Ravenclaw är Hogwars Legacys populäraste elevhem hos FZ-läsarna

Robot
Ravenclaw är Hogwars Legacys populäraste elevhem hos FZ-läsarna
Medlem

Vet inte vad jag hade förväntat mig egentligen men blev trots det förvånad. Både över ettan och tvåan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

När jag svarade så var det vet ej, för då visste jag inte vad det skulle bli. Hatten tyckte Gryffindor så då blev det det.

Medlem

Spelar Slytherin och är supersnäll mot alla, riktigt altruistisk. Ingen på Slytherin har klagat än så länge, trots att jag ger dem rykte som välgörare.

Medlem

Ravenclaw ftw! Sökandet efter kunskap i kombination med öppet sinne förbättrar mänskligheten.

Medlem

Jag gjorde "testet" på deras hemsida som är länkat till spelet. Jag blev Ravenclaw där, och blev då det automatiskt i spelet också. Förbestämt vilken trollstav man får också, på hemsidan, samt Patronus.

Medlem

Är inget Harry Potter fans så vet inte skillnaden på dom olika hemmen/hattarna? Men är sugen på att bekanta mig med världen i detta spel Kanske också väljer Ravenclaw det verkar ju poppis!

Chefredaktör
Skrivet av Mikaelh:

Ravenclaw ftw! Sökandet efter kunskap i kombination med öppet sinne förbättrar mänskligheten.

Har ingen vidare koll på HP-lore, men blev Ravenclaw och det känns ju toppen när när det beskrivs så här

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Har ingen vidare koll på HP-lore, men blev Ravenclaw och det känns ju toppen när när det beskrivs så här

Saxat från Harry Potter-wikin:

"Ravenclaws största egenskaper är intellekt, intelligens och öppenheten att vilja uppleva saker."

"Dessa personer är intiutiva och kan inte vara alltför bestämda och beslutsamma då det kan hindra att de upptäcker nya ideer och eller tankar. I kontrast till Gryffindor och Slytherin, är Ravenclaws ett av de mer emotionellt stabila elevhemmen och de är inte lika hetlevrade och upplever inte lika mycket humörsvängningar. Deras reaktioner till saker är mycket mer lugna och de är inte så hetsiga. De har inte så lätt att bli upprörda och är därför öppna för kritik. Argumentation är inte så viktigt, att få visa att ens sak är rätt, utan de är open minded och vill höra alla sidor."

"Ambition är sekundärt för dem, det är inte så viktigt att lyckas för en Ravenclaw utan mer kunskapen och intellektet i sig. De strävar efter saker, men inte för att visa sig bäst eller mer överlägsen. Tack vare deras känsla för att se bådas sidor i en argumentation och öppenhet kan Ravenclaws vara mycket empatiska och bli bra rådgivare."

Passar mig perfekt!

MrU
Medlem

På vilket sätt spelar valet av elevhem in på uppdragen/storyn?

Medlem

Jag har noll koll på hela Potter grejen men köpte spelet för att det såg kul ut. Lät hatten bestämma och då blev det Ravenclaw. Svarade dock i den här omröstningen innan jag köpt spelet, så min röst ligger på "vet ej"

Medlem

För mig blev det Slytherin av hatten och körde på det. Ambition osv. Vill ju bli mäktigast i spelet... Är det bra nog för självaste Merlin så är det bra nog för mig 😁

Medlem
Skrivet av MrU:

På vilket sätt spelar valet av elevhem in på uppdragen/storyn?

Bland annat de ca fem första timmarna av huvudberättelsen, ditt rum och sällskapsrum, hur andra karaktärer tilltalar dig och dina kläder. Har även hört att svarsalternativen i konversationer ändras.

Chefredaktör
Skrivet av Mikaelh:

Saxat från Harry Potter-wikin:

"Ravenclaws största egenskaper är intellekt, intelligens och öppenheten att vilja uppleva saker."

"Dessa personer är intiutiva och kan inte vara alltför bestämda och beslutsamma då det kan hindra att de upptäcker nya ideer och eller tankar. I kontrast till Gryffindor och Slytherin, är Ravenclaws ett av de mer emotionellt stabila elevhemmen och de är inte lika hetlevrade och upplever inte lika mycket humörsvängningar. Deras reaktioner till saker är mycket mer lugna och de är inte så hetsiga. De har inte så lätt att bli upprörda och är därför öppna för kritik. Argumentation är inte så viktigt, att få visa att ens sak är rätt, utan de är open minded och vill höra alla sidor."

"Ambition är sekundärt för dem, det är inte så viktigt att lyckas för en Ravenclaw utan mer kunskapen och intellektet i sig. De strävar efter saker, men inte för att visa sig bäst eller mer överlägsen. Tack vare deras känsla för att se bådas sidor i en argumentation och öppenhet kan Ravenclaws vara mycket empatiska och bli bra rådgivare."

Passar mig perfekt!

Låter som den norrläning jag är!

Medlem

Skapade min profil på deras hemsida (för få extra items). Äger inte spelet. Både jag och en kompis Ravenclaw 😂

Spelar det roll vilket elevhem man tillhör i spelet? Blir det spela om 4 gånger sen? 😏

Medlem
Skrivet av noyart:

Skapade min profil på deras hemsida (för få extra items). Äger inte spelet. Både jag och en kompis Ravenclaw 😂

Spelar det roll vilket elevhem man tillhör i spelet? Blir det spela om 4 gånger sen? 😏

Tror att det bara är visuellt. Typ att man "sover" i sitt elevhem osv, och kläderna man har på sig. Man interagerar med alla olika andra elever iallafall.

Medlem
Skrivet av noyart:

Skapade min profil på deras hemsida (för få extra items). Äger inte spelet. Både jag och en kompis Ravenclaw 😂

Spelar det roll vilket elevhem man tillhör i spelet? Blir det spela om 4 gånger sen? 😏

Några delar i spelet blir annorlunda. Jag och min sambo är med i olika elevhem och vissa delar i mainstoryn är helt annorlunda för oss. Har inte kollat mer nog men gissar vissa andra småsaker är annorlunda också.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag gjorde "testet" på deras hemsida som är länkat till spelet. Jag blev Ravenclaw där, och blev då det automatiskt i spelet också. Förbestämt vilken trollstav man får också, på hemsidan, samt Patronus.

Ja, det var faktiskt lite störigt. Var tvungen att göra testerna på hemsidan för att kunna länka kontot och få prylar, och så används valen i spelet - trots att både jag och sambon kör olika save games.

Medlem

Själv huffelpuffs,,, först ingame,, & även sedan när jag gjorde testet på deras hemsida.
En snäll kompis helt enkelt

Medlem

Hogwars? Är spelet svinkul?

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Ja, det var faktiskt lite störigt. Var tvungen att göra testerna på hemsidan för att kunna länka kontot och få prylar, och så används valen i spelet - trots att både jag och sambon kör olika save games.

Det gjorde jag också. Men både hus och trollstav går att göra om trots att man gjort testet på hemsidan.

1
Skriv svar