Den stora tråden om Hogwarts Legacy

Medlem

Är det någon som klarat första trialen? Herregud vad slutbossen va dryg!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Är det någon som klarat första trialen? Herregud vad slutbossen va dryg!

Hade inga större problem. Men ett tips är ju att sätta de besvärjelserna man behöver på en sida, skall man byta kan det bli joxigt.

Är inte alls förtjust i att man bara har 4x4 att använda. Skall man göra vissa saker så får man ändra. Förstår inte alls hur man tänkt här. Väldigt konsol-låst får man väl säga.

Vad heter era karaktärer förresten? x)

Min heter Heavy Plotter. ;_;

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vad heter era karaktärer förresten? x)

Min heter Heavy Plotter. ;_;

Lenin Longballe.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Skrivet av Maguz:

Lenin Longballe.

O_O

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Kunde inte låta bli att bli inspirerad.

Norsk Harry Potter

Petter Pittelpytt var en stark tvåa, sparar den till omkörningen som Hufflepuff.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Skrivet av Maguz:

Kunde inte låta bli att bli inspirerad.

Norsk Harry Potter

Petter Pittelpytt var en stark tvåa, sparar den till omkörningen som Hufflepuff.

Men varför Lenin x)

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Men varför Lenin x)

Det stod mellan det eller Lena. 🥹


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Skrivet av Maguz:

Det stod mellan det eller Lena. 🥹

Lenina!

Medlem

Lurar på ett köp nu, men velar mellan deluxe ed och vanliga? Är det värt dom extra slantarna att få lite in game prylar?


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Lurar på ett köp nu, men velar mellan deluxe ed och vanliga? Är det värt dom extra slantarna att få lite in game prylar?

Nja, tveksamt. Jag köpte Deluxe för att få smygstarta 3 dagar. Gillar du spelet kan du köpa dem som DLC efteråt, men då förstås för €20 (vilket är lite för dyrt).

Edit: Det droppar massor av gear inne i spelet, och det finns en "transmogrifier" så man direkt ändra så all gear ser ut på ett helt annat sätt. All gear man någonsin hittat finns att välja på, även om man sålt/förstört den. Men kolla på gearbilderna för DLC, man kan se lite mörk och grym ut. Utan transmog får man lite av "clown" looken om man byter till alla uppgraderingar man hittar.

Skrivet av Fulci:

Nja, tveksamt. Jag köpte Deluxe för att få smygstarta 3 dagar. Gillar du spelet kan du köpa dem som DLC efteråt, men då förstås för €20 (vilket är lite för dyrt).

Edit: Det droppar massor av gear inne i spelet, och det finns en "transmogrifier" så man direkt ändra så all gear ser ut på ett helt annat sätt. All gear man någonsin hittat finns att välja på, även om man sålt/förstört den. Men kolla på gearbilderna för DLC, man kan se lite mörk och grym ut. Utan transmog får man lite av "clown" looken om man byter till alla uppgraderingar man hittar.

Ja, detta ^

Jag köpte dock Deluxe för att jag vill stödja spelet extra. Jag köper så sällan nya spel nuförtiden dessutom.

Medlem
Skrivet av deezel:

Hade inga större problem. Men ett tips är ju att sätta de besvärjelserna man behöver på en sida, skall man byta kan det bli joxigt.

Är inte alls förtjust i att man bara har 4x4 att använda. Skall man göra vissa saker så får man ändra. Förstår inte alls hur man tänkt här. Väldigt konsol-låst får man väl säga.

Det kan man lugnt säga ja 🙂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vad heter era karaktärer förresten? x)

Min heter Heavy Plotter. ;_;

Kalliban Rincewind.

Medlem

Jag var ute på baksidan av Hogwarts och letade och föll genom marken på ett ställe. När karaktären fallit en bra bit fastnade den och stod och studsade. Tänkte jag skulle öppna senaste sparfilen men Esc och huvudmenyn fungerade inte. Testade lite hotkeys, inget fungerade. Till sist provade jag Tools menyn (Tab på PC) och den fungerade. Kunde hoppa upp på kvasten (Tab+3) och började stiga och kom faktiskt upp i världen igen och kunde fortsätta spelet.

Hogwarts underifrån.

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Det kan man lugnt säga ja 🙂

Ni kan sätta talents så att ni får flera abilities genom att ”hålla ned shift”, enkelt förklarat.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ni kan sätta talents så att ni får flera abilities genom att ”hålla ned shift”, enkelt förklarat.

Som sagt, 4x4 är fortfarande max, det är det som fortfarande inte nog

Medlem
Skrivet av deezel:

Som sagt, 4x4 är fortfarande max, det är det som fortfarande inte nog

Ja, det är något för lite med 4 per bar. 5x4 eller till och med 6x4 hade varit bättre. Men nu är det som det är. Jag har en main attack bar + en approach med Disillusionment och ett par till spells. Skulle nästan velat ha Disillusionment som en essential, som alltid är tillgänglig oavsett bar.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Jag var ute på baksidan av Hogwarts och letade och föll genom marken på ett ställe. När karaktären fallit en bra bit fastnade den och stod och studsade. Tänkte jag skulle öppna senaste sparfilen men Esc och huvudmenyn fungerade inte. Testade lite hotkeys, inget fungerade. Till sist provade jag Tools menyn (Tab på PC) och den fungerade. Kunde hoppa upp på kvasten (Tab+3) och började stiga och kom faktiskt upp i världen igen och kunde fortsätta spelet.

Hogwarts underifrån.
https://i.imgur.com/xXFzIFa.jpg

Hade en omvänd upplevelse där jag i en grotta plötsligt flöt upp i taket och fastnade där, som om att jag simmade. Kunde dock köra fast-travel därifrån.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, det är något för lite med 4 per bar. 5x4 eller till och med 6x4 hade varit bättre. Men nu är det som det är. Jag har en main attack bar + en approach med Disillusionment och ett par till spells. Skulle nästan velat ha Disillusionment som en essential, som alltid är tillgänglig oavsett bar.

Håller med, kör så här så jag alltid har samma "typ" på samma knapp. Men så fort man skall joxa med sina djur eller behöver två av samma lätt åtkomligt så får man ändra. Osmidigt minst sagt.

Medlem
Skrivet av deezel:

Håller med, kör så här så jag alltid har samma "typ" på samma knapp. Men så fort man skall joxa med sina djur eller behöver två av samma lätt åtkomligt så får man ändra. Osmidigt minst sagt.

<Uppladdad bildlänk>

Jag snor dina spellbars, såg händigt ut


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Jag snor dina spellbars, såg händigt ut

Jag tror det kan fungera bra, ett slags mönsterminne. På PC blir det väl F1-F4 + 1-4 om man vill växla.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Hade en omvänd upplevelse där jag i en grotta plötsligt flöt upp i taket och fastnade där, som om att jag simmade. Kunde dock köra fast-travel därifrån.

Såg att de hittat en fast plats på ett annat ställe att glitcha ner i "underjorden" och sen ta kvasten upp till Hogwarts för att kunna går runt i de andras lokaler.

How to glitch into Slytherin rooms
https://www.youtube.com/watch?v=i6joYL38eOM

Skribent
Skrivet av Fulci:

Såg att de hittat en fast plats på ett annat ställe att glitcha ner i "underjorden" och sen ta kvasten upp till Hogwarts för att kunna går runt i de andras lokaler.

How to glitch into Slytherin rooms
https://www.youtube.com/watch?v=i6joYL38eOM

Najs, måste nog testas. Var nära att välja Slytherin eftersom deras sällskapsrum såg jäkligt häftigt ut.

Medlem

Nu är vi igång!

Skrivet av Mattias.K:

Typiskt Brittiskt namn ser jag x)

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag tror det kan fungera bra, ett slags mönsterminne. På PC blir det väl F1-F4 + 1-4 om man vill växla.

På PC bytar du mellan dina spells med scrollhjulet på musen vilket är smidigt. Men ja, annars hade det varit gött med 6:4 för att kunna ha 2 dedikerade rader för tools.

Märkte dock att man kan skippa wingardium leviosa helt igenom att kasta accio och fortsätta hålla in tangenten. Då går man automatiskt över till WL och kan manipulera objekt.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Helt fast i spelet. Köpte det igår och tycker jag har varit runt på många ställen och upptäckt. Men tydligen inte! 😄 jag har så många frågor. Speciellt om en grej i spelet. Men det lär jag väll upptäcka allt eftersom tänker jag. 😆

Bild kommer imorgon på min häxa! 😄


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Någon mer som märkt av lite långsamma renderingar / gubbar som ploppar upp helt plötsligt och att håret ser lite "off" ut på karaktären? Xbox Series X - kör på fidelity mode.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Skriv svar