Testa Octopath Traveler 2 - demo släppt

Robot
Testa Octopath Traveler 2 - demo släppt

Till alla plattformar, två veckor innan release - så ska det se ut!

#octopath-traveler-2


Medlem

Av någon anledning så såg Sea of Stars mycket intressantare ut.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Alienshade:

Av någon anledning så såg Sea of Stars mycket intressantare ut.

Medhåll. Föll pladask för Chained Echoes innan jul, och känns som Sea of Stars kan bli "årets Chained Echoes" för min del. Indie-jrpg, som egentligen inte är japanska?

Octopath 2 ser dock väldigt charmigt ut. Ska definitivt kolla in det!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Äger först spelet på min Switch. Men har inte spelat detta ännu. Kanske är något man kan ta tag i istället för att köpa 2:an. Rent grafiskt är de väl ganska lika?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Äger först spelet på min Switch. Men har inte spelat detta ännu. Kanske är något man kan ta tag i istället för att köpa 2:an. Rent grafiskt är de väl ganska lika?

Yep!

Är inte super förtjust i ettan själv, men testa det först och har du kul kan du ju köpa uppföljaren senare


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Av någon anledning så såg Sea of Stars mycket intressantare ut.

Ja, jo. Börjar tröttna lite på S-E "2DHD"-grafikstil nu, och karaktärer samt berättandet i första Traveler-spelet var verkligen inget minnesvärt. Dock så, att döma av demot på SoS, så känns Octopath Traveler 2 intressantare rent gameplaymässigt. SoS är förvisso ett tidigt demo, så mycket hinner säkert förbättras. Men tyckte rent spontant att både striderna och levlandet kändes väl simplifierat och barskrapat.

Skrivet av Maysay:

Äger först spelet på min Switch. Men har inte spelat detta ännu. Kanske är något man kan ta tag i istället för att köpa 2:an. Rent grafiskt är de väl ganska lika?

Gubbgissar på att det vore smartare att köpa uppföljaren. Första spelet har många underutvecklade aspekter, som det utlovas ska ha lagts betydligt mer krut på i uppföljaren. Och de har ju ingen sammankoppling vad gäller story eller så.

Gnällkuk

Fett taggad på detta! Hoppas att OST blir liga magiskt bra också som det var i ettan. Klart ett av de bästa OST till ett spel på många, många år.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gillade verkligen första, så detta kommer att bli ett köp!

Medlem

Det ser ju helt fantastiskt ut men turbaserade strider känns lite murket. Eller har jag fel? 🙃

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det ser ju helt fantastiskt ut men turbaserade strider känns lite murket. Eller har jag fel? 🙃

Alla kan inte spela icketurordningsbaserade spel din lustigkurre!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, jo. Börjar tröttna lite på S-E "2DHD"-grafikstil nu, och karaktärer samt berättandet i första Traveler-spelet var verkligen inget minnesvärt. Dock så, att döma av demot på SoS, så känns Octopath Traveler 2 intressantare rent gameplaymässigt. SoS är förvisso ett tidigt demo, så mycket hinner säkert förbättras. Men tyckte rent spontant att både striderna och levlandet kändes väl simplifierat och barskrapat.

Gubbgissar på att det vore smartare att köpa uppföljaren. Första spelet har många underutvecklade aspekter, som det utlovas ska ha lagts betydligt mer krut på i uppföljaren. Och de har ju ingen sammankoppling vad gäller story eller så.

Jag har själv kört fast i ettan. Bra att veta att 2an inte är helt uteslutet för min del.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Alla kan inte spela icketurordningsbaserade spel din lustigkurre!

Johorrö, om jag fick bestämma;-). Skämt åsido. Jag kanske borde ge det en chans iaf.

1
Skriv svar