Klart - Call of Duty släpps till Nintendo-konsoler i 10 år

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nej, Nintendos version är lovade samma features som övriga konsol versioner.

Borde vara goda nyheter för Xbox one ägarna, om det fungerar för Switch/Switch 2 så lär det inte vara några problem med Xbox One version.

Känns inte som att CoD kommer vara så imponerande de närmsta 10 åren, i alla fall inte om de ska lösa det utan streaming till en bärbar konsol. Är inte heller helt övertygad om att Switch 2 ens släpps nästa år, nuvarande Switch säljer väl fortfarande bra?

Ah läste för slarvigt missade den biten. Jo jag tror inte nintendo släpper något nytt i år eller nästa de säljer som du säger fortfarande väl. Men känns som att de måste köra spelet streamat eller skala ner väldigt på grafik om det ska funka bra på switch eller så är de väldigt duktiga på att optimera.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ah läste för slarvigt missade den biten. Jo jag tror inte Nintendo släpper något nytt i år eller nästa de säljer som du säger fortfarande väl. Men känns som att de måste köra spelet streamat eller skala ner väldigt på grafik om det ska funka bra på switch eller så är de väldigt duktiga på att optimera.

Låter ju som att det kommer bli ett hästjobb, speciellt med tanke på att utvecklare redan klagat på att Series S skapar problem.
CoD har väl alltid satsat på 60FPS också.

Min farhåga:
Vi får väl se vart det tar vägen, men det känns mer som ledningen ser användarbasen på Switch och kommer köra över utvecklarna här. Ledningen lär ju knappast bry sig om hur spelet rullar och utvecklarna orkar nog inte med att bry sig heller tillslut.
Senaste Pokémon såg horribelt ut och rullade ända inte på bra, men sålde fantastiskt. Så jag skulle hoppas på för mycket framöver.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Låter ju som att det kommer bli ett hästjobb, speciellt med tanke på att utvecklare redan klagat på att Series S skapar problem.
CoD har väl alltid satsat på 60FPS också.

Min farhåga:
Vi får väl se vart det tar vägen, men det känns mer som ledningen ser användarbasen på Switch och kommer köra över utvecklarna här. Ledningen lär ju knappast bry sig om hur spelet rullar och utvecklarna orkar nog inte med att bry sig heller tillslut.
Senaste Pokémon såg horribelt ut och rullade ända inte på bra, men sålde fantastiskt. Så jag skulle hoppas på för mycket framöver.

Pokëmon kommer nog fortsätta se ut som illa optimerade Gamecube-spel även om Nintendo Switch 2 skulle vara en superdator. 🤣

Skribent
Skrivet av Majoren:

Ja, tycker det är väldigt konstigt egentligen att Activision inte lanserat serien på Switch. Kan inte vara en särskilt stor investeringskostnad att porta nått CoD till konsolen, och t.ex. Doom 2016 gick väl som jag förstått det ganska bra på Switch både försäljningsmässigt osv.

Å andra sidan är det ju väldigt märkligt också att Netflix inte lanserat en app på konsolen, trots att Nintendo inte lagt ut några hinder eller så för det. Verkar vara flera företag som blev riktigt, riktigt brända på Wii U haha.

Ja det verkar som många blev brända på WiiU. EA är det väl samma med, de och N har väl till och med någon beef därav vi bara får massa skitversioner av Fifa.

Jag tänker att de skulle kunna sätta någon team på att göra en exklusiv version av CoD till Switch som passar konsolen. Killzone fick ju egna versioner till PSP etc. Annars så sätt in teamet som portade Doom 2016 på CoD så hade det funkat bra. Tredje alternativet är att släppa HD-versionerna av Cod Mw1-3 på Switch....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det verkar som många blev brända på WiiU. EA är det väl samma med, de och N har väl till och med någon beef därav vi bara får massa skitversioner av Fifa.

Jag tänker att de skulle kunna sätta någon team på att göra en exklusiv version av CoD till Switch som passar konsolen. Killzone fick ju egna versioner till PSP etc. Annars så sätt in teamet som portade Doom 2016 på CoD så hade det funkat bra. Tredje alternativet är att släppa HD-versionerna av Cod Mw1-3 på Switch....

Jo, hört något liknande om EA. Vad gäller Netflix så har jag hört ryktet att Nintendo helt enkelt inte hade lust att betala kostnaden för att Nintendo Europe (Actimagine) skulle utveckla appen till Switch, och Netflix ville inte heller ta på sig utvecklingskostnaden för det, så då blev det inget. Men vad gäller CoD så tycker man ju att de åtminstone borde provat vattnet och doppat en tå. CoD Mobile borde ju t.ex. redan vara anpassad till liknande arkitektur som Switch, eller som sagt nån äldre titel som är enkel att få up and running.

12
Skriv svar