Ipad får släppdatum

Robot
Medlem
Ipad får släppdatum

En stor Ipod touch någon?

Medlem

YES!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Köp inte ipad! Apple blåser er så det står HÄRLIGA till.
De har enorm marginal på dessa och tjänar TUSENLAPPAR på varje såld enhet. Det är mer än alla xboxar, playstations, datorer tjänar per enhet.
De pressar inte priserna, inte de minsta. Utan försöker skinna er så hårt det bara går.
Den värsta boven är modellen med inbyggt 3g modem. Det är en komponent som kostar apple några tior, men höjer priset med 30%!

Akta er för den här jävla skitprylen som dessutom inte tillför något nytt

Medlem

Nejtack, jag har redan en iPod touch, OCH den får plats i fickan!!!

Annars.. hmm let's see.
En netbook utan flash, som du endast kan installera program som är godkända av apple på... nejtack.

Visst kommer den säkert gå att jailbreaka, men likt iphone/ipod touch så kommer du nog inte åt hårdvaruacceleration av video ändå.
Så då går den bort även som portabel multimediamaskin, för vem orkar konvertera allt till .mp4


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det säger ni bara.
Tänk om man får en tårta i slutet av Portal2?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Längtar efter denna! Blir perfekt komplement till mina macar hemma och min iPhone. Skönt att inte ha en stor o klumpig "bärbar" dator.

Jag struntar i om Apple gör en stor vinst per såld enhet. Apple får gärna växa och bli större.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Medlem

Från the Onion inslaget om Mac wheel laptop (satir):

"I'll buy almost anything if it's shiny and made by Apple"

Det mest skrämmande är ju hur nära sanningen detta är för många apple-entusiaster

Medlem
Skrivet av Camlin:

Från the Onion inslaget om Mac wheel laptop (satir):

"I'll buy almost anything if it's shiny and made by Apple"

Det mest skrämmande är ju hur nära sanningen detta är för många apple-entusiaster

Jo jag satt också och tänkte på det hehe. Så fort apple släpper något så MÅSTE vissa folk ha den.

Ser tyvärr heller ingen anledning till att ha en ipad, den är på tok för stor, för dyr och har inte 3g från början. Vad är vitsen med den? Vill jag ha med mig en dator, tar jag hellre min laptop...


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Kan någon fanboy förklara för mig vad denna tillför teknikvärlden?

Multi-tasking : nej
Kamera : nej
Prisvärd : nej
Otymplig : ja


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

det sorgliga är att man verkligen kommer se folk som köpt en sådan pryl

Medlem

Inte ens om jag fick den gratis... finns ju inte ett enda användningsområde för den, skulle bara vara ivägen.

Medlem

Längar extra mycket då min ipod inte verkar ha många dagar kvar att leva...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Tack, men nej tack...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Köp inte ipad! Apple blåser er så det står HÄRLIGA till.
De har enorm marginal på dessa och tjänar TUSENLAPPAR på varje såld enhet. Det är mer än alla xboxar, playstations, datorer tjänar per enhet.
De pressar inte priserna, inte de minsta. Utan försöker skinna er så hårt det bara går.
Den värsta boven är modellen med inbyggt 3g modem. Det är en komponent som kostar apple några tior, men höjer priset med 30%!

Akta er för den här jävla skitprylen som dessutom inte tillför något nytt

Det här är ett exempel på den anti-Apple-talibanism som man bara vill kräkas på. Det är sådana här rabiata inlägg som gör debatter hätska, inte de s.k. "fan-boys" eller personer som ogillar en viss produkt men som kanske har mer konstruktiva saker att tillföra diskussionen och i många fall en något mer nyanserad och/eller objektiv syn på ämnet.

Köp inte den här "skitprylen" om du tycker att den är värdelös, men dina åsikter är inte legio. Alla företag försöker "skinna" oss konsumenter, tror du att de bedriver någon märklig välgörenhet och tar ut så lite de kan bara för att göra oss glada? Kan man ta ut bra marginaler så gör man det -se bara på företag som säljer servrar...

Den här "skitprylen" tillför mig en stor nytta och jag tänker köpa den när den släpps här i Sverige. Den passar mig perfekt för det jag tänker använda den till.

Skrivet av albertalbertsson:

Kan någon fanboy förklara för mig vad denna tillför teknikvärlden?

