Uppdatering har pajat The Division 2 så illa att det inte kan uppdateras

Robot
Uppdatering har pajat The Division 2 så illa att det inte kan uppdateras
Medlem
Redaktör
Skrivet av totte1015:

Det får man säga! Hoppas de löser det.

Edit: de har fått ut en uppdatering. Skönt det i alla fall.


signatur
Medlem

För alla som undrar så beskrev @Fulci det bra i en annan tråd:

Skrivet av Fulci:

Jag har spelat det på PC sen betan och det har varit så här på ett ungefär.

Launch: Kraschbenäget.
Senare: Gick inte köra DX12 med Nvidia-kort utan krascher då och då. Bytte man till DX11 var det stabilt.
Längre fram: DX12 började fungera, spelet var mycket stabilt under en längre period.
Underhållsläge (ett år sen typ): Orignalteamet går vidare till nya projekt. Ett okänt Ubisoft-team tar över. Spelet börjar krascha för en hel del PC-spelare och de lyckas inte lösa det.
Nu: Fortfarande krascher, problemet inte löst.

Om någon har Nvidia och krasher prova byt till DX11. Fungerar det bättre så är det en gammal klassiker som kommit tillbaks. Kanske har nya teamet dragit in gammal kod och återinfört buggar.

Det här är en problemtråd på Ubisofts forum för TU16 (nuvarande uppdatering). Det finns flera trådar för TU15 och innan.
https://discussions.ubisoft.com/topic/170539/crash-to-desktop...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Kraschproblemen är störande, det händer inte jätteofta för mig men det inträffar ibland på väldigt trista ställen så jag fått köra om.

Medlem

Har precis börjat spela division igen och har haft 2 krascher idag. En jag spelade med hade en nära krasch.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Har precis börjat spela division igen och har haft 2 krascher idag. En jag spelade med hade en nära krasch.

En nära-krash upplevelse?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

En nära-krash upplevelse?

Hela spelet fryser i flera seksunder och karaktären går i super slowmotion. Samma symptom som en krash men efter flera sekunder så kunde hon spela igen.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hela spelet fryser i flera seksunder och karaktären går i super slowmotion. Samma symptom som en krash men efter flera sekunder så kunde hon spela igen.

Alright men jag tänkte på en datorversion av "nära-döden upplevelse"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fick bort mina krascher när jag tog bort Ubisofts overlay, använder ändå inte shoppen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar