv svårt att se att spelbranschen fungerar på samma sätt. Tror den har sina egna stjärnor (Mario, Samus osv.) Kan ha fel.

Medlem

Det här kommer förhoppningsvis bli riktigt skoj i co-op.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Detta ser ut som ett spel man kan förvänta sig kommer med i ett glasspaket från glassbilen.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Chefredaktör
Skrivet av Hipshot:

Varför hade du det?

För att det verkar vara min genre av spel, älskar heist. Hade svinkul med Payday 2 till exempel.

Medlem

Fan va sexy Kim Basinger ser ut. Stort runk objekt 😉

Medlem

Kan bli kul med co-op men epic exclusive ogillas


signatur

The Cold is my teacher! ❄

1
Skriv svar