Nu är det officiellt - Sid Meier’s Civilization VII är under utveckling

Robot
Nu är det officiellt - Sid Meier’s Civilization VII är under utveckling

Mer världsherravälde för skrivbordsgeneralerna.

#civilization, #firaxis-games


Medlem

Ja då får man väl för fan hoppas att dom gör något nytänkande för sedan Civ2 har det inte hänt mycket. Inte spelat sedan 5an men allt är sig likt spelmässigt. Skulle vara kul med lite mer settlers approach där råvaror fungerade tillsammans med olika byggnader. Att man tex producerade skog i en stad för att göra plankor osv förnatt sedan trade:a

Medlem
Medlem

Något att se fram emot då.
När det än släpps.

Medlem

Har fortfarande VI installerad sedan år tillbaka utan att ha startat det.. borde kanske ta tag i det då men långa spel eller spel utan slut tar det fan emot att dra igång med när backloggen är längre än en måndagsmorgon. Senaste jag spelade var Civ 3 och det var ju fenomenalt kul.

Spelar fortfarande Civ IV regelbundet! Uppföljarna lockar inte dock, så lite tveksam på sjuan... Vi får väl se

Medlem

Min typ av genre men aldrig fastnat för Civilization. Kanske pga den komiska och tecknade stilen kan jag inte ta spelet seriöst.


signatur

Memento Mori

Medlem

Civ VI var ett väldigt bra grundspel. Sen köpte jag Rise & Fall, vilket var helt okej men det gjorde inte spelet direkt bättre.
Efter det köpte jag Gathering Storm och det är nog det sämsta köp jag någonsin gjort. Jäklar vad uselt DLC/Expansion. Det gjorde så att jag tappade lusten för Civ VI helt och hållet.

Medlem

Jag hoppas det blir mer som V än Vi!

Det ska bli kul att få lite mer Civ i livet! 😀

Medlem

Hoppas de går bort från distrikten, det förstörde hela civ6, sedan kan de gott ta och kolla på att fixa lite bättre grafik med, inte den där tackiga stilen som civ6 har,


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja då får man väl för fan hoppas att dom gör något nytänkande för sedan Civ2 har det inte hänt mycket. Inte spelat sedan 5an men allt är sig likt spelmässigt. Skulle vara kul med lite mer settlers approach där råvaror fungerade tillsammans med olika byggnader. Att man tex producerade skog i en stad för att göra plankor osv förnatt sedan trade:a

Vad tycker du man skall göra, ta bort städer eller? Det är ju väldigt stor skillnad på t ex Civ6 och Civ2. det där med resurser, det är ju i princip redan så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas de vässar upp den töntiga grafiken i och med sjuan.

Medlem

Fast vänta, det står ju inte civ7 där eller? Det kan ju vara något exklusivt skit till switch om man har otur? Det hade nog inte stått exiting new heights då iofs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Fast vänta, det står ju inte civ7 där eller? Det kan ju vara något exklusivt skit till switch om man har otur? Det hade nog inte stått exiting new heights då iofs.

I teorin kan du ha rätt, men det låter ändå på uttalandet som det är ett riktigt Civ.

Men nu gjorde du mig lite orolig faktiskt...😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hur vore det om de fixade ett fungerande onlineläge denna gång?
Civ 6 var verkligen en enda röra när det var nytt. Var det inte bananer i havet så var det att man fick sin första settler instängd mellan berg.

Skrivet av Hipshot:

Fast vänta, det står ju inte civ7 där eller? Det kan ju vara något exklusivt skit till switch om man har otur? Det hade nog inte stått exiting new heights då iofs.

Civ finns ju sedan gammalt till Switch, och är riktigt bra, så tror inte de kommer utannonsera något konsolexklusivt alls.

