Diablo IV:s öppna betatest drar igång i mars

Robot
Diablo IV:s öppna betatest drar igång i mars

Och tidigare åtkomst vankas för förhandsbokare.

#Blizzard, #Diablo-iv, #nyhetstips


Medlem

Den trailerna var nog en av de sämsta jag sett från Blizzard....

Medlem
Skrivet av Raider:

Den trailerna var nog en av de sämsta jag sett från Blizzard....

Verkar var från in-game motorn så ganska okey tycker jag. Hoppas på mycket coola sådana saker.

Medlem

Känns lite fattigt med 3 dagar som early access, hade varit mer rimligt att köra från 17-24 mars.

Det som ändå kan vara nice med den första helgen är att risken är stor att det blir total meltdown av servrarna under den andra.

Medlem
Skrivet av robbis:

Verkar var från in-game motorn så ganska okey tycker jag. Hoppas på mycket coola sådana saker.

Där har du en poäng. Kändes så händelsefattig bara mot vad man brukar se. Men suget för att spela försvann inte.

Medlem

Har aldrig varit ett fan av Diablo, inte spelat 1-3 men Diablo 4 blir ett givet köp av erfarenhet jobbigt bara med alla builds och sånt bara men de får man ta

Skrivet av delli:

Har aldrig varit ett fan av Diablo, inte spelat 1-3 men Diablo 4 blir ett givet köp av erfarenhet jobbigt bara med alla builds och sånt bara men de får man ta

Om du aldrig varit ett fan av Diablo, vad får dig att tro att du skulle gilla fyran?

Medlem
Skrivet av delli:

Har aldrig varit ett fan av Diablo, inte spelat 1-3 men Diablo 4 blir ett givet köp av erfarenhet jobbigt bara med alla builds och sånt bara men de får man ta

I D2 var builds jobbigt. Ett par felklick och du var typ körd. I trean la de till så man kunde byta skills hur man ville (vilket gjorde att man aldrig behövde mer än en char per klass) och det låter som att fyran blir något mellanting där det kostar guld att respeca, billigt i början och dyrare och dyrare ju längre man spelar (så man kan vilja ha flera chars av samma klass med olika builds då det blir för dyrt att respecca hela tiden mellan olika builds, men ändå billigt nog att inte stressa över felbyggen). Tipset är väl att inte bry dig om att optimera i början utan bara köra på det du tycker verkar kul. Hittar du några skills du gillar så kör på dem och skit i resten. Märker du senare i spelet att du blir helt värdelös och bara dör så respecar du och försöker optimera lite mer. Strunta helt i build-guider är nog mitt största tips, det är så lätt att såna här spel blir optimerings-jobb och då tappar man det roliga i att prova och lära och faktiskt spela spelet.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

I D2 var builds jobbigt. Ett par felklick och du var typ körd.

Haha, jäklar vad många level 50-70 gubbar jag tog bort på grund av att man klickade ut en skill fel... Bara att börja om!

Medlem
Skrivet av novafaen:

Haha, jäklar vad många level 50-70 gubbar jag tog bort på grund av att man klickade ut en skill fel... Bara att börja om!

Det var nog därför jag körde single player så mycket i D2 (förutom dålig uppkoppling på den tiden); så man kunde uppdatera builden via Jamella När jag väl spelade på battlenet körde jag bara builds jag redan testat i sp.

Medlem

Är det björnen från Annihilation filmen?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv

Känner inte den där hypen. Märkligt. Hur kommer det sig? Var det Diablo immoral som gjorde folk så besvikna och rädda för vad detta innebär för 4an?

Håller tummarna och det blir självklart något att testa

Medlem

24-26 mars. inte så jättemycket tid kvar. diaboliskt värre 😏

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Känner inte den där hypen. Märkligt. Hur kommer det sig?

Känner samma sak. Kanske att Diablo serien börjar bli lite utdragen vid det här laget?

Inaktiv
Skrivet av Fatmajk:

Känner samma sak. Kanske att Diablo serien börjar bli lite utdragen vid det här laget?

Framtiden: Diablo 17 släpps år 2043.
Det är nog som du säger lika uttjatat som mainstream superhjältar filmen.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Känner samma sak. Kanske att Diablo serien börjar bli lite utdragen vid det här laget?

Vad menar du med utdragen?

Inaktiv
Skrivet av Fatmajk:

Känner samma sak. Kanske att Diablo serien börjar bli lite utdragen vid det här laget?

Utdragen? Fyra (fem med Immortal) sedan 1997 är ju inte direkt många titlar.
Vad har Battlefield, 12? COD har typ 18. Fifa ska vi väl inte prata om.

On topic: Är redigt taggad på D4!

Medlem

Det ser riktigt fett ut.

Medlem

Jag vill verkligen köpa och spela timmtals som jag gjorde med D2 och D3, men så som Blizzard har blivit så tappar jag bara suget att ens vilja titta på trailers eller gameplay.

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

Jag vill verkligen köpa och spela timmtals som jag gjorde med D2 och D3, men så som Blizzard har blivit så tappar jag bara suget att ens vilja titta på trailers eller gameplay.

Du får väl sätta dig hemma och kolla på Rederiet istället, där har du underhållning som är precis som förr.

Vi övriga tänkte sätta oss och ha rologt.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Känner inte den där hypen. Märkligt. Hur kommer det sig? Var det Diablo immoral som gjorde folk så besvikna och rädda för vad detta innebär för 4an?

Håller tummarna och det blir självklart något att testa

Blizzard tog det sista steget över kanten till avgrunden med Immortal. Med det allt för färskt i minnet så har jag helt tappat längtan efter D4. Anledningen är att jag snarare räknar med att bli besviken istället för "bara" rädd att bli det. Gameplay kommer däremot säkert vara jättebra, ett tag, men det är betalningsmodellerna som irriterar och avskräcker.
Känner jag att ett spel inte riktas sig till mig utan mitt kontokort kan det fan få vara.

Meeen, hoppet är ju det sista som dör, och jag kommer såklart att prova betan. Inte för att jag förväntar mig se något skandalöst i MTX där, de kommer såklart med den skarpa versionen, och jag kommer inte köpa det innan jag har läst/sett en massa recensioner.

Medlem

MTX stör mig ingenting.
Så länge det är MTX osv.
Jag har heller inget emot att köpa tex stashtabs och andra QoL saker osv som i PoE bara det inte är köp dubbel xp och köp ditten datten med x i skadeboost som dödar faror enklare.

Allt spelrelaterat ska vara med för alla och lika för alla oavsett plånbok.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Framtiden: Diablo 17 släpps år 2043.
Det är nog som du säger lika uttjatat som mainstream superhjältar filmen.

Med tanke på att det är 11 år mellan spelen så lär jorden gått under innan Diablo 17 hinner komma och mer rimligt att Diablo 6 kommer 2043.

Medlem
Skrivet av stenman:

MTX stör mig ingenting.
Så länge det är MTX osv.
Jag har heller inget emot att köpa tex stashtabs och andra QoL saker osv som i PoE bara det inte är köp dubbel xp och köp ditten datten med x i skadeboost som dödar faror enklare.

Allt spelrelaterat ska vara med för alla och lika för alla oavsett plånbok.

QoL i ett spel är knappt ok ens om spelet är gratis, och under ringa som helst omständigheter ifall det är ett betalspel. QoL är när man medvetet försämrar spelupplevelsen och låter konsumenten betala för att slippa eländet...lite som ransomware för ett spel.

Skribent
Skrivet av Raider:

Där har du en poäng. Kändes så händelsefattig bara mot vad man brukar se. Men suget för att spela försvann inte.

Jag kan bekräfta att det där är introfilmen efter man gjort en karaktär. Du börjar precis utanför den där grottan i snöstormen, så det är nog inte tänkt att vara så episkt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag är grymt hypad inför detta. Det såg otroligt snyggt ut också i ingame trailern med sin egen karaktär. längtar!!!

Medlem
Skrivet av Ender:

QoL i ett spel är knappt ok ens om spelet är gratis, och under ringa som helst omständigheter ifall det är ett betalspel. QoL är när man medvetet försämrar spelupplevelsen och låter konsumenten betala för att slippa eländet...lite som ransomware för ett spel.

Nej, QoL sker kontinuerligt i de flesta spel, ofta baserat på oss användares feedback.
Är det sedan ett spel med liten budget eller F2P så är det inte direkt fel att ta betalt för denna påkomna funktion för att kunna fortsätta stödja spelet. Enligt mig.

I fullprisspel kan sådant få ske gratis då studion ofta har en ekonomisk vinning redan och kan använda mer resurser utan risk.

