Nu är Returnal släppt på pc, och betygen ser bra ut

Robot
Nu är Returnal släppt på pc, och betygen ser bra ut

Housemarques tidigare PS5-exklusiva roguelite-skjutare.

#Housemarque, #Returnal


Medlem

Kanske kan hitta mod som gör spelet enklare 😅 vart lite frustrerad.

Medlem

Ursh nu kommer spelet att moddas! Stoppa pc releasen!!! Ha ha. Hela idén är att det ska vara svårt. Spelet är nog alldeles för kort om man bara behöver gå från punkt 1-100 utan vidare motstånd. Sen är det gjort så att det är meningen att spela om det 100 gånger också. I varje svettig genomspelning så låser du upp något nytt eller avancerar mot något nytt. Om du tex klarar spelet på en genomspelning så missar du ju "90%" av spelet. Och har man inte tid eller lust så finns det mycket bättre spel som passar andra spel stilar. Sluta att köpa spel bara för att dom är nya. Lägg lite energi på att hitta spel som passar er. För spel är det ingen brist på det finns hur många som helst och säkert en hel hög ni inte ens har hört om. Enbart switchen pumpar ut dynga blandat med guldkorn dagligen känns det som.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ursh nu kommer spelet att moddas! Stoppa pc releasen!!! Ha ha. Hela idén är att det ska vara svårt. Spelet är nog alldeles för kort om man bara behöver gå från punkt 1-100 utan vidare motstånd. Sen är det gjort så att det är meningen att spela om det 100 gånger också. I varje svettig genomspelning så låser du upp något nytt eller avancerar mot något nytt. Om du tex klarar spelet på en genomspelning så missar du ju "90%" av spelet. Och har man inte tid eller lust så finns det mycket bättre spel som passar andra spel stilar. Sluta att köpa spel bara för att dom är nya. Lägg lite energi på att hitta spel som passar er. För spel är det ingen brist på det finns hur många som helst och säkert en hel hög ni inte ens har hört om. Enbart switchen pumpar ut dynga blandat med guldkorn dagligen känns det som.

Varför sånt hat mot mods? Bästa som finns. Returnal var aldrig nåt spel gjort för mig, nej, just för att jag inte har tålamodet, tid eller vad du vill kalla det. Jag älskade spelets atmosfär väldigt mycket och tyckte det var kul med lite utmaning. Men när man får göra om så mycket efter det att ha dött i en bossfajt, fick mig att tappa lusten och blev irriterad istället. En simpel mod som underlättar det för mig, som kan få mig att fortsätta spela spelet, vilket jag mer än gärna vill, borde ju inte ge dig anledning att hata på.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ursh nu kommer spelet att moddas! Stoppa pc releasen!!! Ha ha. Hela idén är att det ska vara svårt. Spelet är nog alldeles för kort om man bara behöver gå från punkt 1-100 utan vidare motstånd. Sen är det gjort så att det är meningen att spela om det 100 gånger också. I varje svettig genomspelning så låser du upp något nytt eller avancerar mot något nytt. Om du tex klarar spelet på en genomspelning så missar du ju "90%" av spelet. Och har man inte tid eller lust så finns det mycket bättre spel som passar andra spel stilar. Sluta att köpa spel bara för att dom är nya. Lägg lite energi på att hitta spel som passar er. För spel är det ingen brist på det finns hur många som helst och säkert en hel hög ni inte ens har hört om. Enbart switchen pumpar ut dynga blandat med guldkorn dagligen känns det som.

Så länge du får spela spelet på det sätt du tycker är rätt så är det väl skit samma vad andra gör?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Klart folk ska få soela som dom vill men roguelite är det typ meningen att ma ska dö, börja om och bli bättre. Sen när man väl springer genom spelet så brukar det vara lite extra med saker man låser upp osv.
Egentligen är roguelites mest svåra i början innan man uppgraderat och lärt sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vill men orkar inte, känner mig för gammal men Pharaoh ska testas så snart det går


signatur

//monster

Medlem

Redan betat av det på PS5 men kunde inte låta bli att köpa till PC också. Galet snyggt med allt maxad, och prestandan (i alla fall med high-end rig) är riktigt bra.

Medlem

Alla Unreal spel på PC verkar ha problem med shader compilation nu för tiden eller? Verkar alltid vara stutters. För övrigt de bästa spelet som hade släppts till PS5.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Klart folk ska få soela som dom vill men roguelite är det typ meningen att ma ska dö, börja om och bli bättre. Sen när man väl springer genom spelet så brukar det vara lite extra med saker man låser upp osv.
Egentligen är roguelites mest svåra i början innan man uppgraderat och lärt sig.

Denna är lite annorlunda också på hur den hanterar om spelningar.
Jo längre du kommer jo svårare blir spelet i början, vilket är rent ut sagt skit för min del

Är inte så inne i rougelite spel men tycker dom kan vara roliga ibland.
Men i alla andra som jag spelat genom åren så kommer man längre och början blir enklare och enklare
Här blir början svårare och svårare. Man straffas för att ha kommit längre in i spelet

Medlem
Skrivet av Karmak:

Denna är lite annorlunda också på hur den hanterar om spelningar.
Jo längre du kommer jo svårare blir spelet i början, vilket är rent ut sagt skit för min del

Är inte så inne i rougelite spel men tycker dom kan vara roliga ibland.
Men i alla andra som jag spelat genom åren så kommer man längre och början blir enklare och enklare
Här blir början svårare och svårare. Man straffas för att ha kommit längre in i spelet

ok, lät intressant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

ok, lät intressant

Ja var verkligen wtf moment när jag prova det. Sen avinstaller jag

Medlem
Skrivet av Karmak:

Denna är lite annorlunda också på hur den hanterar om spelningar.
Jo längre du kommer jo svårare blir spelet i början, vilket är rent ut sagt skit för min del

Är inte så inne i rougelite spel men tycker dom kan vara roliga ibland.
Men i alla andra som jag spelat genom åren så kommer man längre och början blir enklare och enklare
Här blir början svårare och svårare. Man straffas för att ha kommit längre in i spelet

Hm, både ja och nej. I många fall tyckte jag det blev lättare ju längre jag höll mig vid liv. Speciellt om man har tur hittar de bästa traitsen, t.ex. den med life leech. Kände mig överdrivet OP när jag mötte sista bossen, så blev en av de lättaste fighterna ironiskt nog.

Medlem

Inte kört på PC men det är fantastiskt på PS5.

Medlem

Bra att känna till det med Epic, då skippar jag spelet så länge det jäkelskapet finns kvar.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Varför sånt hat mot mods? Bästa som finns. Returnal var aldrig nåt spel gjort för mig, nej, just för att jag inte har tålamodet, tid eller vad du vill kalla det. Jag älskade spelets atmosfär väldigt mycket och tyckte det var kul med lite utmaning. Men när man får göra om så mycket efter det att ha dött i en bossfajt, fick mig att tappa lusten och blev irriterad istället. En simpel mod som underlättar det för mig, som kan få mig att fortsätta spela spelet, vilket jag mer än gärna vill, borde ju inte ge dig anledning att hata på.

Hade gärna spelat klart det jag med men jag sög fullständigt på det så kom aldrig förbi första biomen innan jag gav upp. Testade på ps+. Hade gärna sett ett enklare spelläge alternativt nån form av savefunktion.
Tycker svaret utvecklarna gav till varför det inte inkluderades var lite bajsnödigt. Vill de inte att så många som möjligt ska gilla deras spel?

Skrivet av B-itta:

Kanske kan hitta mod som gör spelet enklare 😅 vart lite frustrerad.

Jag hoppas på en mod som gör spelet svårare. Det är alldeles för enkelt. Det lär ju bli ännu lättare nu med mus och tangentbord.

Hoppas på new game plus eller annan mod med difficulty modifiers. Mer fiender, Mer tanky, Mer skada mer projektiler.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Hade gärna spelat klart det jag med men jag sög fullständigt på det så kom aldrig förbi första biomen innan jag gav upp. Testade på ps+. Hade gärna sett ett enklare spelläge alternativt nån form av savefunktion.
Tycker svaret utvecklarna gav till varför det inte inkluderades var lite bajsnödigt. Vill de inte att så många som möjligt ska gilla deras spel?