Multi-tasking : nej
Kamera : nej
Prisvärd : nej
Otymplig : ja

Vill du ha vettiga svar så ska du inte nedvärdera folk som du gör och kalla alla som inte delar dina åsikter för "fanboys".

Jag är definitivt inte någon "fan-boy", men jag har en iMac och en iPhone, flera PC som jag kör olika versioner av Windows på. Dessutom använder jag olika distributioner av Linux samt BSD. Olika saker till olika ändamål.

Jag kan bara ge dig ett svar på vad en iPad tillför mig:

Multi-tasking - har jag inte saknat på iPhone så jag kommer knappast inte sakna det på en iPad. Dessutom är avsaknaden av multi-tasking inte sann och något av ett "buzz-word" för tillfället. Det finns multi-tasking i en iPhone och tror du mig inte så kan du kolla upp det bäst du vill. Dock är det Apples egna applikationer som nyttjar den -det har bl a med kontroll över batteritid att göra. Det ryktas att kontrollen kan komma att släppas något för vissa 3:e-parts apps.

Kamera - inte så fruktansvärt viktigt för mig, men jag blev aningen besviken, för jag hade faktiskt hoppats på en videokamera på den för att kunna köra t ex Skype. Det lär nog dyka upp i senare generationer.

Prisvärd - allt är relativt. Jag hade gärna sett att den kostat under en tusenlapp, men jag är bosatt i verkligheten och vet att sådant är drömmeri. Om den är värd sitt pris så kommer den att sälja ordentligt och det är konsumenterna som avgör det. Jag tror att den är vettigt prissatt. Du får vad du betalar för i form av byggkvalitet, material osv. Tycker man att den är för dyr så kan man köpa något annat, för du kan räkna med att det kommer att välla ut kopior som vill få en del av kakan.

Otymplig - absolut inte! Den har ett lagom format att hålla i näven vid frukostbordet eller när man slappar i soffan och surfar eller kollar film. Men det beror ju vad man vill jämföra med. Det är inte en mobil, det är inte en netbook, det är en ny nisch.

Medlem

Bra skrivet där Rogue. Jag gillar smidigheten i den på samma sätt som med iPhone. Det tar några sekunder att starta den och vara ute på internet, eller vad man nu vill göra. Alla jag känner med bärbara datorer (även macar) håller på att krångla med sladdar och sånt. Och även de små netbooks är för stora tycker jag. Mig får ni gärna kalla fanboy.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag kommer att köpa..
Skulle ha passat perfekt nu när man satt i minibuss till och från Vasan.
15-tums Macbook pro, var lite för stor där man satt med alla pakning den tog..
Att köpa en 13tums Mac känns lite onödigt när man ska ha den på resor. Men en sådan liten och rätt så billig sak är ett måste..

Ps jag har ett bra jobb, alltså har jag råd

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Köp inte ipad! Apple blåser er så det står HÄRLIGA till.
De har enorm marginal på dessa och tjänar TUSENLAPPAR på varje såld enhet. Det är mer än alla xboxar, playstations, datorer tjänar per enhet.
De pressar inte priserna, inte de minsta. Utan försöker skinna er så hårt det bara går.
Den värsta boven är modellen med inbyggt 3g modem. Det är en komponent som kostar apple några tior, men höjer priset med 30%!

Akta er för den här jävla skitprylen som dessutom inte tillför något nytt

A herrejavlar, Apple tjanar pengar pa sin produkt. Ve och fasa. Ring polisen. Bojkotta. Hur fan vagar de javlarna? Vi maste gora nagot at de har foretagen som vill ha en hog vinstmarginal, for sa far det ju for helvete inte ga till!

Men, allvarligt talat, den tillfor precis det som jag vill ha: en storre skarm. Ar det vart priset? Det ar ju upp till var och en. Rosta med pengarna, det ar det som Apple bryr sig om. Inte omogna inlagg pa ett svenskt spelforum.

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

Kan någon fanboy förklara för mig vad denna tillför teknikvärlden?

Multi-tasking : nej
Kamera : nej
Prisvärd : nej
Otymplig : ja

så att du förstår?
omöjligt.

Jag skulle kunna tänka mig ha en sån här, har jag pengar att slänga ut så slår jag till direkt.
Skulle vara perfekt i jobbet att kunna visa kunderna video och bilder, smidigt.
för att inte tala om allt annat man kan göra i sängen, i soffan eller var som.

Medlem

hur ringer jag från den?.
snarf snarf

och [SvK]Rogue,
Absolut så har alla sina egna åsikter när det gäller teknik och allt annat för den delen.
Men jag kan inte direkt påstå att den här produkten är speciellt ny. Versioner av liknande har funnits extremt länge till olika ändamål. Enda skillnaden är att den kommer från Apple. Jag hoppades på att dom skulle lansera något nytt och fränt
men så kom : Ipad -.-

Då släpar jag nog på min Macbook ett tag till tills dom kommer med något bättre.

Medlem

Men skärp er nu.

Usel MÅHÄNDA ja, men inte som flärdprodukt för där är poängen en annan. Vilken är det då?

EDIT:
(köper inte plastäpplen;)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av quilombos:

hur ringer jag från den?.
snarf snarf

och [SvK]Rogue,
Absolut så har alla sina egna åsikter när det gäller teknik och allt annat för den delen.
Men jag kan inte direkt påstå att den här produkten är speciellt ny. Versioner av liknande har funnits extremt länge till olika ändamål. Enda skillnaden är att den kommer från Apple. Jag hoppades på att dom skulle lansera något nytt och fränt
men så kom : Ipad -.-

Då släpar jag nog på min Macbook ett tag till tills dom kommer med något bättre.

Den är inte ny. Inget Apple släpper är nytt. Det som är nytt är sättet du använder den, gränssnittet och enkelheten. Det har funnits läsplattor tidigare, men vidare bra har de inte varit och här har du det plus en massa andra funktioner i ett lättillgängligt format med ett busenkelt gränssnitt. Ta bara iPhone som exempel; det fanns många smartphones före Apples intåg, men de gjorde den tillgänglig och användbar för en bred massa. Man behövde inte lära sig en massa eller plöja igenom en obegriplig manual -man kunde använda den direkt. Dessutom är den gjord i kvalitativa material och det betyder mycket när man håller i den och känner att det inte är ännu en plastig produkt från Asien.

Jag tror att många som avfärdar den idag kan komma att revidera sin åsikt när de får hålla i en iPad och testa den. Kanske inte såpass att de faktiskt köper en, men så att de förstår dess styrka på marknaden. Den fyller ett litet hålrum där det inte funnits en produkt tidigare. Den är mer än en e-bokläsare och smidigare än en notebook.

En av Apples styrkor är att de inte använder för billiga material utan det får kosta lite att tillverka produkten så länge konsumenten är villig att betala för det -och än så länge så är väldigt många villiga att köpa det konceptet. De som inte vill det hittar motsvarande produkter från andra företag som tillverkar en liknande produkt, men med billigare material.

Men här kommer en av Apples andra styrkor in; i och med att de har kontroll över hårdvaran kan de optimera mjukvaran. Saker fungerar smidigt och utan konstigheter.

Om en annan tillverkare lyckas med samma konststycke som Apple har lyckats med, ja då kommer även de att skörda stora framgångar. Jag skulle gärna köpa en pad från Acer, Asus eller Sony om jag visste att jag får den suveräna hårdvaru/mjukvaru-integreringen och inte bara något plastigt som fungerar hjälpligt. Men ännu är det långt att gå. Se åter på iPhone; Snart 3 år senare är det bara Google med Android som är nära att bygga något bra i samarbete med HTC, men det är inte riktigt bra ännu, de andra tillverkarna ligger ljusår efter fortfarande och släpper nu produkt efter produkt som baseras på Android eftersom de själva inte klarat av att göra något på egen hand. Google själva är ju inte ett företag som gör mobiler men har en mycket bättre förståelse för produktanvändningen än mobil-tillverkarna själva.

iPad kommer att sälja stort.

Skrivet av Tobbe:

Men skärp er nu.

Usel MÅHÄNDA ja, men inte som flärdprodukt för där är poängen en annan. Vilken är det då?

EDIT:
(köper inte plastäpplen;)

Förstår inte alls vad det är du vill säga? Att du tycker att iPad är flärd? Köp då en pad från någon annan tillverkare så kanske du blir nöjd. Jag tvivlar dock på att du testat en Apple-produkt någon längre tid och tillhör den kategori människor som bildat sig en uppfattning utan att ha erfarenhet som grund för densamma. Jag kan ha fel...

1
Skriv svar