The Day Before-utvecklarna: en kalender-app tog vårt namn

Robot
The Day Before-utvecklarna: en kalender-app tog vårt namn
Medlem

"The day before" låter mer som namnet på en app för dom som festat lite för hårt

Medlem

Det är så underhållande att se vilka nya lögner dom hittar på varje dag, ena lögnen värre än den andra.
"Power is in the truth" haha guld säger jag bara.

Chefredaktör
Skrivet av androsynth:

"The day before" låter mer som namnet på en app för dom som festat lite för hårt

😅
"Vad gjorde jag egentligen igår? Bäst att kolla appen."

Skribent

Det finns utmärkt material för en dokumentär här: The Game Before – the lies.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

😅
"Vad gjorde jag egentligen igår? Bäst att kolla appen."

Den är utformad som en tidslinje där vänner kan gå in och i kronologisk ordning lägga upp foton och videoklipp från den gångna kvällen 😄

Medlem

Vägra bara lyfta luren och fråga honom. Orka göra en publik cirkus av det, han vill väl låta dem köpa namnet av honom naturligtvis.

Redaktör
Skrivet av Daniel Sjöholm:

😅
"Vad gjorde jag egentligen igår? Bäst att kolla appen."

Vill man verkligen ha en sån..?


signatur
Medlem
Skrivet av androsynth:

"The day before" låter mer som namnet på en app för dom som festat lite för hårt

Låter som tredje delen: "I know what you did the day before last summer"


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Det finns utmärkt material för en dokumentär här: The Game Before – the lies.

Känns som det här är nya "Abandoned".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Appen verkar ha funnits sen 2010 och hela företaget heter TheDayBefore. Blir nog svårt att vinna rättigheterna till det namnet för Fnastic…

https://www.appbrain.com/dev/TheDayBefore%2C+Inc./

Medlem

Varför i helvete registrerar man inte varumärket och checkar dess tillgänglighet INNAN man annonserar produkten? Skyll er själva.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Varför i helvete registrerar man inte varumärket och checkar dess tillgänglighet INNAN man annonserar produkten? Skyll er själva.

Det är så i typ 99,9% av fallen dock, till deras försvar. MEN, om man har en produkt som får så mycket uppmärksamhet så skulle jag nog säga att det är lite konstigt att inte lägga lite tid+pengar=resurser på det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De får väl byta namnet till xXthE D4y Bef0reXx.

Medlem

Det som jag tycker är konstigt är all reklam "The day before" fått som RTX-spel på högsta Nvidianivå som är det som har lett till hypen kring spelet, nu senast på CES som marknadsförare för proprietära DLSS 3, samtidigt som debatten om det ens är ett riktigt spel har växt, Nvidia måste alltså veta något om det här är ett spel som faktiskt "finns", men de är helt tysta, fast de borde kunna göra trovärdiga inlägg i debatten.

Kanske beröringsskräck? Eller har de ingen koll på spelen de använder som marknadsföring? Det har jag mycket svårt att tro. Några videor på Nvidia Geforce:
CES 22: The Day Before | Official GeForce RTX 4K Gameplay Reveal
CES 23: The Day Before | Exclusive 4K RTX ON Gameplay Reveal

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Låter som tredje delen: "I know what you did the day before last summer"

Finns redan en tredje
"I'll always know what you did last summer".

Precis så bra som det låter!

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Finns redan en tredje
"I'll always know what you did last summer".

Precis så bra som det låter!

Lol, ingen jennifer love i den, då skiter jag i det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

De får väl byta namnet till xXthE D4y Bef0reXx.

Jag kommer dock sno och regga det namnet för mitt metal/hardcore/dubstep/hardstyle-band nu

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Finns redan en tredje
"I'll always know what you did last summer".

Precis så bra som det låter!

Tycker jag känner igen typen av uppföljare. En sen uppföljare på en semiframgångsrik skräckfilm med okända unga skådisar och låg budget. Möjligen en gammal halvkänd skådis från den där kultfilmen 20 år tidigare.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Appen verkar ha funnits sen 2010 och hela företaget heter TheDayBefore. Blir nog svårt att vinna rättigheterna till det namnet för Fnastic…

https://www.appbrain.com/dev/TheDayBefore%2C+Inc./

Man kan använda samma namn om det är för olika kategorier. Det konstiga är att de registrerat appen som ett spel.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Man kan använda samma namn om det är för olika kategorier. Det konstiga är att de registrerat appen som ett spel.

Om det är sant, så vädrar de utpressningspengar.


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av anon_119148:

Jag kommer dock sno och regga det namnet för mitt metal/hardcore/dubstep/hardstyle-band nu

"Tyvärr tyvärr! Jag har redan reggat metal, hardcore, dubstep och hardstyle.

Mvh, Killen som reggar kalendrar som spel"


signatur
Medlem

Detta är väl redan bekräftat som en scam precis som den största Kickstarter scamen någonsin DreamWorld, samma sak där med stulna assets och stora lovande ord. Men som någon skrev ovan, konstigt att dom fått vara med i vissa Nvidia visningar.

Redaktör
Skrivet av robbis:

Detta är väl redan bekräftat som en scam precis som den största Kickstarter scamen någonsin DreamWorld, samma sak där med stulna assets och stora lovande ord. Men som någon skrev ovan, konstigt att dom fått vara med i vissa Nvidia visningar.

De säljer ju inte spelet än så ingen har väl blivit blåst på pengar i alla fall. Men märkligt är det.


signatur
Medlem
Skrivet av Fulci:

De får väl byta namnet till xXthE D4y Bef0reXx.

Hehe, tyvärr brukar det inte räcka vad jag vet.

Är ingen expert på något sätt men det jag känner till sedan tidigare (har reggat ett varumärke för ett antal år sedan) är att ifall namnet liknar ett registrerat namn så blir det krock och då gäller det inte bara stavning inklusive varianter på stavningar utan även uttal.

Stavningen ovan är i och för sig rätt speciell och jag har ingen aning hur det uttalas så jag kan inte säga om det krockar. 😂

Medlem
Skrivet av Nemo:

Hehe, tyvärr brukar det inte räcka vad jag vet.

Är ingen expert på något sätt men det jag känner till sedan tidigare (har reggat ett varumärke för ett antal år sedan) är att ifall namnet liknar ett registrerat namn så blir det krock och då gäller det inte bara stavning inklusive varianter på stavningar utan även uttal.

Stavningen ovan är i och för sig rätt speciell och jag har ingen aning hur det uttalas så jag kan inte säga om det krockar. 😂

Vi får väl se vad som händer. Som Thane sa i tråden verkar apputvecklaren och bolaget ha haft namnet länge. Det blir svårt att göra något åt för Fntastic.

Medlem
Skrivet av robbis:

Detta är väl redan bekräftat som en scam precis som den största Kickstarter scamen någonsin DreamWorld, samma sak där med stulna assets och stora lovande ord. Men som någon skrev ovan, konstigt att dom fått vara med i vissa Nvidia visningar.

Kan det verkligen vara en scam om dem inte tjänar några pengar på det?

Tycker det verkar så himla konstigt att lägga massor av tid och resurser på något som man tjänar noll kronor på. Hade dem fått in pengar via ex Kickstarter så hade jag förstått det, men vad tjänar dem nu utöver uppmärksamhet (och tvivelaktigt rykte)? Vad är endgamet liksom?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan det verkligen vara en scam om dem inte tjänar några pengar på det?

Tycker det verkar så himla konstigt att lägga massor av tid och resurser på något som man tjänar noll kronor på. Hade dem fått in pengar via ex Kickstarter så hade jag förstått det, men vad tjänar dem nu utöver uppmärksamhet (och tvivelaktigt rykte)? Vad är endgamet liksom?

Det här är en fråga som stadigt återkommer. De får väl pengar från utgivaren som de har skrivit kontrakt med?

Medlem
Medlem
Skrivet av androsynth:

"The day before" låter mer som namnet på en app för dom som festat lite för hårt

"The day before" piller xD

12
Skriv svar