Den stora tråden om Hogwarts Legacy

Medlem

Här är min karaktär, Squidward Blom som hamnade i Ravenclaw. Resten av livet skulle han minnas studietiden och Hogsmeades Butterbeer med värme, inte minst för att hans två favoritsaker i hela världen är just smör och öl.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Smör och öl. Man kanske borde ta och göra lite "Buttered Beere" inför fredagspremiären.
Någon som provat?

https://www.youtube.com/watch?v=ZlMhZvOX2ps - Making 400 Year Old Buttered Beere

ORIGINAL RECIPE - "The Good Huswifes Handmaide for the Kitchin" c.1594 (or 1588)
Take three pintes of Beere, put five yolkes of Egges to it, straine them together, and set it in a pewter pot to the fyre, and put to it halfe a pound of Sugar, one penniworth of Nutmegs beaten, one penniworth of Cloues beaten, and a halfepenniworth of Ginger beaten, and when it is all in, take another pewter pot and brewe them together, and set it to the fire againe, and when it is readie to boyle, take it from the fire, and put a dish of sweet butter into it, and brewe them together out of one pot into an other.

INGREDIENTS
- 3 Pints (1500ml/48oz) of good quality British Ale
- 1/4 tsp ground ginger
- 1/2 tsp ground cloves
- 1/2 tsp ground nutmeg
- 1/2 lb (225g) demerara or brown sugar
- 5 egg yolks
- 1 stick (113g) unsalted butter

Medlem

Är inget större Harry Potter-fan men det här är riktigt riktigt bra.
Atmosfären är på topp och det verkar finnas mycket att göra.
Spelar på PS5.

Medlem

ca 10h in i spelet är man och Jag har mycket trevligt med spelet. Till den grad att när jag väl är inne i slottet så blir det att jag inte använder fast travel-funktionen då det är så otroligt mysigt att gå omkring på Hogwarts.

Sådan här upptäckarglädlje/atmosfär har jag inte känt av sedan Cyberpunk 2077 samt att man hade inga förväntningar, alls.

Men, det är färgat av att man är ett gammalt HP-Fan, spelet är långt ifrån perfekt då narrativet är lite "ungdomligt" inriktat så att säga (På äldre dagar föredrar man mörkt, missär, fucked-up), lite små grafiska buggar. Tror tempot är lite väl långsamt i början för den som inte är ett HP-fan.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Kul! Jag slänger in min i morgon när jag börjat lira. Och nu blev jag påmind om att jag måste komma på något abrakadabiskt namn.

https://anytexteditor.com/sv/wizard-name-generator

Här har du Om du fastnar

Medlem

När man skapar sin karaktär, kan man göra de komiska till utseendet? Stora näsor, långa hakor t.ex. Jag brukar göra sånt när tillfället ges. Min karaktär i FallOut 4 såg helt insane ut.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

När man skapar sin karaktär, kan man göra de komiska till utseendet? Stora näsor, långa hakor t.ex. Jag brukar göra sånt när tillfället ges. Min karaktär i FallOut 4 såg helt insane ut.

Du kan, tyvärr i ditt fall, inte skupltera din karaktär. Utan du har lite förbestämda arketyper att välja mellan.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Alltså, att besöka fz är svårt nu. Hypen för Hogwarts har varit, och är enorm. Så snackas det så gott och härligt om det. Var stark. Trådar som denna. Streams. Nyheter om goda betyg. Superhärligt! Men...

Som föräldraledig Måste det prioriteras, tacka världspolitiken för det men nog fan är det som det är. 😭😅

Men... Fick längta efter Assassin's Creed Origins (älskar Egypten osv. också det främst pga spel) och det var en fantastisk genomspelning, och det lär Hogwarts Legacy också bli.

Backloggers, help me out! 😄

Medlem

WTB Photo Mode. : )

Medlem
Skrivet av inkui:

Alltså, att besöka fz är svårt nu. Hypen för Hogwarts har varit, och är enorm. Så snackas det så gott och härligt om det. Var stark. Trådar som denna. Streams. Nyheter om goda betyg. Superhärligt! Men...

