Like a Dragon: Ishin

Robot
Like a Dragon: Ishin

Drak mig baklänges – Like a Dragon blandar historia med buskis och övervåld.

#like-a-dragon-ishin, #yakuza


Medlem

Importerade faktiskt Ishin! när det begav sig. Ganska kul att spela genom, men levde inte riktigt upp till huvudserien.

Medlem

Min upplevelse av den här spelserien är att den är helkass, bland det sämsta jag spelat..

Medlem
Skrivet av roftg:

Min upplevelse av den här spelserien är att den är helkass, bland det sämsta jag spelat..

Då är den nog helt enkelt inte något för dig!
Bara spelat två spel själv, zero och kiwami 1 och har tvåan redo. Ett vartannat år är lagom


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Blir nog att testa framöver nån gång

Tycker spelen är underhållande. Personligen tycker jag att första Judgement spelet är bäst so far.

Men Kiryu…saknar honom ibland. En serie som det är mysigt i att återkomma till då och då.

Medlem

Gav ett av yukuza spelen en chans och stängde av efter att ha genomlidit 40 minuter där 5 av dessa var faktisk speltid. Japanerna måste bli bättre på hur de berättar historier i spel.

Medlem

Älskar Yakuza serien. Har spelat och klarat ut Yakuza 0-6 och är påväg genom 7 nu. Fantastiska spel.

Medlem
Skrivet av roftg:

Min upplevelse av den här spelserien är att den är helkass, bland det sämsta jag spelat..

testade spela zero i drygt två timmar och gud så tråkigt

Medlem

Älskar denna spelserie. Är så glad att vi äntligen fick Ishin.

Medlem

Har bara spelat Like a Dragon, runt 20 timmar, och det gav mig en känsla av sådär.

Grafik, karaktärer, gameplay. Allt är välgjort. Men det las för mycket tid på, för mig, obetydliga saker. Seg utveckling av storyn och massor av utfyllnad som inte fyllde någon större funktion. Staden fanns men var kraftigt begränsad att utforska. Det var styrt fritt.

Är helt med på varför folk gillar det, men det var inte för mig, tyvärr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har bara spelat Like a Dragon, runt 20 timmar, och det gav mig en känsla av sådär.

Grafik, karaktärer, gameplay. Allt är välgjort. Men det las för mycket tid på, för mig, obetydliga saker. Seg utveckling av storyn och massor av utfyllnad som inte fyllde någon större funktion. Staden fanns men var kraftigt begränsad att utforska. Det var styrt fritt.

Är helt med på varför folk gillar det, men det var inte för mig, tyvärr.

Ge yakuza 0 ett försök. Det är först i storyn och enligt mig och andra fans ger en mycket bättre uppskattning för städerna och karaktärerna.

Medlem
Skrivet av Partyprime:

Ge yakuza 0 ett försök. Det är först i storyn och enligt mig och andra fans ger en mycket bättre uppskattning för städerna och karaktärerna.

Jag tackar för tipset och tar det till mig.

Edit: fanns via PS Plus så satte det på nedladdning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag är sugen på detta. Blir ett köp efter Hogwarts:)

Medlem
Skrivet av Partyprime:

Ge yakuza 0 ett försök. Det är först i storyn och enligt mig och andra fans ger en mycket bättre uppskattning för städerna och karaktärerna.

Sitter med Yakuza 0 just nu, men känner lite som Freakon skriver också.
Vet inte om jag missar något med spelet, jag gillar storyn men fighterna är buttonmashing i 95% av fallen och att man tvingas in i sidouppdrag som är smått meningslösa känns inte toppen heller för min del.

Men det kanske blir bättre? Eller varför klickar jag inte med Yakuza

Medlem

Har bara spelat Yakuza 0 i serien men jag älskade varje sekund av det. Fantastisk blandning av melodrama och komedi, högt som lågt. Underbara karaktärer som är svåra att inte gilla.