Nej, tack och lov vill faktiskt inte alla utvecklare att så många som möjligt ska gilla deras spel!

I så fall skulle alla spel vara skapade för den gemensamma minsta nämnaren. Svårt att dö, fullt med loot, lättförståeliga regler, tydliga anvisningar var man ska gå och vad man ska göra, snitslade linjära banor, gå på räls och allt det där. Usch vilken värld.

Tack och lov finns det utvecklare som medvetet riktar sig till en specifik nisch av spelare som vet vad de vill ha, som utvecklar för just deras smak och önskemål om utmaning. 🥰

De är fullt medvetna om att den stora massan gamers räds denna svårighetsgrad och därmed väljer bort spelet.

Ett sånt här spel ska INTE ha savefunktion. Det är poängen. Finns det save så kan tyvärr inte den lata delen av min hjärna låta bli att missbruka save.

För att vi ska få en utmanande upplevelse och få vår njutning måste vissa spel vara kompromisslöst svåra. 😚


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Hade gärna spelat klart det jag med men jag sög fullständigt på det så kom aldrig förbi första biomen innan jag gav upp. Testade på ps+. Hade gärna sett ett enklare spelläge alternativt nån form av savefunktion.
Tycker svaret utvecklarna gav till varför det inte inkluderades var lite bajsnödigt. Vill de inte att så många som möjligt ska gilla deras spel?

Samma argument som att Dark Souls och liknande ska ha enklare svårighetsgrader. Alla spel behöver inte vara gjorda för att så många människor som möjligt ska köpa det. Är det ett bra spel kommer det sälja bra. Exakt samma sak med film och musik. Alla gillar inte skräck film eller hardstyle musik, ska det då sluta produceras för att pop och rock är mer profitable?

Det massproduceras så extremt mycket underhållning nu för tiden så gillar man inte en sak finns det alltid något annat att göra.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nej, tack och lov vill faktiskt inte alla utvecklare att så många som möjligt ska gilla deras spel!

I så fall skulle alla spel vara skapade för den gemensamma minsta nämnaren. Svårt att dö, fullt med loot, lättförståeliga regler, tydliga anvisningar var man ska gå och vad man ska göra, snitslade linjära banor, gå på räls och allt det där. Usch vilken värld.

Tack och lov finns det utvecklare som medvetet riktar sig till en specifik nisch av spelare som vet vad de vill ha, som utvecklar för just deras smak och önskemål om utmaning. 🥰

De är fullt medvetna om att den stora massan gamers räds denna svårighetsgrad och därmed väljer bort spelet.

Ett sånt här spel ska INTE ha savefunktion. Det är poängen. Finns det save så kan tyvärr inte den lata delen av min hjärna låta bli att missbruka save.

För att vi ska få en utmanande upplevelse och få vår njutning måste vissa spel vara kompromisslöst svåra. 😚

Njaa nu tror jag du missförstår mig lite. Jag vill absolut inte att de ändrar hela spelet och får det att gå på räls för en noob som jag. Det enda jag hade önskat är ett valbart alternativ i form av en lättare svårighetsgrad alternativt ett generösare savesystem, helt valfritt, man kan välja själv och det ändrar absolut noll för den som vill ha mer av en utmaning.

Sen, absolut, förstår jag ju charmen med spelet så som du kanske ser det (och vad jag förmodar många andra också) men inte riktigt det där tänket att det förstör upplevelsen för de som är bra ifall andra som är mindre bra får möjligheten att sänka sin svårighetsgrad ett hack.

Skrivet av Fiigaro:

Samma argument som att Dark Souls och liknande ska ha enklare svårighetsgrader. Alla spel behöver inte vara gjorda för att så många människor som möjligt ska köpa det. Är det ett bra spel kommer det sälja bra. Exakt samma sak med film och musik. Alla gillar inte skräck film eller hardstyle musik, ska det då sluta produceras för att pop och rock är mer profitable?

Det massproduceras så extremt mycket underhållning nu för tiden så gillar man inte en sak finns det alltid något annat att göra.