Som föräldraledig Måste det prioriteras, tacka världspolitiken för det men nog fan är det som det är. 😭😅

Men... Fick längta efter Assassin's Creed Origins (älskar Egypten osv. också det främst pga spel) och det var en fantastisk genomspelning, och det lär Hogwarts Legacy också bli.

Backloggers, help me out! 😄

Man vänjer sig. Det finns alltid någon timma över på helgen.
Man får sällan något 4-6 timmars pass, men man kan ju köra character creation och sen stänga av.

Det finns alltid möjlighet att lira någon gång i framtiden.
Tänk när barnen blir 5-6 bast.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tycker också sådär 4 timmar in att det verkar supermysigt men nästintill ospelbart pga FPSen.

Skribent

Skrev det i recensionstråden men lägger in det här också: Det sprids spoilers om slutet av spelet i slumpmässiga trådar på spelets Steam-forum, så det är bäst att hålla sig borta därifrån.

Edit: Nu ligger det även trådar uppe där slutet spoilas redan i titeln, så läser man ett par ord av trådtiteln är det kört.

Medlem

Ben Dover of House Slytherin! Eller ska man kanske köra med Praktus Erektus? (Jupp, jag är omogen)

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Tycker också sådär 4 timmar in att det verkar supermysigt men nästintill ospelbart pga FPSen.

Tråkigt att det skall bli sådär ofta nu på PC. Kör på PS5 och har inga problem alls.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Man vänjer sig. Det finns alltid någon timma över på helgen.
Man får sällan något 4-6 timmars pass, men man kan ju köra character creation och sen stänga av.

Det finns alltid möjlighet att lira någon gång i framtiden.
Tänk när barnen blir 5-6 bast.

Så kan man göra. Men det är som är pussas när man egentligen vill ligga. Man blir liksom inte helt nöjd.

Men samtidigt så får man väl ta det man får.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Skrev det i recensionstråden men lägger in det här också: Det sprids spoilers om slutet av spelet i slumpmässiga trådar på spelets Steam-forum, så det är bäst att hålla sig borta därifrån.

Edit: Nu ligger det även trådar uppe där slutet spoilas redan i titeln, så läser man ett par ord av trådtiteln är det kört.

Fy fan vad tråkigt. Vilka idioter det finns.

Tack för varningen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Skrev det i recensionstråden men lägger in det här också: Det sprids spoilers om slutet av spelet i slumpmässiga trådar på spelets Steam-forum, så det är bäst att hålla sig borta därifrån.

Edit: Nu ligger det även trådar uppe där slutet spoilas redan i titeln, så läser man ett par ord av trådtiteln är det kört.

Jag fattar inte hur man är funtad som människa om man gör så.. så tråkigt. Har dock lyckats hålla mig ifrån spoilers ( har knappt kollat några videos ) så är mega hype:ad på spelet.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Så kan man göra. Men det är som är pussas när man egentligen vill ligga. Man blir liksom inte helt nöjd.

Men samtidigt så får man väl ta det man får.

Det går ju alldeles utmärkt att förhandla med sambon och spela några timmar på kvällen när lillan sover. Funkar utmärkt här hemma.

Medlem
Skrivet av Raider:

Det går ju alldeles utmärkt att förhandla med sambon och spela några timmar på kvällen när lillan sover. Funkar utmärkt här hemma.

Det bör det göra i alla sunda relationer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nu går tiden långsamt stor väntan för att få skapa min karaktär och få njuta av det härliga universumet som HP erbjuder. Denna vecka har alla filmer betats av samt även Fantastiska Vidunder för att skapa en stämning inför kvällens spel.

Medlem
Skrivet av SSidde:

Smör och öl. Man kanske borde ta och göra lite "Buttered Beere" inför fredagspremiären.
Någon som provat?

https://www.youtube.com/watch?v=ZlMhZvOX2ps - Making 400 Year Old Buttered Beere

ORIGINAL RECIPE - "The Good Huswifes Handmaide for the Kitchin" c.1594 (or 1588)
Take three pintes of Beere, put five yolkes of Egges to it, straine them together, and set it in a pewter pot to the fyre, and put to it halfe a pound of Sugar, one penniworth of Nutmegs beaten, one penniworth of Cloues beaten, and a halfepenniworth of Ginger beaten, and when it is all in, take another pewter pot and brewe them together, and set it to the fire againe, and when it is readie to boyle, take it from the fire, and put a dish of sweet butter into it, and brewe them together out of one pot into an other.

