Klart - Call of Duty släpps till Nintendo-konsoler i 10 år

Robot
Klart - Call of Duty släpps till Nintendo-konsoler i 10 år

Får samma innehåll som på de andra konsolerna.

#call-of-duty, #microsoft, #nintendo, #switch


Moderator | Testpilot

Misstänker (och hoppas) detta gäller nästa konsol. Skulle bli allt för jobbigt för dem att få de nyare titlarna att fungera på Switchen. Tveksamt att de vill köra cloud-versioner då de fungerat sådär


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tror mer att Nintendo mycket väl inser att Call of Duty är för krävande för Switchen och släpper en ny konsol inom kort

Medlem

Det låter lite svettigt att få till CoD med samma innehåll och funktioner som övriga format till Switch.

Det finns ju en anledning till att Activision inte släpper spelen till Switch. Hade det funnits lätta pengar att tjäna hade de gjort det redan.

När Switch 2 kommer så lär CoD ha övergett PS4/Xbox One så då kan det möjligen bli jobbigt ändå-

Medlem

Hm, min första oro är att detta innebär att framtida släpp kommer hållas tillbaka av Nintendo om de fortsätter vara den svagaste konsolen för sin generation.

Å andra sidan kanske det innebär att framtida släpp kommer vara bättre optimerade och ha lägre systemkrav? 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Drömmer om att Nintendo får till Multi-GPU-lösning på rätt sätt och att dockan i Switch2 har en kraftigare GPU som orkar med 4K ordentligt medan den i bärbart mode stannar på 1080p med klenare GPU. Skulle kunna göra det möjligt med titlar i rang med PS5 och XSeries. Denna typ av avtal pekar ändå på att Nintendo kan ha en ny konsol på G där det är tekniskt möjligt att släppa CoD till Nintendo med samma innehåll. Just nu är väl CPU alldeles för klen för att man skulle kunna göra det möjligt.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Misstänker (och hoppas) detta gäller nästa konsol. Skulle bli allt för jobbigt för dem att få de nyare titlarna att fungera på Switchen. Tveksamt att de vill köra cloud-versioner då de fungerat sådär

Skulle faktiskt hellre ha lite av de äldre CoD-spelen om det ska bli några öht. Gärna Black Ops 1, som var det senaste CoD-spelet jag tycker hade en bra kampanj. Warzone borde väl fungera på nuvarande Switch, Apex fungerar ju okej med nöd och näppe, handlar bara om hur mycket de kan strippa ned det. Känns som det borde kunna vara snabba pengar för Microsoft att tjäna, släng ut en Black ops 1-3 samling för oss med Switch. Billigt att porta över borde det vara, och kan tänka mig att det ändå nog finns en skaplig efterfrågan.
Faktiskt mycket hellre det för min del än att de släpper en rent oljemålningssuddig version av senaste Call of Duty...

Skrivet av Youjimbo:

Drömmer om att Nintendo får till Multi-GPU-lösning på rätt sätt och att dockan i Switch2 har en kraftigare GPU som orkar med 4K ordentligt medan den i bärbart mode stannar på 1080p med klenare GPU. Skulle kunna göra det möjligt med titlar i rang med PS5 och XSeries. Denna typ av avtal pekar ändå på att Nintendo kan ha en ny konsol på G där det är tekniskt möjligt att släppa CoD till Nintendo med samma innehåll. Just nu är väl CPU alldeles för klen för att man skulle kunna göra det möjligt.

Du får drömma vidare, tror inte Nintendo har planer på att släppa en ny Switch med instegspris på 8000 spänn

Medlem

Hmm, det är väl kanske möjligt att man likt några andra spel till Switch erbjuder streamade versioner på några få marknader.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Du får drömma vidare, tror inte Nintendo har planer på att släppa en ny Switch med instegspris på 8000 spänn

Önska kostar ingenting - det lärde jag mig på dagis.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Affären är väl inte klar ännu? Tänk om Microsoft inte får köpa?

