Nintendo Direct IMORGON 8/2!

Medlem
Nintendo Direct IMORGON 8/2!

Nintendo bekräftar i en tweet att imorgon blir det åka av! 40 minuter om spel som släpps inom närmaste halvåret! Huvudfokus kommer nog bli på Tears of the Kingdom - men vad tror ni annars på? Pikmin 4, Metroid Prime HD eller Advance Wars 1+2 kanske? Nytt Donkey Kong? Dröm loss och diskutera innan, under och efter! What an amazing time to be alive! Som julafton! Drar av klockan 23 här tydligen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/yMdUSVSEp7U

<Uppladdad bildlänk>

Nintendo bekräftar i en tweet att imorgon blir det åka av! 40 minuter om spel som släpps inom närmaste halvåret! Huvudfokus kommer nog bli på Tears of the Kingdom - men vad tror ni annars på? Pikmin 4, Metroid Prime HD eller Advance Wars 1+2 kanske? Nytt Donkey Kong? Dröm loss och diskutera innan, under och efter! What an amazing time to be alive! Som julafton! Drar av klockan 23 här tydligen.

Advance Wars kommer droppas direkt efter Directen!
Tears of the Kingdom kommer inte alls vara huvudnumret. Det kommer nämnas i förbifarten, men kommer ha en egen dedikerad Direct framåt vårkanten. Något med Metroid Prime känns ganska rimligt med tanke på alla rykten, hoppas personligen mer på en fullskalig remake av första spelet än en remaster samling av trilogin. Känns som sistnämnda både skulle bli liiite för mycket Metroid Prime, samtidigt som det skulle kännas ganska slött och slappt. Pikmin 4 kommer säkert visas upp, release till sommaren?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Advance Wars kommer droppas direkt efter Directen!
Något med Metroid Prime känns ganska rimligt med tanke på alla rykten, hoppas personligen mer på en fullskalig remake av första spelet än en remaster samling av trilogin. Känns som sistnämnda både skulle bli liiite för mycket Metroid Prime, samtidigt som det skulle kännas ganska slött och slappt.

Advance Wars ryktas släppas nu på fredag, 10/2, vilket känns troligt med tanke på att det varit färdigt i runt ett års tid nu. Behöver bara skeppas ut och så. Men förhandsbokningar på storen börjar nog direkt efter Directen skulle jag tro. Sen skulle jag mer än gärna se hela Metroid Prime Trilogy remastrad på Switch men tyvärr pekar alla rykten mot att det "bara" är första som släpps. Vilket vore bättre än inget. Men på tal om trilogier ryktas det nu också om att Golden Sun Trilogy kommer till Switch! Så skulle ju vara trevligt om det utannonserades imorgon! Älskade de två första till GBA men spelade aldrig trean till DS av någon anledning så skulle vara fint att få återuppleva de första och äntligen ta tag i det sista.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Men på tal om trilogier ryktas det nu också om att Golden Sun Trilogy kommer till Switch!

Shut up and take my money!!!

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Shut up and take my money!!!

Ja verkligen!

Medlem

Lite kvalificerade gissningar om dagens sändning!

Chefredaktör

FZ livesänder och kommenterar på vår Youtubekanal!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gertzy:

Men på tal om trilogier ryktas det nu också om att Golden Sun Trilogy kommer till Switch! Så skulle ju vara trevligt om det utannonserades imorgon! Älskade de två första till GBA men spelade aldrig trean till DS av någon anledning så skulle vara fint att få återuppleva de första och äntligen ta tag i det sista.

Jag skulle smälla av. Är osäker på om min kropp är redo!?


signatur

En Bamseponny av folket

Kontot avslutas

Det kom ju ett rykte förra året att Nintendo har testat att emulera Transfer Pack till vissa Nintendo 64 spel. Nu har jag ingen koll på några andra spel än Pokémon Stadium 1 och 2 som använder sig av Transfer Pack och eftersom vi vet att dessa spel ska komma i år så känns det som att vi även kommer få Gameboy spel och en möjlighet att koppla samman Pokémon spelen med Stadium spelen.

Så det tror jag avslöjas ikväll.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

FZ livesänder och kommenterar på vår Youtubekanal!

Åh, trevligt! Ska se med en vän så får se om han vill titta på den med oss eller om vi ser direkt från Nintendo dock.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag skulle smälla av. Är osäker på om min kropp är redo!?

Haha, skulle nog dö av lycka om det utannonseras och sen aldrig få spela det!

Skrivet av ZeldasCastle:

Det kom ju ett rykte förra året att Nintendo har testat att emulera Transfer Pack till vissa Nintendo 64 spel. Nu har jag ingen koll på några andra spel än Pokémon Stadium 1 och 2 som använder sig av Transfer Pack och eftersom vi vet att dessa spel ska komma i år så känns det som att vi även kommer få Gameboy spel och en möjlighet att koppla samman Pokémon spelen med Stadium spelen.

Så det tror jag avslöjas ikväll.

GameBoy som tillägg till NSO vore mycket trevligt! Även coolt om det betyder att det går att nyttja till Stadium-spelen. Även Gamecube har ju varit tal om, men där tror jag det handlar mer om önsketänkande än faktiskt relevanta rykten. Istället verkar det som flera Gamecube-spel remastras till Switch. Som Metroid Prime, Wind Waker, F-Zero GX och Twilight Princess. Skulle 1-2 stämma vore det fantastiskt. Skulle alla stämma vore det chockartat kul!

Medlem

Bara en timme kvar nu, känn peppen!

Inaktiv
Skrivet av Daniel Sjöholm:

FZ livesänder och kommenterar på vår Youtubekanal!

Var där eller var fyrkantig 😎

Edit:

Inser att klockan kommer bli för mycket, att jag inte vill ha mer information om Tears of the Kingdom och att en eventuell remaster/remake av Zelda: Windwaker inte längre är intressant pga vissa emulatoriska tillvägagångssätt så plockar gobitarna när jag vaknar imorgon istället.

⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
⬛️👁️👃👁️⬛️
⬛️⬛️👄⬛️⬛️
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️

Medlem

Verkar som Metroid Prime 4 kanske visas upp iaf!

Kontot avslutas
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/RpYSeWYfAPY

Verkar som Metroid Prime 4 kanske visas upp iaf!

Nästan... Remaster av första Metroid Prime istället.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Nästan... Remaster av första Metroid Prime istället.

Ryktet stämde äntligen! Synd bara att det inte var hela trilogin, men jag är inte girig! Allt pekade ju ändå på att det bara "gällde" första.

Medlem

Några höjdpunkter (enligt mig)!

Medlem

Mycket trevlig specialutgåva av TotK!

Medlem

Nintendo överraskar med en NY KARAKTÄR - Birdo - och en helt nyutvecklad bana - Yoshi's Island så nästa wave (som släpps "våren 2023") blir inte bara några återsläpp som tidigare utan här höjer de verkligen nivån. Helt rätt för att spel som sålt så bra!

Medlem

Är väldigt nyfiken på fordonsaspekten i TotK. Verkar som att Nintendo haft full koll på hur spelarna experimenterat med fysiken i Botw
Enda jag egentligen blev besviken på är att vi måste vänta tills april på Advance Wars. Tycker Nintendo kunnat släppa det i början av mars då de ändå inte har något speciellt på kalendern, och spelet i sig har väl legat färdigt och klart hur länge som helst nu...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Är väldigt nyfiken på fordonsaspekten i TotK. Verkar som att Nintendo haft full koll på hur spelarna experimenterat med fysiken i Botw
Enda jag egentligen blev besviken på är att vi måste vänta tills april på Advance Wars. Tycker Nintendo kunnat släppa det i början av mars då de ändå inte har något speciellt på kalendern, och spelet i sig har väl legat färdigt och klart hur länge som helst nu...

Ja, kul hur de verkar ha koll på sin spelarbas och vad de använt sin fantasi och möjligheter till. Ska bli mycket spännande att se hur fordon fungerar - och om de går sönder lika lätt som vapen?

Ja, det har ju varit redo att släppas i över ett år men sköts upp pga invasionen av Ukraina men tror de har annat att tänka på nu än ett TV-spel så var ganska säker på att det skulle släppas direkt efter Directen - som Metroid Prime Remaster gjorde istället.

1
Skriv svar