INGREDIENTS
- 3 Pints (1500ml/48oz) of good quality British Ale
- 1/4 tsp ground ginger
- 1/2 tsp ground cloves
- 1/2 tsp ground nutmeg
- 1/2 lb (225g) demerara or brown sugar
- 5 egg yolks
- 1 stick (113g) unsalted butter

Coolt.

Butterbeer smakar gräddläsk och smörkola med en söt, fast topping. Det finns inget egentligt öl i Butterbeer trots namnet.

Medlem

Wired ger spelet 1/10... undrar om någon recenserat spelet eller en viss upphovsmakares åsikter.

https://www.wired.com/review/hogwarts-legacy-review/


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Wired ger spelet 1/10... undrar om någon recenserat spelet eller en viss upphovsmakares åsikter.

https://www.wired.com/review/hogwarts-legacy-review/

Gissar att det är en transperson som recenserat.

Skrivet av PFC Hudson:

Wired ger spelet 1/10... undrar om någon recenserat spelet eller en viss upphovsmakares åsikter.

https://www.wired.com/review/hogwarts-legacy-review/

Hahah det var tamejfan den löjligaste recensionen jag läst på år. En person som redan har bestämt sig för åsikterna innan man spelat spelet.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Skrev det i recensionstråden men lägger in det här också: Det sprids spoilers om slutet av spelet i slumpmässiga trådar på spelets Steam-forum, så det är bäst att hålla sig borta därifrån.

Edit: Nu ligger det även trådar uppe där slutet spoilas redan i titeln, så läser man ett par ord av trådtiteln är det kört.

Tack! <3


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Wired ger spelet 1/10... undrar om någon recenserat spelet eller en viss upphovsmakares åsikter.

https://www.wired.com/review/hogwarts-legacy-review/

Jag läste den och det är inte en recension av spelet, utan av Rowling och en skrattspegel av recensenten. Ordet partsinlaga känns på något sätt otillräckligt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Jag läste den och det är inte en recension av spelet, utan av Rowling och en skrattspegel av recensenten. Ordet partsinlaga känns på något sätt otillräckligt.

Ja känns inte så seriöst när även recensenter "review bombar". Man får givetvis tycka vad man vill men då kan man skriva en opinionskrönika istället. Nu sågar vederbörande även utvecklarnas hantverk vilket jag tycker är ganska lågt.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Hogwarts Legacy PC players are cursed with stuttering and other performance issues
https://www.pcgamer.com/hogwarts-legacy-pc-players-are-cursed...

Jag har inte stora problem, men prestandan är inte bra. Hoppas de kan göra förbättringar i patchar framöver, om det inte är så att UE4 begränsar möjligheterna att få ut bättre prestanda.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Lagom till skolornas terminsstart släpptes Hogwarts Legacy där vi får besöka den beryktade trollkarlsskolan Hogwarts. Spelet har fått lysande kritik (även av undertecknad) och här på forumet var det många som väntade i kö på att få skriva in sig på det magiska lärosätet.

Vi tänkte att det vore kul om ni läsare ville visa upp eran virtuella trollkarlslärling. Dela gärna med er av namn, lite info om hur ni tänkte när ni skapade karaktären och vilket hus hen tillhör.

Undertecknad delar med sig av sin trollkarlsspoling här nedan, men tyvärr hade han ingen fantasi och valde helt sonika att döpa karaktären efter sitt eget namn.

Johan Lorentzon finns nu inskriven på Hogwarts och tillhör huset Hufflepuff.

<Uppladdad bildlänk>

Är det inte konstigt att du valt glasögon men har en mask? Eller kommer glasögonen sitta under masken?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hardware Unboxed har testat ett stort antal GPU med Hogwarts Legacy.

Hogwarts Legacy, GPU Benchmark: Obsoleting The RTX 3080 10GB

Skriv svar