Jeff Grubb om nästa Playstation State of Play: ”Ha inte för höga förväntningar”

Robot
Jeff Grubb om nästa Playstation State of Play: ”Ha inte för höga förväntningar”

Vi ska inte förvänta oss några kioskvältare från Sony.

#Playstation, #State-of-play


Medlem

Värt att nämna att han även tror att en Playstation Showcase förmodligen kommer före E3-tider, där man kommer visa dom större grejorna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vad släpps till Playstation i år? Spiderman 2?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vad släpps till Playstation i år? Spiderman 2?

FFXVI med, samt säkert några fler spel som inte är utannonserade


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vad släpps till Playstation i år? Spiderman 2?

Final Fantasy 16, Final Fantasy 7 Rebirth, Stellar Blade som vi vet. (om det inte blir förseningar) Sen massa VR tydligen.

Sen är ju superspelet Forspoken redan släppt 🤣

Medlem

Har man någonsin höga förväntningar på Playstation State of Play? Bättre att ha noll förväntningar, skippa eventet och läsa om eventuella överraskningar här på fz 😁

Sidenote: Playstation är felstavat i rubriken

Avstängd

Brukar inte ha några större förhoppningar vad gäller Sony Playstation. De har inte levererat någonting som intresserar mig på länge.

Jag var ett stort MGS-fan en gång i tiden men den tiden är förbi. God of war lockar inte,spiderman lockar inte, Horizon lockar inte.

Final Fantasy 7 Rebirth - nej tack
Stellar Blade - nej tack
Tchia - nej tack
Bramble: The Mountain King - nej tack
Schim- nej tack
Pacific Drive- nej tack
Silent Hill 2 Remake- nej tack (pc för min del)
Death Stranding 2 - Ja tack
Goodbye Volcano High - - nej tack
Last of Us Multiplayer- nej tack
Marvel’s Wolverine- nej tack
Knights of the Old Republic Remake- nej tack
Eternights- nej tack

Så det finns typ ett spel jag är måttligt intresserad av, suck.

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Har man någonsin höga förväntningar på Playstation State of Play? Bättre att ha noll förväntningar, skippa eventet och läsa om eventuella överraskningar här på fz 😁

Sidenote: Playstation är felstavat i rubriken

Tycker de ska sluta med egna Showcases alla 3 och köra E3 och dylikt. Blir mer tryck i grejerna då känns de som🤣

Medlem

Är man inte ute efter exklusiva spel utan bara vill ha något att spela på sin PS5 så är det desto mer som släpps multiplatform. Jag är ju ett fan av RPGs så här är exempel på några sådana som släpps. Stryker dem som inte kan köras på PS5.

Detta är endast RPGs så finns således betydligt mer än detta. Så det stämmer inte att det inte finns något att spela om man har en PS5

Februari:
Labyrinth of Galleria: The Moon Society [PS5/PS4/Switch/PC] - February 14
Souls of Chronos [PS5/Switch/PC] - February 14
Wild Hearts [PS5/XS/PC] - February 17
Tales of Symphonia Remastered [PS4/XB1/Switch] - February 17
Like a Dragon: Ishin! [PS5/PS4/XS/XB1/PC] - February 21
Atomic Heart [PS5/PS4/XS/XB1/PC] - February 21
Digimon World: Next Order [Switch/PC] - February 23
Tyrant's Blessing [Switch] - February 23
Redemption Reapers [PS4/Switch/PC] - February 22
Octopath Traveler II [PS5/PS4/Switch/PC] - February 24
Void Terrarium 2 [PS4/Switch] - February 28 (NA), March 3 (EU)

Mars:
Wo Long: Fallen Dynasty [PS5/PS4/XS/XB1/PC] - March 3
Mato Anomalies [PS5/PS4/XS/XB1/Switch/PC] - March 10
The Legend of Heroes: Trails to Azure [PS4/Switch/PC] - March 14 (NA), March 17 (EU)
Atelier Ryza 3: Alchemist of the End & the Secret Key [PS5/PS4/Switch/PC] - March 24
Record of Agarest War [Switch]
System Shock [PS4/XB1/PC]

April:
Mega Man Battle Network Legacy Collection [PS4/Switch/PC] - April 14
Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp [Switch] - April 21

Maj:
Darkest Dungeon II [PC] - May 8 (Exiting Early Access)
Ys IX: Monstrum Nox [PS5] - May 9 (NA), May 12 (EU)
Fuga: Melodies of Steel 2 [PS5/PS4/XS/XB1/Switch/PC] - May 11
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom [Switch] - May 12
Monster Menu: The Scavenger's Cookbook [PS5/PS4/Switch] - May 23
WrestleQuest [PS5/PS4/XS/XB1/Switch/PC]

Juni:
The Elder Scrolls Online: Necrom [PC] - June 5
Diablo IV [PS5/PS4/XS/XB1/PC] - June 6
Loop8: Summer of Gods [PS4/XB1/Switch/PC] - June 6
The Elder Scrolls Online: Necrom [PS5/PS4/XS/XB1] - June 20
Final Fantasy XVI [PS5] - June 22

Juli:
The Legend of Heroes: Trails into Reverie [PS4/Switch/PC] - July 7

Augusti:
Sea of Stars [PS5/PS4/Switch/PC] - August 29
Baldur's Gate 3 [PC]

Medlem

”Ha inte för höga förväntningar”
Modern spelindustri i ett nötskal.

