Xbox Series X och S har blivit dyrare

Robot
Xbox Series X och S har blivit dyrare

6 200 kronor för en Series X - det är dyrt att vara gamer i dag.

#microsoft, #xbox-series-s, #xbox-series-x


Medlem

Norpade ett series S för 2800 kr på en rea och för det priset är det ganska oslagbart.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fortfarande billigare än PS5 om man ska ta och köpa det i dagsläget
7290kr på webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vill en passa på så har Webhallen Series S för 2890kr, men det är alltså 600kr medlemsrabatt så du måste vara inloggad medlem när du lägger ordern och priset styrs säkert också av medlemsnivån så du kanske får den för dyrare eller billigare beroende på level du är.

Medlem

Betydligt dyrare än Switch om inte det är ett bättre inköp. 4159kr på webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/350231-Nintendo-Switch-O...

Medlem

Ja, det kostar att vara en gamer. Inte jag som valt att det ska vara sån grafikhets. Jag tycker många av de äldre spelen är bland de bästa. Men folk ville ju ha den här utvecklingen. Med hårddiskar och en massa uppdateringar man måste ladda ner. Ständigt.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Betydligt dyrare än Switch om inte det är ett bättre inköp. 4159kr på webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/350231-Nintendo-Switch-O...

4159kr för den begränsade hårdvaran? Oof..

KoP
Medlem

Å jag väntar fortfarande på att priset ska droppa på Series X, konsolen börjar ju bli sig till åren nu så något borde ju ske snart. :/ När den ligger strax under 4 lax kan jag tänka mig att investera i en enhet.

Medlem

Allt är ju relativt. Beror på vad man jämför med. Jämför man med någon annan hobby, till exempel golf så är det otroligt billigt! Bara mina järnklubbor är dyrare och då har jag inte några dyra klubbor🤣

Personligen tycker jag gejming fortfarande är ganska billigt om man håller sig borta från PC!

Medlem
Skrivet av magma:

Norpade ett series S för 2800 kr på en rea och för det priset är det ganska oslagbart.

Fick min för ännu billigare, 2499 kr under BF. Är väldigt nöjd med den trots vissa grafiska uppoffringar. Har hittills under detta år använt den mer än min PS5:a, vilket är lite överraskande för min del.

Redaktör
Skrivet av Deekar:

Allt är ju relativt. Beror på vad man jämför med. Jämför man med någon annan hobby, till exempel golf så är det otroligt billigt! Bara mina järnklubbor är dyrare och då har jag inte några dyra klubbor🤣

Personligen tycker jag gejming fortfarande är ganska billigt om man håller sig borta från PC!

Samtidigt så har två år gamla konsoler sällan (aldrig?) kostat så här mycket. PS3:an var ju svindyr när den kom, men sjönk i pris efterhand - vill minnas att jag fick ge omkring 3 500 kr för första slim-versionen ca 2,5 år efter originalsläppet.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Samtidigt så har två år gamla konsoler sällan (aldrig?) kostat så här mycket. PS3:an var ju svindyr när den kom, men sjönk i pris efterhand - vill minnas att jag fick ge omkring 3 500 kr för första slim-versionen ca 2,5 år efter originalsläppet.

Konsolerna kanske har varit för billiga innan?;)
Sen så spelar ju efterfrågan, bristen och snabbt växande inflationen stor roll vilket det så vitt jag kan minnas inte gjort tidigare?

Redaktör
Skrivet av Deekar:

Konsolerna kanske varit för billiga innan?;)
Sen så spelar ju efterfrågan, bristen och snabbt växande inflationen stor roll vilket det så vitt jag kan minnas inte gjort tidigare?

Ja, inflationen lär vara den stora boven. Möjligen kronkursen också.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Samtidigt så har två år gamla konsoler sällan (aldrig?) kostat så här mycket. PS3:an var ju svindyr när den kom, men sjönk i pris efterhand - vill minnas att jag fick ge omkring 3 500 kr för första slim-versionen ca 2,5 år efter originalsläppet.

Nu "tjänar" man ju nästan på att köpa konsolen på release och sälja den efter 2 år. 😛
Its a strange world!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Allt är ju relativt. Beror på vad man jämför med. Jämför man med någon annan hobby, till exempel golf så är det otroligt billigt! Bara mina järnklubbor är dyrare och då har jag inte några dyra klubbor🤣

Personligen tycker jag gejming fortfarande är ganska billigt om man håller sig borta från PC!

Det är ju jämfört med de tidigare priserna så det är dyrare än tidigare.

Medlem

Haha visste att dom också skulle höja priset, men så klart väntade man en stund så man kunde gnälla ett tag på att Sony höjde priset medan man säger att det inte finns några egna planer på att höja priset.

Känns som en repris på när Apple tog bort hörlurar och sedan laddaren


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av KoP:

Å jag väntar fortfarande på att priset ska droppa på Series X, konsolen börjar ju bli sig till åren nu så något borde ju ske snart. :/ När den ligger strax under 4 lax kan jag tänka mig att investera i en enhet.

Under 4000:- lär du aldrig hitta en Xbox Series X för i butiken, möjligtvis i ”skadat gods”-avdelningen 😉. Gissningsvis får du vända dig till begagnatmarknaden för den budgeten…

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är ju jämfört med de tidigare priserna så det är dyrare än tidigare.

Jo men på tal om att "det är dyrt att vara gejmer" så vet jag inte om jag kan hålla med om det.
Allt är dyrare än vad det varit tidigare.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jo men på tal om att "det är dyrt att vara gejmer" så vet jag inte om jag kan hålla med om det.
Allt är dyrare än vad det varit tidigare.

"Det är dyrt att vara vid liv"

Medlem
Skrivet av Lepr:

"Det är dyrt att vara vid liv"

Precis! Och då är gejming en av de billigare delarna av livet;)

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Under 4000:- lär du aldrig hitta en Xbox Series X för i butiken, möjligtvis i ”skadat gods”-avdelningen 😉. Gissningsvis får du vända dig till begagnatmarknaden för den budgeten…

Köpte Series X för 4800 på Amazon när det var rea, så inte långt ifrån

Medlem
Skrivet av Crank:

Haha visste att dom också skulle höja priset, men så klart väntade man en stund så man kunde gnälla ett tag på att Sony höjde priset medan man säger att det inte finns några egna planer på att höja priset.

Känns som en repris på när Apple tog bort hörlurar och sedan laddaren

De meddelade det redan i oktober, så inte någon plötslig chockhöjning direkt

Medlem

Galet. Man kunde köpa ett Series X för 4800kr för några veckor sedan på Amazon.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Fortfarande billigare än PS5 om man ska ta och köpa det i dagsläget
7290kr på webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...

Fortfarande bättre pris än att skaffa ett grafikkort för det priset som kan spela 4k på medium

Medlem

Är det verkligen så dyrt om man jämför med exempelvis vad nya telefoner kostar idag?


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Vilka spel är det som lockar med att köpa just en Xbox?

Avstängd

Priserna på spelkonsoler är ju faktiskt väldigt låga, enligt min mening. Om det är dyrt eller billigt avgörs ju av hur mycket man tycker att man får för pengarna. Jag tycker att spelkonsolerna är väldigt billiga. Man får ju tusentals timmar av underhållning, visst man får samma känsla av ilska, förnedring och uppgivenhet som när man spelar golf men man slipper i vart fall vara utomhus...

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Fortfarande billigare än PS5 om man ska ta och köpa det i dagsläget
7290kr på webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...

6490:- kostar ju den digitala alternativt 6749:- med GoW-bundlen. Iof ganska saftigt om man jämför med releasepriset på 4990:-.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Fortfarande billigare än PS5 om man ska ta och köpa det i dagsläget
7290kr på webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...

Fast 7800kr om du vill ha en idag. Vill du inte betala för GoW så är det fortfarande stor brist.
Det har stått "påväg in" hos webhallen minst en vecka nu.

Dustin.se hade 50st förra veckan, men de tog slut rätt fort. De hoppas på att få in 86 till den 25:e.

Jag tror främst att priserna har att göra med tillgången, nu när det även är brist på Series igen så ökar dem priset. Det var ju till och med REA på Series S i december, varför officiell REA strax före en prishöjning kan man ju fråga sig.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Vilka spel är det som lockar med att köpa just en Xbox?

Halo Infinite och Forza Horizon 5 skulle jag säga. Men sen finns ju Gamepass med hur mycket kul som helst!

123
Skriv svar