CS:GO har slagit sitt rekord för samtidiga Steam-spelare

Robot
CS:GO har slagit sitt rekord för samtidiga Steam-spelare
Medlem

”CS:GO passade i sin tur på att samla 1 308 963 spelare på samma gång, vilket innebär att det slog sitt tidigare rekord på 1 320 219 samtidiga spelare.”

Tidigare rekordet är större än det var i helgen? Hehe antar att det blev en felskrivning. Ha en bra dag.

Skribent
Skrivet av Hille:

”CS:GO passade i sin tur på att samla 1 308 963 spelare på samma gång, vilket innebär att det slog sitt tidigare rekord på 1 320 219 samtidiga spelare.”

Tidigare rekordet är större än det var i helgen? Hehe antar att det blev en felskrivning. Ha en bra dag.

Jupp, de hamnde lite huller om buller

Medlem

Tycker det är märkligt hur "samtidiga spelare" för just Steam har blivit så intressant. Det är väl bara en ren slump att en sådan siffra blir högre? Det betyder väl inte direkt någonting? Skulle det vara att pizzorna som 30 tusen av dom beställt kom någon minut innan dom träffade denna siffra så skulle dom inte kommit upp i dom siffrorna, men det skulle inte betyda att färre spelar spelet.

Tycker själv att genomsnitt antal spelare under en viss tid är mycket intressantare, då det mer ger en helhet över hur populärt ett spel är.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Ska bli intressant att se hur många kommer lira Starfield, men det kanske inte alls är lika populärt då det bara är SP. Tror inte jag har sett några spel på toppen utav STEAM listan som är SP utan dom flesta verkar vara MP spel.

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Ska bli intressant att se hur många kommer lira Starfield, men det kanske inte alls är lika populärt då det bara är SP. Tror inte jag har sett några spel på toppen utav STEAM listan som är SP utan dom flesta verkar vara MP spel.

MP är ju mycket mer populärt än SP. Men Hogwartz och Cyberpunk slog sig in på topp 10.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Ska bli intressant att se hur många kommer lira Starfield, men det kanske inte alls är lika populärt då det bara är SP. Tror inte jag har sett några spel på toppen utav STEAM listan som är SP utan dom flesta verkar vara MP spel.

Top 10 har du åtminstone 3 single-player spel:

5. Cyberpunk 2077 - All-Time peak: 1,054,388
6. Elden Ring - All-Time peak: 953,426
8. Hogwarts Legacy - All-Time peak: 879,308


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

CS:GO går la o lira på en potatis också? kanske förklara en del.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

CS:GO går la o lira på en potatis också? kanske förklara en del.

Dels det kanske men även enkelheten tror jag bidrar till att det fortfarande är så pass stort.
Har bara spelat CS:GO precis när de kom och "övergick" från 1.6 men det är små maps, alla vet vad man skall göra osv.

Inaktiv
Skrivet av Force:

Tycker det är märkligt hur "samtidiga spelare" för just Steam har blivit så intressant. Det är väl bara en ren slump att en sådan siffra blir högre? Det betyder väl inte direkt någonting? Skulle det vara att pizzorna som 30 tusen av dom beställt kom någon minut innan dom träffade denna siffra så skulle dom inte kommit upp i dom siffrorna, men det skulle inte betyda att färre spelar spelet.

Tycker själv att genomsnitt antal spelare under en viss tid är mycket intressantare, då det mer ger en helhet över hur populärt ett spel är.

Det är ett bra mått på popularitet och det är ju ingen slump att fler spelar mer än någonsin. Det signalerar något. När de flesta spel sakta men säkert förlorar antal spelare. Används nästan inom alla genrer: Sport, TV etc.

Fördelen med samtliga spelare just nu är att vissa kanske spelar lite men mycket på en dag. Man kanske har förändrat spelmönster efter 11 år: Man spelar mindre men med högre toppar. Det skulle inte synas i genomsnitt om det var mycket mindre på vardagar till exempel. Det är också något mänskligt och häftigt att det just nu är X antal spelare online i ett spel.

Båda kan användas men det är definitivt inget onödigt mått.

Medlem

Önskar man kunde spela någon annan bana än dust 2 bara

Medlem
Skrivet av ientity:

Önskar man kunde spela någon annan bana än dust 2 bara

Förstår inte vad du menar. Dust 2 är mitt andra hem

Medlem

CS:GO Fortnite och PUBG är extremt dominant och kommer säkert vara det länge till.

Man kan undra hur länge tex Microsoft vill pumpa in miljarder för att utveckla spel som Halo som var mer eller mindre dött redan vid release. Ungarna testade Halo en kort stund och sedan avinstallerade dom det och fortsatte spela Fortnite


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

CS:GO Fortnite och PUBG är extremt dominant och kommer säkert vara det länge till.

Man kan undra hur länge tex Microsoft vill pumpa in miljarder för att utveckla spel som Halo som var mer eller mindre dött redan vid release. Ungarna testade Halo en kort stund och sedan avinstallerade dom det och fortsatte spela Fortnite

Skulle nog säga att fler spelar Valorant än Pubg.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

CS:GO går la o lira på en potatis också? kanske förklara en del.

En relativt bra potatis. Min 3 år gamla laptop har problem med Team Fortress 2.

Medlem

Älskar fortfarande cs även att jag testade det första gången under någon beta när man fick modden på en PC Gamer skiva. Ett spel som jag kan ta paus ifrån i fler månader för att sedan falla tillbaka på.
Dessutom har jag alltid gillat public på trevliga svenska servrar, och csgo kan jag rekommendera Gruvan och SweOldTimers.

1
Skriv svar