Avstängd

Jag kämpar fortfarande med att lära mig Civ VI som nybörjare…det är väldigt mycket info i spelet… 😉

Medlem

Hell yeah!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan tyvärr inte känna någon hype efter megafiaskot Civilization 6.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast vänta, det står ju inte civ7 där eller? Det kan ju vara något exklusivt skit till switch om man har otur? Det hade nog inte stått exiting new heights då iofs.

Intressant att du skulle nämna det.

Citat:

We are pleased to announce that the upcoming Civilization video game from Firaxis will be a Nintendo Switch exclusive.

As many of you know, Civilization is one of the most popular and beloved video game franchises in the world, and we are thrilled to bring the latest installment to the Nintendo Switch platform. The game will take full advantage of the Switch's unique capabilities, including the ability to play on the go and use the console's touch screen for intuitive gameplay.

We believe that launching the next Civilization game as a Nintendo Switch exclusive will be a major boost to both the franchise and the Switch platform, and we look forward to working closely with our partners at Nintendo to ensure a successful launch.

I understand that this decision may come as a surprise to some of you, but we firmly believe that the Nintendo Switch is the perfect platform for the next Civilization game, and we are excited to bring this new experience to our fans.

Thank you for your support, and let's work together to make this launch a huge success.

Bör kanske nämnas att ovanstående är påhittat, men det är inte helt otänkbart med tanke på hur bra Switchen har sålt och att det känns som ett bra format att spela det på.

Medlem

Tycker alla civ-, 1 till 6, spelen har haft sin charm, och civ 6 tog lite tid att finna sin plats i mitt hjärta och expansionerna än mer så. Provade expansionerna först för drygt ett år sedan. Hade tittat lite på spelare som streamade. Och var ju riktigt kul! Så himla återspelbart spel.
Tips för all som inte redan gjort det, hitta några youtube videos eller stream och lär dig en eller två nya aspekter eller spelsätt eller tricks, och vips så är det väldigt kul att prova nya småsaker och så är man fast i en turn till ...
Eller en ny leader, med sina speciella egenskaper.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Kan tyvärr inte känna någon hype efter megafiaskot Civilization 6.

Civ6 är faktiskt riktigt bra, men det tog lite tid innan det blev det bara. Jag har snart 700h i den.
Har spelat civ sen den första släpptes


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad tycker du man skall göra, ta bort städer eller? Det är ju väldigt stor skillnad på t ex Civ6 och Civ2. det där med resurser, det är ju i princip redan så?

Exakt, när de gjorde distrikt så tog de spelet åt det hållet och jag gillade det inte. Har dock bara 25 timmar i VI och det var precis efter lansering men var inte så förtjust.

Gör de ett Civ 5 som det var på slutet fast med modern, mindre 'tecknad' grafik samt kanaler och bra prestanda är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Civ6 är faktiskt riktigt bra, men det tog lite tid innan det blev det bara. Jag har snart 700h i den.
Har spelat civ sen den första släpptes

Jag kan tyvärr inte hålla med. Har älskat Civ serien sen första spelet och har över 4000 timmar med Civ 5 men jag kan bara inte stå ut med Civ 6. Har försökt i omgångar men det finns verkligen inget jag gillar med det.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Jag kan tyvärr inte hålla med. Har älskat Civ serien sen första spelet och har över 4000 timmar med Civ 5 men jag kan bara inte stå ut med Civ 6. Har försökt i omgångar men det finns verkligen inget jag gillar med det.

Där ser man, smaken är som...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Jag kan tyvärr inte hålla med. Har älskat Civ serien sen första spelet och har över 4000 timmar med Civ 5 men jag kan bara inte stå ut med Civ 6. Har försökt i omgångar men det finns verkligen inget jag gillar med det.

Det är samma här, jag har försökt flera ggr, dessa försök har resulterat i ~100 timmar i spelet, men det går bara inte. Spelar fortfarande civ5 dock, det är helt enkelt det bättre spelet enligt mig, Egentligen hade jag velat ha civ4 fast med lite bättre combat haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar