Inget DLC är planerat till Hogwarts Legacy

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tänk om alla utvecklare kunde fokusera på att leverera ett så bra och komplett spel som möjligt.

Skaffa PS5 så slipper du vänta på uppdateringar.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av skurk:

Personligen brukar jag vara rätt nöjd när jag är färdig med dagens grundspel. Oftast struntar jag i DLC när jag väl tagit mig igenom 40-60 timmar av sammanhängande och koncis story. Inte sällan är jag faktiskt lite less när det är över eftersom många spel idag känns för långa. Kan dock möjligen vara lite självförvållat eftersom jag är smått maniskt lagd och har svårt att göra något till 80%.

Sen finns det ju spel som bara blir löjliga. Är för närvarande ca 170 timmar in i AC Valhalla och har fortfarande minst 2 engelska grevskap kvar som jag knappt rört. Och då tycker jag inte ens spelet är så värst bra (buggigt, repetativt och kliché), utan önskar mest att det vore över för 120 timmar sen.
AC Origins hade en lagom lång kampanj som knöt ihop säcken på ett bra sätt och var intressant rakt igenom. Det viktiga är att det som finns innehåller substans och är väl utfört. Vill man ha oändligt nötande kan man spela MMORPG eller andra live service-spel.

Haha, klyshigt och inte så bra, ändå så har du kört 170 timmar! 😂

Hur mycket fritid har du egentligen?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Ubisoft fyller ju dock sina DLC med tråkigt och oinspirerat innehåll där kvantitet före kvalitet gäller.

Jämfört med vilka expansioner menar du? Jag tycker att open world generellt har en del utfyllnad. Men expansionerna till AC som de till Odyssey var inte oinspirerade.

Medlem

Jag ser hellre ett Hogwarts Legacy 2 ett år tidigare än ett DLC med lite extra content! Ser fram emot en uppföljare redan. Men jag är å andra sidan ganska dålig på att spela DLC. När storyn är klar och man gjort allt i spelet känner jag mig också klar och är inte sugen på några extra uppdrag.

Quidditch verkar inte kul i ett spel överhuvudtaget och jag är glad att de skippade det. Det funkar säkert bättre i böckerna eller på film. Jag är tveksam om jag vill se det i ett DLC eller uppföljare. Att flyga runt på den där kvasten och leta efter en knappt synlig liten boll... Det låter frustrerande och tråkigt; svårt att få till manövreringen på ett tillfredsställande sätt, tänker jag mig. Reglerna i Quidditch är ju dessutom helt ologiska, där den som fångar kvicken vinner matchen om inte dennes lag är helt utklassat och ligger under med 15 mål. Jag kan ju ha fel, och det kanske går att få till på ett roligt sätt, men jag tvivlar. Hoppas de satsar mer på Room of Requirement och utvidgar det istället för att försöka få Quidditch spelbart.

Medlem

Ska de lägga till Quidditch får de se till att förbättra kontrollerna för kvastflygande ganska så rejält... Tycker vanilla controls är helt oanvändbara (tacka vet jag moddar!)

I övrigt hade jag gärna sett framtida DLCs förutsatt att de är välgenomtänka och välutvecklade - meningslösa side missions a la Ubisoft tillför ingenting.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jämfört med vilka expansioner menar du? Jag tycker att open world generellt har en del utfyllnad. Men expansionerna till AC som de till Odyssey var inte oinspirerade.

Jämfört med expansionerna till Witcher och andra spel.

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Jämfört med expansionerna till Witcher och andra spel.

Ja, där kan man tycka olika såklart.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Ja, där kan man tycka olika såklart.

Egentligen inte.

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Egentligen inte.

Där har du fel.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Där har du fel.

Objektivt sett har jag rätt.

Medlem
Skrivet av Kris:

Skaffa PS5 så slipper du vänta på uppdateringar.

Jag har ett PS5 redan

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Objektivt sett har jag rätt.

Där har du fel, igen.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Hellre en stor klassisk regelrätt expansion som back in the days alternativt en uppföljare. Som skit DLC som assassins creed sysslar med kan de behålla.

Gillar hur du singlar ut Assassin's Creed. Jag förstår att man inte kan sitta och dra upp alla spelutvecklare och utgivare som har liknande affärsplaner. Men faktum är att det är fruktansvärt vanligt med sådana DLC-släpp nu för tiden.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Där har du fel, igen.

Objektivt sett har jag rätt och du har fel. Googla.

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Objektivt sett har jag rätt.

Nykomlingen har fel.

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Objektivt sett har jag rätt och du har fel. Googla.

Om något är oinspirerade eller inte är subjektivt.
Alltså har du fel.

Medlem

Vad all hetsar upp sig på hur många timmar en expansion ska vara, det är väl helt irrelevant hur lång en expansion är i sett till spelglädje eller? Innehållet ska vara varierat och unikt, om man fyller ut med copy paste material så dör världen i mitt tycke. Elden Ring t.ex hade kunnat varit mycket kortare och också bättre om man sluppit slagits mot bossar som senare blev vanliga fiender… Större är inte alltid bättre.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Nej, det är det inte. Att andra kompletta spel är värdelösa är inte en måttstock som gör det acceptabelt.

Det finns inger egenvärde att något ska vara enormt. Själv är jag leds på att så många av alla spel ska vara långa. Open world spel är kul. Men gud vad jag börjar känna mig mätt.
Se ens stats öka med levels/gear är kul. Men att salta öka värden är också något jag ghort till döden.

Att andra kompletta spel är värdelösa för att de är korta är BS.

Jag älskar exempelvis CoDs singel player kampanjer. Och de är ju över på ett dussin timmar.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag älskar exempelvis CoDs singel player kampanjer. Och de är ju över på ett dussin timmar.

Håller med, alldeles lagom!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Haha, klyshigt och inte så bra, ändå så har du kört 170 timmar! 😂

Hur mycket fritid har du egentligen?

Ja jo, men det började rätt ok. Och sen rullade det liksom bara på tills man hade lagt ned så mycket tid att man tänkte att det är lika bra att tjura på 5-10 timmar till och få saken överstökad. Men sen blev det 100 timmar till. Har dock inte spelat på flera veckor nu just för att det är jäkligt repetativt och tråkigt och bevisligen aldrig kommer ta slut.

Har varit sjukskriven ett par månader vilket också bidragit.

Medlem
Skrivet av skurk:

Ja jo, men det började rätt ok. Och sen rullade det liksom bara på tills man hade lagt ned så mycket tid att man tänkte att det är lika bra att tjura på 5-10 timmar till och få saken överstökad. Men sen blev det 100 timmar till. Har dock inte spelat på flera veckor nu just för att det är jäkligt repetativt och tråkigt och bevisligen aldrig kommer ta slut.

Har varit sjukskriven ett par månader vilket också bidragit.

Haha, men kan du förklara "sen blev det 100 timmar till"?

Det där händer nämligen mig rätt ofta. Kör igenom väldigt noga ett stort halvbra spel fast jag egentligen bara borde klara storyn och fokusera på min stora back log istället.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Haha, men kan du förklara "sen blev det 100 timmar till"?

Det där händer nämligen mig rätt ofta. Kör igenom väldigt noga ett stort halvbra spel fast jag egentligen bara borde klara storyn och fokusera på min stora back log istället.

Något manisk personlighet antar jag. När man väl börjar måste man göra ALLT. Är väl någon sorts FOMO, fear of missing out. Tänk bara vad som kunde varit i den där lådan du aldrig öppnade. Typ 4 kopparmynt och en liten värdelös sten.

Medlem

Hoppas detta ändras. Spelet har dock många fans)

12
Skriv svar