Skribent
Skrivet av jonmlr:

Sitter med Yakuza 0 just nu, men känner lite som Freakon skriver också.
Vet inte om jag missar något med spelet, jag gillar storyn men fighterna är buttonmashing i 95% av fallen och att man tvingas in i sidouppdrag som är smått meningslösa känns inte toppen heller för min del.

Men det kanske blir bättre? Eller varför klickar jag inte med Yakuza

Yakuza-serien är ojämn och emellanåt frustrerande, även för mig som ändå ser tjusningen med spelen. Jag har alltid en lång lista med invändningar mot varje nytt spel i serien. Ändå återvänder jag.

Medlem
Skrivet av jonmlr:

Sitter med Yakuza 0 just nu, men känner lite som Freakon skriver också.
Vet inte om jag missar något med spelet, jag gillar storyn men fighterna är buttonmashing i 95% av fallen och att man tvingas in i sidouppdrag som är smått meningslösa känns inte toppen heller för min del.

Men det kanske blir bättre? Eller varför klickar jag inte med Yakuza

Gå in i dina skills och skriv ner ett par combos så kommer det kännas mindre som button mashing och du kommer göra betydligt mer skada än bara random knappar på kontrollern. Sidouppdragen hör sällan ihop med storyn och är istället något du kan göra åt sidan om du vill. Jag älskar sidouppdragen, man vet aldrig vad dem hittat på för konstigt.

Medlem

Jag är väldigt förtjust i Yakuza-serien, men just nu är både backlogg och "frontlogg" fulla med alldeles för många spel för att Ishin! ska få ligga med på den korta listan, får bli i framtiden istället.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Dom har ju gjort två äldre samuraispel i Yakuza-serien, och jag tycker det är synd att dom nu gjorde en nyversion av Ishin, när det andra spelet Gotoku Kenzan! är äldre och bättre och förtjänar det mer.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Dom har ju gjort två äldre samuraispel i Yakuza-serien, och jag tycker det är synd att dom nu gjorde en nyversion av Ishin, när det andra spelet Gotoku Kenzan! är äldre och bättre och förtjänar det mer.

Det är väl inte otänkbart att det också hamnar i remake-tryckeriet framöver.

Medlem

Kan starkt rekommendera taiga serien Ryomaden för den som är intresserad av Sakamotos och för övrigt japans ”öppnande” till väst

Medlem

Årets mest givna köp för mig! Älskar verkligen serien. Finns ingen värld jag kan försvinna in i och njuta av småsaker som dessa spel.

Medlem

Har bara klarat Zero och Like a dragon, Zero älskade jag pga story, men combaten var fruktansvärt tråkig, känns som action combat i yakuza serien är button mashing med väldigt lite utrymme för finess samt skill. Like a dragon dock med dess turn-based combat var amazing, älskade spelet hela vägen igenom, hoppas verkligen att alla framtida yakuza lir är i turn-based, stats osv har faktisk betydelse och nya skills är användbara, i gamla yakuza hittade man ett eller 2 moves som var överlägsna allt och spammade dom.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Har bara klarat Zero och Like a dragon, Zero älskade jag pga story, men combaten var fruktansvärt tråkig, känns som action combat i yakuza serien är button mashing med väldigt lite utrymme för finess samt skill. Like a dragon dock med dess turn-based combat var amazing, älskade spelet hela vägen igenom, hoppas verkligen att alla framtida yakuza lir är i turn-based, stats osv har faktisk betydelse och nya skills är användbara, i gamla yakuza hittade man ett eller 2 moves som var överlägsna allt och spammade dom.

Combat i dem äldre spelen är mycket mer än button mashing, högre svårighetsgrad som hard är idealt med en massa combo moves du kan använda.

Gällande framtida spel så ska alla framtida Like a dragon (Yakuza namnet kommer inte användas längre) vara turn based. Judgement och sido spel behåller gamla combat.

1
Skriv svar