Returnal ser ut att ha fått en trög pc-start

Robot
Returnal ser ut att ha fått en trög pc-start

Andra Playstation-spel på pc har gått mycket bättre.

#returnal


Medlem

Jag kommer definitivt att spela Returnal någon gång i framtiden. Men inte 2 år efter release för ca 600 kr. Kan lika gärna vänta lite till då.

Medlem

Sen alla folk som "köpte fel spel" och klagat på att spelet är svårt, repetetivt osv kanske gett "dåligt rykte". Många hade ingen koll vilken typ av spel det var.
Det är endå ganska nishad genre rogue-lite stilen, därför vissa inte alls gillart medans andra säkert tycker det är väldigt bra.
Själv ingen åsikt ännu men man skulle vilja testa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har Returnal sålt bra öht?

Medlem

Vad är det för spel ens, har inte hört talas om det innan ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Vad är det för spel ens, har inte hört talas om det innan ?

Något slags övernaturligt äventyrsspel om jag har fattat det rätt. Ser rätt intressant ut ändå, jag kommer att köpa det.

Medlem

Synd. Grymt spel och PC porten är dessutom top-notch! Roguelite genren har väl aldrig varit någon storsäljare dock. Sålde det verkligen så bra på PS5?

Medlem

Ser ut som ett indiespel, kostar som AAA. De skulle sålt det för 19€. Mellan Hogwarts Legacy, Wild Hearts och Atomic Heart, vem väljer Returnal?

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

Vad är det för spel ens, har inte hört talas om det innan ?

Roguelite i tredjepersonsvy med lite bullet hell-vibbar. Utspelar sig på en annan planet där man kraschlandar under lite mystiska omständigheter.

Har hittills bara hunnit lira fram till första bossen, men gillar det hittills. Riktigt mörk och intressant atmosfär, och spelmekaniskt känns det stabilt.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Något slags övernaturligt äventyrsspel om jag har fattat det rätt. Ser rätt intressant ut ändå, jag kommer att köpa det.

Äventyrsspel vill jag inte kalla det, risk att man blir besviken om man utgår från det. Snarare är det en rogue-like med intensiv action, feta bossar, inslag av bullet-hell och kryddat med hög utmaning.

Det är ett bra spel med en mystisk spännande story och mysigt tät atmosfär, men man måste vara beredd på att dö och spela om från början varje gång.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser ut som ett indiespel, kostar som AAA. De skulle sålt det för 19€. Mellan Hogwarts Legacy, Wild Hearts och Atomic Heart, vem väljer Returnal?

??? Returnal på PC är fantastiskt. Lätt värt pengarna.

Medlem

Synd! Behöver fler personer att tävla mot på topplistan

Väldigt positivt överraskad över portningen, skulle påstå att det är mer välpolerat än de allra flesta spelen jag spelat det senaste. Riktigt bra spel om man gillar lite sci-fi, third person shooters och roguelikes!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser ut som ett indiespel, kostar som AAA. De skulle sålt det för 19€. Mellan Hogwarts Legacy, Wild Hearts och Atomic Heart, vem väljer Returnal?

Lättaste valet någonsin, blev Returnal för hela slanten! Kul att någon vågar göra ett unikt spel och inte en rehash av samma skit vi sett tusen gånger.

Personligen så tycker spelet är grymt kul, lite besviken över hur "svårt" det var då det inte är speciellt svårt enligt mig. Kunde väl haft en uppsättning Biomes till och kanske lite fler fiender, men ångrar inte köpet än så länge

Tycker även att det är lite kul att du lägger in wild hearts i mixen där när du tycker att Returnal ser ut som ett indiespel, Wild hearts då med sina 60 fps på ett 4090 och ser ut som ett ps3 spel

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

??? Returnal på PC är fantastiskt. Lätt värt pengarna.

Nej, det är inte ''lätt'' värt pengarna.... Det kostar över 600 kr, hallå?

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

??? Returnal på PC är fantastiskt. Lätt värt pengarna.

Skrivet av koleny:

Lättaste valet någonsin, blev Returnal för hela slanten! Kul att någon vågar göra ett unikt spel och inte en rehash av samma skit vi sett tusen gånger.

Personligen så tycker spelet är grymt kul, lite besviken över hur "svårt" det var då det inte är speciellt svårt enligt mig. Kunde väl haft en uppsättning Biomes till och kanske lite fler fiender, men ångrar inte köpet än så länge

Tycker även att det är lite kul att du lägger in wild hearts i mixen där när du tycker att Returnal ser ut som ett indiespel, Wild hearts då med sina 60 fps på ett 4090 och ser ut som ett ps3 spel

Ta hans åsikter med en rejäl stor nypa salt och ignorera honom. Han måste lätt vara en utav dem mest negativa människorna här på FZ. Jag har nog aldrig läst något positivt komma från honom. Ibland undrar man om han ens gillar/ känner någon glädje för spel längre eller om han kanske får betalt för att vara negativ hela jävla tiden... 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sen alla folk som "köpte fel spel" och klagat på att spelet är svårt, repetetivt osv kanske gett "dåligt rykte". Många hade ingen koll vilken typ av spel det var.
Det är endå ganska nishad genre rogue-lite stilen, därför vissa inte alls gillart medans andra säkert tycker det är väldigt bra.
Själv ingen åsikt ännu men man skulle vilja testa.

Jag gillar Returnal, men deras PR avdelning gjorde spelet en björntjänst när det kom till marketing av spelet.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Vad är det för spel ens, har inte hört talas om det innan ?

Jag köpte det och har spelat lite grann. Som namnet antyder "återretur" så återkommer du till samma plats när du dör som är ett rymdskepp som du kraschlanda med på denna mystiska planet. Istället för att utforska i lugn och ro så springer du igenom sektioner efter sektioner och dödar Crysis 1 alien liknande fiender, men då och då träffar du på större bossar som du säkerligen kommer dö utav för att spelet vill att du ska "åter-retunera" :P. Du träffar på dig själv som lik ibland och det hela blir lite mystiskt. Kunde inte hjälpa och se att dom har haft Death Stranding som inspiration. Men spelet kör sin egen grej vilket är uppfriskande, man fattar liksom inte själv vad som händer utan bara springer på. Definitivt ett spel att spela om man har adhd. Det är helt OK hittills så länge man inte förväntar sig Red Dead Redemption 2 tempo, utan det är bara att springa på och undra vad f*n är detta, lite det som spelet vill.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sen alla folk som "köpte fel spel" och klagat på att spelet är svårt, repetetivt osv kanske gett "dåligt rykte". Många hade ingen koll vilken typ av spel det var.
Det är endå ganska nishad genre rogue-lite stilen, därför vissa inte alls gillart medans andra säkert tycker det är väldigt bra.
Själv ingen åsikt ännu men man skulle vilja testa.

Jag visste någorlunda vilket vilken typ av spel det va, men köpte det ändå för det inte fanns så stort utbud till Ps5 vid release.
Spelet såg rätt snyggt ut ändå så gav det en chans iaf. Men va för svårt för att vara kul för mig, kanske är det lättare på PC med kb/m men att testa igen för 600spänn nejtack. Köper hellre Hogwarts Legacy.

Medlem

Försöker undvika att köpa på release men God of War var undantaget som bekräftar regeln.

Burkar löna sig att vänta ett tag hursomhelst.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Jag gillar Returnal, men deras PR avdelning gjorde spelet en björntjänst när det kom till marketing av spelet.

Det har jag missat. På vilket sätt? Var det kass marknadsföring eller avsaknaden av den? Frågar av nyfikenhet

Avstängd

Mycket bra spel men nischad

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Har Returnal sålt bra öht?

Ja, Sony och Housemarque verkade nöjda. Det sålde en dryg halvmiljon på några månader på ett (då) litet format vilket är bra för en ny IP i en extremt nischad genre. Efter det har det vunnit ett flertal priser och fått prissänkningar så siffrorna ser nog ganska bra ut (på PS5).

Platinum var nyligen nöjda med att med en mer etablerad serie som Bayonetta hade sålt en miljon med trean på ett format som var sådär 5-10 gånger större än vad PS5 var när Returnal släpptes.

Medlem

Jag tycker verkar fett "meäh"


signatur

Allätare

Medlem

Har klarat ut det 3 gånger när jag ägde PS5, tänker självklart köpa det igen, men har för mycket att spela just nu samt att priset var rätt högt för tillfället.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag väntar på TLOU Part 1 på PC 🙂👍

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Något slags övernaturligt äventyrsspel om jag har fattat det rätt. Ser rätt intressant ut ändå, jag kommer att köpa det.

En dröm.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ett av få spel som utnyttjade DualSense helt perfekt. Secondary fire var väldigt satisfying när man pressade förbi motståndet som kom halvvägs. Man "ska" dö och börja om och många fastnar på första bossen och ger upp, men den är lätt jämfört med senare bossar som är något utav de bästa bossarna jag mött sen MGS3, några riktiga wtf-moments.

De har samma moves så det är bara att nöta in deras attacker och blir det för svårt är det bara att söka upp bossen på youtube, för det är värt att komma till slutet och spelet är inte klart när eftertexterna rullar, så det har bra omspelningsvärde.

När man dör sparas din leveling av vapnet du använder, så när man hittar ett bra vapen man gillar så är det värt att använda det mycket. Vissa vapen blir till slut ganska op, så man ska inte ge upp.

3D-ljudet är stört bra och nästan ett måste för att lyssna sig till både fiender och lite dolda knappar som öppnar dörrar. Vet inte hur bra det funkar på PC, men Dualsense plus 3D-lurar kändes riktigt välgjort. HDR i spelet är bra gjort och ban-designen är väldigt spelvänlig och maffig på sina ställen. Ett vackert spel med en story som utvecklar sig hintvis i ett trevligt tempo.

Man låser upp prylar som underlättar eftersom, så man hinner inte bli less på att dö hela tiden, även om det är lite svårare än din normala shooter. En rejäl utmaning och lätt värt prislappen. Köpte det till fullpris och ångrar inte det en sekund. Kändes inte billigt, hade någon sagt att det var ett AAA-spel hade jag trott på det, så gillar man lite svårare spel så är detta en riktig godbit.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sen alla folk som "köpte fel spel" och klagat på att spelet är svårt, repetetivt osv kanske gett "dåligt rykte". Många hade ingen koll vilken typ av spel det var.
Det är endå ganska nishad genre rogue-lite stilen, därför vissa inte alls gillart medans andra säkert tycker det är väldigt bra.
Själv ingen åsikt ännu men man skulle vilja testa.

Du får testa det. Lätt ett av 2021 års bästa spel.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

3D-ljudet är stört bra och nästan ett måste för att lyssna sig till både fiender och lite dolda knappar som öppnar dörrar. Vet inte hur bra det funkar på PC, men Dualsense plus 3D-lurar kändes riktigt välgjort. HDR i spelet är bra gjort och ban-designen är väldigt spelvänlig och maffig på sina ställen. Ett vackert spel med en story som utvecklar sig hintvis i ett trevligt tempo.

PC versionen har till och med ray-traced audio. Tyckte precis som du att 3D-ljudet var grymt på PS5, vågar säga att det är snäppet vassare på PC. DualSense (och Edge) har så klart fullt stöd.

Medlem

När man väljer huvudkaraktär av identitetspolitiska skäl får man skylla sig själv att marknaden reagerar ljumt.

Varje gång jag ser bilder på Returnal får jag rysningar. Spelet verkar coolt men jag klarar inte den där fejan.


signatur

Memento Mori

12
Skriv svar