Medlem

Vet ärligt inte vad jag vill ha från playstation.
Möjligtvis om de utannonserade Last of us part 3.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av Deekar:

Tycker de ska sluta med egna Showcases alla 3 och köra E3 och dylikt. Blir mer tryck i grejerna då känns de som🤣

Problemet är ju att nästan allt läcker långt innan E3 så det blir ändå inget tryck. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Deekar:

Final Fantasy 16, Final Fantasy 7 Rebirth, Stellar Blade som vi vet. (om det inte blir förseningar) Sen massa VR tydligen.

Sen är ju superspelet Forspoken redan släppt 🤣

Fast forspoken var inte exklusivt till ps, tror det är just det han syftar på


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Börjar bli hög tid för Sony att göra sitt drag nu och ryktas ju om en ordentlig showcase till sommaren också. State of Play har jag slutat kolla på eftersom man ändå bara blir besviken.

Det är ju knäpptyst från Bend, Sucker Punch, Bluepoint m.fl och det känns lite oroväckande för oss som gillar single player.
Förutom PSVR2 så känns det just nu som att hela 2023 hänger på att Spider-Man 2 blir en succé men fram tills dess känns det ganska tomt. Att TLoU Factions och FF7 Rebirth släpps i år tar jag inte för givet.
Åtminstone två riktigt stora titlar om året tycker jag Sony ska kunna klara av att släppa med de resurserna och erfarenheten man har. Går en massa rykten om olika live service-spel också, vilket personligen inte är något som lockar.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Brukar inte ha några större förhoppningar vad gäller Sony Playstation. De har inte levererat någonting som intresserar mig på länge.

Jag var ett stort MGS-fan en gång i tiden men den tiden är förbi. God of war lockar inte,spiderman lockar inte, Horizon lockar inte.

Final Fantasy 7 Rebirth - nej tack
Stellar Blade - nej tack
Tchia - nej tack
Bramble: The Mountain King - nej tack
Schim- nej tack
Pacific Drive- nej tack
Silent Hill 2 Remake- nej tack (pc för min del)
Death Stranding 2 - Ja tack
Goodbye Volcano High - - nej tack
Last of Us Multiplayer- nej tack
Marvel’s Wolverine- nej tack
Knights of the Old Republic Remake- nej tack
Eternights- nej tack

Så det finns typ ett spel jag är måttligt intresserad av, suck.

Du gillar alltså bara mgs? Och death stranding? Måste vara jobbigt att bara tycka om 2 st spel i hela världen.

Skribent
Skrivet av Knalle:

Börjar bli hög tid för Sony att göra sitt drag nu och ryktas ju om en ordentlig showcase till sommaren också. State of Play har jag slutat kolla på eftersom man ändå bara blir besviken.

Det är ju knäpptyst från Bend, Sucker Punch, Bluepoint m.fl och det känns lite oroväckande för oss som gillar single player.
Förutom PSVR2 så känns det just nu som att hela 2023 hänger på att Spider-Man 2 blir en succé men fram tills dess känns det ganska tomt. Att TLoU Factions och FF7 Rebirth släpps i år tar jag inte för givet.
Åtminstone två riktigt stora titlar om året tycker jag Sony ska kunna klara av att släppa med de resurserna och erfarenheten man har. Går en massa rykten om olika live service-spel också, vilket personligen inte är något som lockar.

Ja vad gör Sucker Punch egentligen? Men det ser rätt skralt ut för just exklusiva titlar i år. Tänker att de största har släppts, och de som lär annonseras på State of Play och sen E3 förmodligen inte kommer i år. Vilket då lämnar oss till spelen du nämnde där. Men Sony kanske räknar med att fokusera mycket på PSVR2 nu i några månader?

Lär i alla fall vara rätt stiltje fram till E3 skulle jag gissa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja vad gör Sucker Punch egentligen? Men det ser rätt skralt ut för just exklusiva titlar i år. Tänker att de största har släppts, och de som lär annonseras på State of Play och sen E3 förmodligen inte kommer i år. Vilket då lämnar oss till spelen du nämnde där. Men Sony kanske räknar med att fokusera mycket på PSVR2 nu i några månader?

Lär i alla fall vara rätt stiltje fram till E3 skulle jag gissa.

De vill väl inte distrahera nu innan PSVR2 har släppts.
Blir ett helsike att marknadsföra så mycket spel som dyker upp kommande 2 månaderna, varken kul för Sony eller utvecklare skulle jag tro.

Men kanske blir event i April?
Jag ser ingen brist på PS5 spel i år, till skillnad från konkurrenterna.

Medlem
Skrivet av ChriL:

Du gillar alltså bara mgs? Och death stranding? Måste vara jobbigt att bara tycka om 2 st spel i hela världen.

Måste vara jobbigt att tycka hela världen innefattar bara Sony Playstation...

Medlem

Vad kul att PlayStation också ska ha en.

Medlem

Tycker det känns ganska skönt att releasekalendern inte är smockad för tillfället. Finns ju hur mycket som helst att spela redan som det är.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Final Fantasy 16, Final Fantasy 7 Rebirth, Stellar Blade som vi vet. (om det inte blir förseningar) Sen massa VR tydligen.

Sen är ju superspelet Forspoken redan släppt 🤣

Ah det är Square Enix som bär ser det ut som.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Måste vara jobbigt att tycka hela världen innefattar bara Sony Playstation...

Missuppfattning?

Medlem

Jag skulle gärna se något om Spiderman 2 bara lite förklaring om vad man kan förvänta sig (efter som spindelmannen ju är i New York kan de ju berätta om det blir mer än Manhattan, eller om det är ett nytt Manhattan i en annan skala eller så).

Medlem
Skrivet av ChriL:

Missuppfattning?

Lite osäker nu om du trollar eller är blind mot ironi.

Medlem

Dom stora spelen sparas väl alltid till större events? Medan state of play visar extra information och lite småspel.

Alltid kul se när både xbox och playstation går ut tidigt med vilka spel som ska visas upp, ändå blir folk besvikna när de inte visar upp annat.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Problemet är ju att nästan allt läcker långt innan E3 så det blir ändå inget tryck. XD

Haha ja men de blir mer storslagen show tänker jag! Jag vill iaf tro det😅

Skrivet av gorbatjov:

Tycker det känns ganska skönt att releasekalendern inte är smockad för tillfället. Finns ju hur mycket som helst att spela redan som det är.

Haha jag håller med. Hogwarts Legacy lär ta nästan all tid tills Jedi Survivor släpps och sen i juni är det Diablo 4 som kommer ta all tid till iallafall höst! Så för mig så får de gärna chilla med bra titlar till vintern åtminstone 😝

Det jag vill ha mest från Sony också är Ghost of Tsushima 2 men de lär väl dröja till minst sommaren 2024.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Atomic Heart
Wo Long: Fallen Dynasty
Ys IX: Monstrum Nox

Yz IX är ju släppt sedan länge?

Och är verkligen Atomic Heart och Wo Long RPG? Känns lite som att alla spel som innehåller någon form av karaktärsprogression klassas som RPG idag. 🤪


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha jag håller med. Hogwarts Legacy lär ta nästan all tid tills Jedi Survivor släpps och sen i juni är det Diablo 4 som kommer ta all tid till iallafall höst! Så för mig så får de gärna chilla med bra titlar till vintern åtminstone 😝

Det jag vill ha mest från Sony också är Ghost of Tsushima 2 men de lär väl dröja till minst sommaren 2024.

Ghost of Tsushima gillade jag väldigt mycket trots att samurajer är långt ifrån nåt favorittema. Riktigt vacker värld de lyckades bygga upp. Men jag hade nog hellre sett något helt nytt från Sucker Punch.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ghost of Tsushima gillade jag väldigt mycket trots att samurajer är långt ifrån nåt favorittema. Riktigt vacker värld de lyckades bygga upp. Men jag hade nog hellre sett något helt nytt från Sucker Punch.

Ett av mina favoritspel de senaste 10 åren men ja, de får gärna göra något nytt bara det är ett bra open world och inte ett nytt Infamous:)

Medlem

Kommande spel för mig nu till mars är Psvr2: Startenders,After the fall,Switchback,moss1&2,Demeo,Horizon vr,Mirage,Tentacular,Starwars vr,Saints and sinners 1&2,(har redan Resident evil Village,No mans sky och GT7 som kommer att kunna spelas i vr). Playstation 5: Resident evil 4 remake,Starwars Jedi Survivor och Horizon dlc är dom jag kommer att köpa. Men kanske det dyker upp någon "bubblare" där. Switch: Bara igentligen Nya Zelda spelet där. För jag spelar fortfarande lite Splatoon 3 och har precis köpt några gamla spel till den. För mig känns sommaren rätt säkrad lite på grund av att jag redan har en hög av oklara spel också. Och att jag vet att fler spel kommer att köpas som jag inte vet om eller har glömt just nu.....Just ja jag hoppas på att dom pratar om Psvr2. Om bara lite så är jag nöjd sen.

12
Skriv svar