Medlem

"Klart - Call of Duty släpps till Nintendo-konsoler i 10 år"

Det kan ju vara lite tidigt att kalla någonting "klart" innan MS faktiskt äger CoD? Activision verkar inte ha varit speciellt sugna på Nintendo-versioner.

Medlem

Grym strategi att skriva avtal innan man äger något.

Jag erbjuder Halo till Google Stadia i 20 år! Ska bara köpa företaget först…

Medlem

Kan bara tänka mig att de som arbetar med Call of Duty skriker lite inombords.
I intervju med några av Metroid Prime 1-2-3 teamet så var det ju en frustration att arbeta med en föråldrad hårdvara, de gjorde dock ett toppen jobb som fick till det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Microsoft äger väl inte cod of duty?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vänta ni bara! Jag siar att avtalet siktar framförallt på nästa generation, då allt kastas om och Nintendo sitter på den då kraftigaste enheten!

Medlem

https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-now-to-feature-xbo...

Även ett avtal med Nvidia och GeForce Now är på plats. Här erbjuds samtliga xbox pc-spel inklusive CoD.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Skribent
Skrivet av Margy:

"Klart - Call of Duty släpps till Nintendo-konsoler i 10 år"

Det kan ju vara lite tidigt att kalla någonting "klart" innan MS faktiskt äger CoD? Activision verkar inte ha varit speciellt sugna på Nintendo-versioner.

Samtidigt släpptes Cod-spel både till Wii och WiiU. Wii fick ju MW 1-3 och något exklusivt Cod för Wii. De må ha vara rejält nedbantade men var riktigt kul online, speciellt då Wiimotes-kontrollerna funkade riktigt bra. Så egentligen är det "bara" Switch som inte fått något Cod-spel. Anledningen tror jag beror på att WiiU sålde dåligt och Activision var säkerligen tveksamma inför Switch. Men nu har ju N rejält vind i seglen så det skulle inte förvåna mig om Activision försöker igen med Cod på Ninendos konsoler (även om det skulle vara utan MS).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men nu har ju N rejält vind i seglen så det skulle inte förvåna mig om Activision försöker igen med Cod på Ninendos konsoler (även om det skulle vara utan MS).

Känns det verkligen som att Switch skulle klara ett modernt CoD-spel?

Switch har ju haft en rejäl marknad (större än Xbox) under lång tid utan att Activision brytt sig om att ens försöka.

Medlem
Skrivet av Margy:

Känns det verkligen som att Switch skulle klara ett modernt CoD-spel?

Switch har ju haft en rejäl marknad (större än Xbox) under lång tid utan att Activision brytt sig om att ens försöka.

Blir antagligen till next-gen Nintendo och/eller cloud. Nästa CoD är antagligen för långt i utvecklingen för att styra om till Switch också. Men vi kan bara spekulera i hur detaljerna i avtalet ser ut.

Hursom skoj för Nintendo-fansen att återigen ha möjlighet att spela. Om affären nu går igenom.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Margy:

Känns det verkligen som att Switch skulle klara ett modernt CoD-spel?

Switch har ju haft en rejäl marknad (större än Xbox) under lång tid utan att Activision brytt sig om att ens försöka.

Hur stor skillnad är det på typ Doom Eternal och CoD prestandamässigt?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Mina tankar kring detta luktar att detta gäller för en ny konsol.

Switch 2?


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Kul att dom dealar med ett varumärke som de inte ens äger.

Medlem

De har tydligen skrivit avtal med Nvidia också. Skulle vara kul om alla fick avtal utom Sony, som har bitchat så jävla mycket.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Samtidigt släpptes Cod-spel både till Wii och WiiU. Wii fick ju MW 1-3 och något exklusivt Cod för Wii. De må ha vara rejält nedbantade men var riktigt kul online, speciellt då Wiimotes-kontrollerna funkade riktigt bra. Så egentligen är det "bara" Switch som inte fått något Cod-spel. Anledningen tror jag beror på att WiiU sålde dåligt och Activision var säkerligen tveksamma inför Switch. Men nu har ju N rejält vind i seglen så det skulle inte förvåna mig om Activision försöker igen med Cod på Ninendos konsoler (även om det skulle vara utan MS).

Ja, tycker det är väldigt konstigt egentligen att Activision inte lanserat serien på Switch. Kan inte vara en särskilt stor investeringskostnad att porta nått CoD till konsolen, och t.ex. Doom 2016 gick väl som jag förstått det ganska bra på Switch både försäljningsmässigt osv.

Å andra sidan är det ju väldigt märkligt också att Netflix inte lanserat en app på konsolen, trots att Nintendo inte lagt ut några hinder eller så för det. Verkar vara flera företag som blev riktigt, riktigt brända på Wii U haha.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

De har tydligen skrivit avtal med Nvidia också. Skulle vara kul om alla fick avtal utom Sony, som har bitchat så jävla mycket.

Sony fick samma erbjudande samtidigt som Nintendo men dem vägrar ta det.
Smith visade tom upp ett kontrakt för EU som väntar på Sonys påskrift

https://twitter.com/eurogamer/status/1628094541382422528

Medlem
Skrivet av Maysay:

Affären är väl inte klar ännu? Tänk om Microsoft inte får köpa?

Avtalet gäller nuvarande och kommande Xbox titlar, och sedan Activision Blizzard titlar om affären går igenom.

https://twitter.com/eurogamer/status/1628095500510429188

Medlem
Skrivet av blackidus:

Sony fick samma erbjudande samtidigt som Nintendo men dem vägrar ta det.
Smith visade tom upp ett kontrakt för EU som väntar på Sonys påskrift

https://twitter.com/eurogamer/status/1628094541382422528

Fast riktigt samma erbjudande är det inte. Sony har redan COD på Playstation och skulle fortsätta ha det om köpet inte går igenom. Nintendo skriver ett kontrakt som gör att de får COD i tio år. För Sony skulle det kontraktet innebära att de blir av med COD om tio år.

Medlem

Switch kan ju få en egen version av kommande cod. Var ju vanligt förr Gameboy spel var ju oftast en helt egen variant och delade inte mycket med den vanliga versionen av spelet. ( jämför ex perfect dark till GBC och N64 eller Max payne till GBA och PC.
Finns även exempel bland cod spelen, PS2 versionen av World at war har inte mycket med PC versionen av det spelet att göra.
Nu skulle det ju kunna vara så att de släpper en telefon version av framtida cod och den lär ju switch kunna driva.

Medlem
Skrivet av Thane:

Fast riktigt samma erbjudande är det inte. Sony har redan COD på Playstation och skulle fortsätta ha det om köpet inte går igenom. Nintendo skriver ett kontrakt som gör att de får COD i tio år. För Sony skulle det kontraktet innebära att de blir av med COD om tio år.

Nej dem skulle inte bli av med COD om 10 år om dem skriver på. Xbox skulle fortsätta släppa det till PS alt att man kommer fram till ett nytt 10 års avtal när det skulle gå ut.

Anledningen till 10 års perioden är att man inte kan göra ett kontrakt som säger att det fortsätter att släppas "För alltid".

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Switch kan ju få en egen version av kommande cod. Var ju vanligt förr Gameboy spel var ju oftast en helt egen variant och delade inte mycket med den vanliga versionen av spelet. ( jämför ex perfect dark till GBC och N64 eller Max payne till GBA och PC.
Finns även exempel bland cod spelen, PS2 versionen av World at war har inte mycket med PC versionen av det spelet att göra.
Nu skulle det ju kunna vara så att de släpper en telefon version av framtida cod och den lär ju switch kunna driva.

Nej, Nintendos version är lovade samma features som övriga konsol versioner.

Borde vara goda nyheter för Xbox one ägarna, om det fungerar för Switch/Switch 2 så lär det inte vara några problem med Xbox One version.

Känns inte som att CoD kommer vara så imponerande de närmsta 10 åren, i alla fall inte om de ska lösa det utan streaming till en bärbar konsol. Är inte heller helt övertygad om att Switch 2 ens släpps nästa år, nuvarande Switch säljer väl fortfarande bra?

12
Skriv svar