Rapport: Nästa Metro-spel är "fullt spelbart"

Robot
Rapport: Nästa Metro-spel är "fullt spelbart"

Kan en utannonsering vara stundande?

#4a-games, #Metro


Medlem

Alltid när det kommer till folk med denna ”insyn”, är det inte bättre för alla att sluta säga sig veta saker och invänta att företagen själva går ut med informationen när dom är redo med det? Så slipper vi annonseringar år i förväg, mera stressade utvecklare och spelare som blir otåliga och arga.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Alltid när det kommer till folk med denna ”insyn”, är det inte bättre för alla att sluta säga sig veta saker och invänta att företagen själva går ut med informationen när dom är redo med det? Så slipper vi annonseringar år i förväg, mera stressade utvecklare och spelare som blir otåliga och arga.

Nej, gamers måste lär sig bete sig och sluta vara allmänt korkade


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Föregångaren tyckte jag gav mig aningar om att det inte fanns en till berättelse.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Inaktiv
Skrivet av N3gn4v:

Föregångaren tyckte jag gav mig aningar om att det inte fanns en till berättelse.

Bara spekulationer här från mig men det kan ju vara från ett helt nytt perspektiv i nästa spel och inte våra gamla vänner Artyom och co.

Medlem

Världsbyggandet är ju bra och utvecklat efter de tre spelen så att få se det ur andra ögon kanske tvärtom komma utifrån och in vore intressant med rätt story och karaktärer.

Avstängd

Nästa spel följer Artyom igen. Det är framlagt ( jag är ett stort Metrofan). Denna nyhet lsta jag redan för en vecka sedan på annan site. Uppföljaren är ett närmare samarbete mellan spelutvecklarna och författaren och för första gången skriver författaren spelets story explicit.

Medlem

Härligt! Metro är min favoritspelserie efter The Last of Us. Framförallt har de otrolig atmosfär och är lagom långa. Gluchovskijs böcker och Artiom är också väl värda attkasta sina pengar på även om de är rätt annorlunda jämfört med spelen.

Medlem

Metro Exodus är ett av få spel jag spelat två ggr. Otroligt snyggt och atmosfäriskt. Ser väldigt fram emot nästa!

Men att det är "spelbart" och med tanke på hur dåligt optimerat metro exodus var när det släpptes, så kan de gärna ta till nästa år på sig att fixa sista detaljerna

Medlem

Klarade inte av metro Exodus. Vet inte. Kändes bara konstigt med gameplay och hackigt typ. Men får se om de fixat spelet med lite uppdateringar sedan release. Då de andra två är grymma. Så man är redo för detta.

Dec
Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Klarade inte av metro Exodus. Vet inte. Kändes bara konstigt med gameplay och hackigt typ.

Om det är ojämn prestanda du syftar på så kan det vara relaterat till några grafikinställningar, t.ex hairworks, advanced physx eller tessellation.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av B-itta:

Metro Exodus är ett av få spel jag spelat två ggr. Otroligt snyggt och atmosfäriskt. Ser väldigt fram emot nästa!

Men att det är "spelbart" och med tanke på hur dåligt optimerat metro exodus var när det släpptes, så kan de gärna ta till nästa år på sig att fixa sista detaljerna

Mm känns nästan som ett open world Half Life. Väldigt kul och varierat med bra äventyrskänsla när man åker genom landet. Nog kört igenom det 3ggr. Blir en till gång snart med RTX då jag köpt nytt graffe. Ser fram emot ett till Metro!

Medlem

Metro Exodus var ett av de bästa spelen på väldigt länge. Så om de kan göra det igen så vore det guld. Gärna med en helt öppen värld denna gång och utan att man måste vara ett helgon för att få ett bra slut.

Medlem
Skrivet av Dec:

Om det är ojämn prestanda du syftar på så kan det vara relaterat till några grafikinställningar, t.ex hairworks, advanced physx eller tessellation.

Spelade det på min ps4/5.

Skribent

Älskade de första två, var orimligt hajpad inför 3an. Spelade halva 3an och sen tappade jag som suget? Vet egentligen inte varför...känner jag är skyldig det spelet en andra chans.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spelat allihop och atmosfären äger rent ut sagt. Nästa spel måste dock vara open world för mig.

Medlem

Älskar dessa spelen! Ser fram emot nästa!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar