Do your part! - Se trailern för Starship Troopers: Extermination

Robot
Do your part! - Se trailern för Starship Troopers: Extermination
Medlem

Vem godkände voiceovern sämsta jag hört låter som de driver med propagandan i filmen som in sin tur redan driver med rekryterings filmer.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Vem godkände voiceovern sämsta jag hört låter som de driver med propagandan i filmen som in sin tur redan driver med rekryterings filmer.

dom försöker ju återskapa introrösten från filmen, men misslyckas något så totalt.

spelet i sig ser dock lite förvånansvärt helt ok ut.

Medlem

Precis rösten är inte i närheten, men spelet kan nog bli kul hoppas jag.

Medlem

Helt okej trailer men misslyckades totalt med att välja en bra röst till den.

Förlåt du person som gör rösten, det är inte personligt!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Låter mer som ett intro till ett avsnitt av Clone Wars än en passande röst till Starship Troopers.

Medlem

There will be a lot of bugs, men på ett bra sätt 😁

Medlem

Spelet ser kul ut.
men som tidigare talare, totalt misslyckande med rösten.
De försöker få det att låta som en 50-tals röst trots att det inte alls ska vara poängen med filmen eller (förhoppningsvis) spelet.
Filmen fick det att låta som propaganda, och det är så det är tänkt.
Här försöker de låta lite som en pilsnerfilm.

Medlem

Awsome. Blir köp direkt.

Medlem

Det här ser lovande ut! Men man är ju ett stort fan av första filmen också.

Medlem

Nu gillar jag filmen, med hade varit coolt att se ett spel som baseras på boken istället, hade blivit lite mörkare då.


signatur

IDKFA

Medlem

Första filmen är egentligen inte den första.

Starship troopers är baserat på en 80 tals anime som i sin tur är baserad på en bok. Det är en Mecha story egentligen där namnet mobile infantry makes more sense

Finns på internet archive.

https://archive.org/details/starship-troopers-ova-episode-1-3...

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Första filmen är egentligen inte den första.

Starship troopers är baserat på en 80 tals anime

nej, filmen är baserad på boken, liksom animen.

Medlem
Skrivet av quadratis:

nej, filmen är baserad på boken, liksom animen.

Helt rätt - stjärnsoldat. Men det är inte mycket de har gemensamt. Nu var det länge sedan jag läste den, men jag tror de bara glider förbi ett parti där de snackar om det filmen handlar om.

Edit: Kunde inte komma på författaren precis så jag fick kolla hyllan, Heinlein är det ju - en av de riktigt stora inom scifi. Från 1959-


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Boken i sig är ju speciell inte det bästa jag läst väldigt amerikanskt 50tal jag föredrar nog filmen som vrider på det.

Vill man läsa gammal scifi finns det många bättre val Innan man kommer till starship troopers.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Första filmen är egentligen inte den första.

Starship troopers är baserat på en 80 tals anime som i sin tur är baserad på en bok. Det är en Mecha story egentligen där namnet mobile infantry makes more sense

Finns på internet archive.

https://archive.org/details/starship-troopers-ova-episode-1-3...

Mobile infantry är dock ett samlingsnamn för mekaniserat- och motoriserat infanteri, dragoner mm egentligen allt infanteri som inte marcherar till strid.

Medlem

Underbart detta kommer liras tillsammans med Warhammer 40K Space Marine 2

Medlem

Får lite battlezone utan tanks vibbar av detta spelet, som jag tycker är positivt. Finns inte många sådana spel i den stilen.

Tror dom baserar detta spelet mer på den nya animerade serien mer än riktiga filmen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Så som tidigare påpekat: det första som jag reagerade på var rösten som var helt felplacerad.

Medlem

Känns som helt fel studio att göra ett sånt här spel, Squad i all ära men detta känns oerhört stelt. Skulle älska att se detta IP behandlas som AAA på ID Tech 7, Frostbite eller något. Här vill man ju verkligen ha flyt och delar som flyger överallt med mjuka och fina animationer och reaktioner.

Medlem

"Nej, vi vill att rösten skall var MER nasal! Jag vill att han skall låta som en man utan näsa, en man uppvuxen på en diner!"


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Låter som det är Tom Bergeron från AFV (America's Funniest Home Videos) som har voiceovern.
Är nog därför den skär sig för mig!

1
Skriv svar