879 000 Steam-spelade Hogwarts Legacy samtidigt i helgen - in på topp 10

Robot
879 000 Steam-spelade Hogwarts Legacy samtidigt i helgen - in på topp 10

Kickar samtidigt ut Valheim från topp 10.

#hogwarts-legacy, #steam


Medlem

10 miljoner sålda minst, väntar på siffrorna, första veckan siffrorna lär vara galna, närheten av GTA.

Medlem
Skrivet av Prixm:

10 miljoner sålda minst, väntar på siffrorna, första veckan siffrorna lär vara galna, närheten av GTA.

Man får komma ihåg att old-gen konsolerna väntar på en April-release. Det utgör nog en stor del av marknaden än idag.

Medlem

Var det detta spelet som fick sådant publicitet och uppsving för någon utvecklare, eller annan person som har med projektet att göra, sa något kontroversiellt? Folk kanske bara har Harry Potter feber.. 🤭

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Var det detta spelet som fick sådant publicitet och uppsving för någon utvecklare, eller annan person som har med projektet att göra, sa något kontroversiellt? Folk kanske bara har Harry Potter feber.. 🤭

Harry Potter författaren J.K. Rowling har väl gjort några kontroversiella uttalanden ang. transpersoner historiskt, men annars känner jag inte till något specifikt som rör detta spelet. Så är nog mycket Harry Potter feber

Medlem

Välförtjänt, spelet är riktigt roligt hittills. Det var ett rätt bra tag sen jag hade ett spel som fick mig att kolla kalendern och se fram mot nästa spelsession på det här sättet. Måste säga att jag är extremt överraskad av hur välgjort och djupt det känns, förväntade mig något betydligt simplare och sämre.

Medlem
Skrivet av werik:

Harry Potter författaren J.K. Rowling har väl gjort några kontroversiella uttalanden ang. transpersoner historiskt, men annars känner jag inte till något specifikt som rör detta spelet. Så är nog mycket Harry Potter feber

Jag har inte tittat på detta spelet något före idag. Såg en review, som inte var IGN, och såg ut att kunna leverera lite underhållning.

Missade tåget med filmerna, ant pga ålder, men såg dem på äldre dar. Tror south park har givit mig mest "'Harry Potter-'underhållning", i avsnittet med klassiska dialogen "we're playing Harry Potter!" varpå Cartman svarar; "Ha! Fags!"... 🤭

Skribent

Sitter med ett annat monsterprojekt, men råkade sätta mig lite igår och det var fan i mig svårt att slita sig. Till och med jag, som såg de sista filmerna förra året. Den har något den där världen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Aldrig brytt mig eller varit intresserad av harry Potter världen överhuvudtaget...kollade inte ens på någon trailer/gameplay eller något innan heller... med det sagt har jag ändå köpt spelet och tycker det är kul 🙂

Medlem

Bojkotten verkar gå bra då.

Medlem

Det är kanske jag som inte har koll längre men det känns som det var länge sedan ett efterlängtat storspel blev såhär unisont hyllat och mottaget av gamers. Verkar vara buggfritt, genuint och svårt att sluta spela.

Chefredaktör
Skrivet av Johan Olander:

Sitter med ett annat monsterprojekt, men råkade sätta mig lite igår och det var fan i mig svårt att slita sig. Till och med jag, som såg de sista filmerna förra året. Den har något den där världen.

Monsterprojekt = Farming Simulator 2022 ?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Sitter med ett annat monsterprojekt, men råkade sätta mig lite igår och det var fan i mig svårt att slita sig. Till och med jag, som såg de sista filmerna förra året. Den har något den där världen.

Monsterprojekt i meningen annat stort spel att lira igenom, eller?

Sjuka försäljningssiffror. Så kul att det är för ett bra spel (jämte Elden Ring och Valheim).

Visar att PC-spelandet är större än någonsin tack vare Steam, multiplayer och kopieringsskydd.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det är kanske jag som inte har koll längre men det känns som det var länge sedan ett efterlängtat storspel blev såhär unisont hyllat och mottaget av gamers. Verkar vara buggfritt, genuint och svårt att sluta spela.

Nja. Exakt samma har skett med Elden Ring och God of War 2022, Red Dead 2 2018.

Nästa blir Starfield i höst.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Monsterprojekt i meningen annat stort spel att lira igenom, eller?

Sjuka försäljningssiffror. Så kul att det är för ett bra spel (jämte Elden Ring och Valheim).

Visar att PC-spelandet är större än någonsin tack vare Steam, multiplayer och kopieringsskydd.

Ja, men precis.

Lite så, men just Hogwarts kör vi hemma på PS5:an. Riktigt skönt med force feedback, eller haptisk feedback eller vad man kallar det nu för tiden


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar