The Day Before-utvecklarna: en kalender-app tog vårt namn

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det här är en fråga som stadigt återkommer. De får väl pengar från utgivaren som de har skrivit kontrakt med?

Jag tror iofs inte att utgivaren ger dom pengar utan att se vad dom sysslar med. Brukar ju vara så att man har en deadline på sig, och med tidens gång så träffas man och visar upp projektet vid olika ”milestones” så att säga.

Man får ju inte en klumpsumma på ett par miljoner och så får man se vad som händer. Utan man får ju pengar vid olika punkter antar jag. Sen är det säkert så att stora utvecklare som till exempel Naughty Dog, har förmodligen ganska fria tillgångar, men det är ju en helt annan sak.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det här är en fråga som stadigt återkommer. De får väl pengar från utgivaren som de har skrivit kontrakt med?

Det bör isåfall innebära att dem, utvecklarna, behöver uppvisa någon form av framsteg så att den som pyntar känner att den får valuta för pengarna. Det kan då betyda att utgivaren antingen är lurad via rökridåer eller så finns där faktiskt något som kan kallas för ett spel som utgivaren tror på.

Ska bli intressant att se vart detta landar i slutändan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det bör isåfall innebära att dem, utvecklarna, behöver uppvisa någon form av framsteg så att den som pyntar känner att den får valuta för pengarna. Det kan då betyda att utgivaren antingen är lurad via rökridåer eller så finns där faktiskt något som kan kallas för ett spel som utgivaren tror på.

Ska bli intressant att se vart detta landar i slutändan.

Japp. Det är ju fullkomligt möjligt att håva in miljarder på att lura investerare utan att ha några slutkunder man säljer till. Se bara på Elizabeth Holmes och Theranos som ett praktexempel. Visst är det lite annorlunda, men det är ju inte direkt omöjligt att som utvecklare lura en utgivare. Fast i det här fallet vet jag faktiskt inte riktigt hur det är. Både utgivaren Mytona och utvecklaren Fntastic är ju ryska företag (jag bryr mig inte om i vilka land deras och alla deras olika skalföretags högkvarter är registrerade, de är ryska) så jag vet inte hur det fungerar där med sådana här saker där, vilka risker det handlar om.

12
Skriv svar