Men QoL är inte saker utelämnade från början utan allt som oftast förbättringar påkomna under resans gång (inte sällan efter releaser). Så där tycker jag du har fel.

Tex spelar jag Rust sedan 2013. Det kommer fortf. QoL updates. Tror du de hållit 10 år med flit på dem?

Medlem

Allt jag såg efter 1/3 in i videon var banding... tråkigt att inte få se hela.
(nä men.. hade behövt mer än NOLL dither.. eller varför inte 10bit... NÄR! suck).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag kan bekräfta att det där är introfilmen efter man gjort en karaktär. Du börjar precis utanför den där grottan i snöstormen, så det är nog inte tänkt att vara så episkt.

Jag misstänkte det starkt efter att kameran gick ut till isometrisk Såå...anpassas intro-filmen efter karaktären man skapar då? Det är ju riktigt coolt isf!

Skrivet av stenman:

Nej, QoL sker kontinuerligt i de flesta spel, ofta baserat på oss användares feedback.
Är det sedan ett spel med liten budget eller F2P så är det inte direkt fel att ta betalt för denna påkomna funktion för att kunna fortsätta stödja spelet. Enligt mig.

I fullprisspel kan sådant få ske gratis då studion ofta har en ekonomisk vinning redan och kan använda mer resurser utan risk.

Men QoL är inte saker utelämnade från början utan allt som oftast förbättringar påkomna under resans gång (inte sällan efter releaser). Så där tycker jag du har fel.

Tex spelar jag Rust sedan 2013. Det kommer fortf. QoL updates. Tror du de hållit 10 år med flit på dem?

Ok, jag kan backa till att jag kan ha fel, dvs. att det inte "måste" vara dåligt. Det i sin tur betyder inte att det inte kan vara, eller ofta är dåligt när det är något som skapats med flit, eller att man märker av det i efterhand och tar betalt för att fixa någonting som borde vara en självklarhet. Problemet med sådant är ju att det kommer bli väldigt svårt för oss konsumenter att veta vilket som är vilket, och vad som kan ursäktas för att, som i fallet med Rust, vara något som kan ursäktas med kontinuerliga åtgärder på ett gammalt spel.
Värst är ju med spel som, lanseras med QoL redan från början, och då framförallt med betalspel. PoE är ett spel där jag tycker att de gör det på ett bra sätt ändå. Man får sjukt mycket spel gratis, och man kan och bör t.o.m (för att stödja utvecklaren), men måste inte, låsa upp en större inventory för att underlätta spelandet.

Conan Exiles, som jag spelar nu började nyss med Battle Pass, något som jag vanligen är extremt allergisk mot. Det som gör det ok i det häl fallet är att spelet är gammalt och jag förstår att de gärna tar in mer pengar för att fortsätta utveckla det, vilket de verkligen gjort med gratis content patches under åren, men också för att do får tillräckligt med "Crom coins" under en säsong för att bekosta nästa säsongs Battle Pass.
Hur som helst är det något som kan utnyttjas väldigt aggressivt av skrupellösa utgivare, vilket gör att man behöver vara på sin vakt ifall man inte gillar att bli utnyttjad.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ok, jag kan backa........

Conan Exiles, som jag spelar nu började nyss med Battle Pass, något som jag vanligen är extremt allergisk mot. Det som gör det ok i det häl fallet är att spelet är gammalt och jag förstår att de gärna tar in mer pengar för att fortsätta utveckla det, vilket de verkligen gjort med gratis content patches under åren, men också för att do får tillräckligt med "Crom coins" under en säsong för att bekosta nästa säsongs Battle Pass.
Hur som helst är det något som kan utnyttjas väldigt aggressivt av skrupellösa utgivare, vilket gör att man behöver vara på sin vakt ifall man inte gillar att bli utnyttjad.

Ja exakt, utvecklare som sonderar terräng och lyssnar in sin community och sedan möts nånstans efter vägen för att få in finansiering efter att ett spel är släppt är önskvärt.
När det som du säger missbrukas som vi alla sett otal exempel på är det bara förjävligt!
Conan verkar ha en fungerande modell.
Så länge som sagt ett battlepass är FTX och inte påverkar SPELANDET så tycker jag det är bra.
Då ligger makten fortf. i våra händer och inte i plånboken för att bemästra spelet.

12
Skriv svar