Jag håller inte med. Se mitt svar ovan:).

Det handlar ju inte om att sluta producera svåra spel bara för att vissa inte klarar av de utan att enbart lägga till ett alternativ. Hur är det ens dåligt? För nån?

I jämförelse är det ju lite som om jag skulle brusa upp för att Naughty Dog lagt till en herrans massa hjälpmedel och alternativa kontrollmetoder i sina spel för de med olika handikapp (vilket de gjort) för att jag tycker att spelet blir för lätt då. Jag behöver ju inte ens bläddra fram till de alternativen om jag nu inte vill, trots att de finns, utan bara fortsätta på mitt spår så att säga.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Njaa nu tror jag du missförstår mig lite. Jag vill absolut inte att de ändrar hela spelet och får det att gå på räls för en noob som jag. Det enda jag hade önskat är ett valbart alternativ i form av en lättare svårighetsgrad alternativt ett generösare savesystem, helt valfritt, man kan välja själv och det ändrar absolut noll för den som vill ha mer av en utmaning.

Sen, absolut, förstår jag ju charmen med spelet så som du kanske ser det (och vad jag förmodar många andra också) men inte riktigt det där tänket att det förstör upplevelsen för de som är bra om andra som är mindre bra får möjligheten att sänka sin svårighetsgrad ett hack.

Men jag tror du missar en viktig aspekt av det hela. Valbarheten.

Jag unnar dig gärna ett lättare Dark Souls eller Returnal så länge det inte drabbar designen och min upplevelse.

Problemet här är att om alternativet med save existerar så kan jag inte låta bli att (miss-)bruka det. Det kan låta lustigt men det är så det är. Det är psykologi.

Vissa spel löser det hyfsat med en ironman mode (där du alltså bara har en sparfil, du kan inte ladda en äldre save), men de tenderar istället att då bli ett rejält snäpp svårare, för att spelet inte då har designats för ett enda liv i åtanke. Om ett spel designas för en viss svårighet enligt roguelike-princip är det svårt att implementera än savefunktion.


signatur

Memento Mori

Skrivet av B-itta:

Kanske kan hitta mod som gör spelet enklare 😅 vart lite frustrerad.

Det finns, testa "WeMod":

https://www.wemod.com/cheats/returnal-trainers

Det finns tusentals andra spel också.

OBS! Inga av dessa trainers eller fusk funka i något MP-läge, det är för folk som blir frustrerade över exempelvis bossar och vill ta sig genom till en annan nivå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men jag tror du missar en viktig aspekt av det hela. Valbarheten.

Jag unnar dig gärna ett lättare Dark Souls eller Returnal så länge det inte drabbar designen och min upplevelse.

Problemet här är att om alternativet med save existerar så kan jag inte låta bli att (miss-)bruka det. Det kan låta lustigt men det är så det är. Det är psykologi.

Vissa spel löser det hyfsat med en ironman mode (där du alltså bara har en sparfil, du kan inte ladda en äldre save), men de tenderar istället att då bli ett rejält snäpp svårare, för att spelet inte då har designats för ett enda liv i åtanke. Om ett spel designas för en viss svårighet enligt roguelike-princip är det svårt att implementera än savefunktion.

Men skit i extra saves och ge mig ett easy-mode. Alternativt knyt extra saves till enbart det enklare läget. Det är lite det här jag menar; det finns ju lösningar om man vill..

Medlem

Snygga, svåra, bossorienterade spel verkar vara inne just nu.
Jag fattar inte charmen med varken detta, souls-spelen eller Elden Ring.
Utan en vettig story så hajjar jag inte poängen.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det finns, testa "WeMod":

https://www.wemod.com/cheats/returnal-trainers

Det finns tusentals andra spel också.

OBS! Inga av dessa trainers eller fusk funka i något MP-läge, det är för folk som blir frustrerade över exempelvis bossar och vill ta sig genom till en annan nivå.

Coolt, returnal med full andrenalin hela tiden kan vara kul

Skrivet av Karmak:

Coolt, returnal med full andrenalin hela tiden kan vara kul

Testa och berätta hur det gick, eller vad tusan, filma skapelsen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar