"Game Pass Vänner och familj" är nu tillgängligt i Sverige

Robot
"Game Pass Vänner och familj" är nu tillgängligt i Sverige

5 användare får Game Pass Ultimate för 300 kronor per månad.

#Game-pass, #nyhetstips


WoW

" Tack för denna finaste morgon nyhet "

Vi som väntat ett år på detta och nu är det änteligen här i Svergie 👌

Gamepass utbud är redan idag helt oslagbart och när Diablo 4 och Stalker är där , ja då är det klart vilken som är kungen av abonnemang

Troligtvis kommer detta abonemang bli en ricktig vinnare 🔥 ( Sony kill'ah ) 🔥

Vi ska nu familjespela uta bara f@@n 🤣


signatur

"In To The Void "

Medlem

Det var dyrare en vad jag trodde det skulle vara, trodde det skulle ligga runt 200.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det var dyrare en vad jag trodde det skulle vara, trodde det skulle ligga runt 200.

Samma här, hade tänkt skaffa detta så mina 2 grabbar inte behöver låna mitt konto när dem ska spela något GamePass spel.
Men den här summan känns det inte riktigt som jag kan lägga ut just nu så dem får fortsätta låna mitt konto ett tag till.

Medlem

Billigt. Om du har fem vänner på Xbox/PC (vilket de flesta har) och delar på priset blir kostnaden 60 kr/mån eller 720 kr/år. Sålunda för ungefär priset av ett storspel får du tillgång till massor av spel och inte minst Microsofts first-party-titlar. En bra deal som blir ännu bättre om Activision-affären går igenom eller om priset på Game Pass höjs.

Medlem

Ja 60 kr i månaden blir ju riktigt lågt. Bra funktion!

Medlem

När kommer gamepass för par då?

Medlem

Ja om man har folk att dela med så är det bra deal, som familj kanske inte lika bra deal.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Riktigt gött. Vi blir ett gäng glada gaming-gubbar som delar.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av blackidus:

Samma här, hade tänkt skaffa detta så mina 2 grabbar inte behöver låna mitt konto när dem ska spela något GamePass spel.
Men den här summan känns det inte riktigt som jag kan lägga ut just nu så dem får fortsätta låna mitt konto ett tag till.

Sätt xboxen som hemmabox bara så kan alla konton på den spela spelen...

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Sätt xboxen som hemmabox bara så kan alla konton på den spela spelen...

Jo det har jag redan satt den som
Men sen har vi 2 datorer också, en som jag använder och en som grabbarna brukar spela på. Det är på den som dem ibland måste använda mitt konto på om dem vill köra Minecraft eller Grounded tex.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jo det har jag redan satt den som
Men sen har vi 2 datorer också, en som jag använder och en som grabbarna brukar spela på. Det är på den som dem ibland måste använda mitt konto på om dem vill köra Minecraft eller Grounded tex.

Ah! Då är jag med Då är det nog fortsatt smidigast ett tag till, om du inte hittar någon kompis som vill vara med och dela också. Kanske borde fz starta en delningstråd eller liknande där folk kan gå ihop.

Medlem

” Members with Xbox All Access (in supported countries) won’t be able to participate in this plan.”
😢


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Ska se om jag kan få ihop en grupp som vill köra på detta när mitt gamepass går ut någon gång nästa år. Frågan är om det är värt det, kan bli jobbigt att behöva be dom swisha varje månad vissa har ju en tendens att "glömma" sånt.

Skrivet av Rhymst:

När kommer gamepass för par då?

Ingår inte de i vänner eller familj så är det ett underligt par? Eller missar jag något?

Medlem
Medlem

Dags att skaffa lite familjer på FZ? 😉

Inaktiv

Varför skulle man betala detta med Xbox? Det är ju bara att sätta den ena boxen som hemma box och sedan dela till den andra.

Jag har XBX och min fru XSX och har kört så länge. Betalar för en enda gamepass ultimate…

Men detta kanske är riktat för PC gamepass?

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Varför skulle man betala detta med Xbox? Det är ju bara att sätta den ena boxen som hemma box och sedan dela till den andra.

Jag har XBX och min fru XSX och har kört så länge. Betalar för en enda gamepass ultimate…

Men detta kanske är riktat för PC gamepass?

Jag har ingen koll men kan man spela samma spel samtidigt på det viset? Annars är det ju ett sätt för fler att dela på kostnaden och få ner priset.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Varför skulle man betala detta med Xbox? Det är ju bara att sätta den ena boxen som hemma box och sedan dela till den andra.

Jag har XBX och min fru XSX och har kört så länge. Betalar för en enda gamepass ultimate…

Men detta kanske är riktat för PC gamepass?

Du kan ju dela med fem personer och som inte behöver bo under samma tak.

skg
Medlem
Skrivet av anon_332944:

Varför skulle man betala detta med Xbox? Det är ju bara att sätta den ena boxen som hemma box och sedan dela till den andra.

Jag har XBX och min fru XSX och har kört så länge. Betalar för en enda gamepass ultimate…

Men detta kanske är riktat för PC gamepass?

I mitt fall så har jag en egen Xbox och 3 söner som också har varsin xbox. Betalar i dagsläget för 4 gamepass så för vår del kommer det bli en stor besparing

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Varför skulle man betala detta med Xbox? Det är ju bara att sätta den ena boxen som hemma box och sedan dela till den andra.

Jag har XBX och min fru XSX och har kört så länge. Betalar för en enda gamepass ultimate…

Men detta kanske är riktat för PC gamepass?

Problemet med delning är att det bara är på hemmaboxen man kan spela med olika profiler. Dvs är man fler personer än en som vill spela på den andra boxen är det ingen bra lösning då man måste samsas i samma profil. Med det här kan du ju få samma resultat som "fem hemmaboxar", dvs alla som är med kan ha sin egen hemmabox och låta sina barn eller partners spela också.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Jag har ingen koll men kan man spela samma spel samtidigt på det viset? Annars är det ju ett sätt för fler att dela på kostnaden och få ner priset.

Boxen som är hemmabox kan användas som vanligt med alla profiler. Men du kan också logga in på din egen profil (den som har gamepass) på vilken box som helst utöver din hemmabox och spela där.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ska se om jag kan få ihop en grupp som vill köra på detta när mitt gamepass går ut någon gång nästa år. Frågan är om det är värt det, kan bli jobbigt att behöva be dom swisha varje månad vissa har ju en tendens att "glömma" sånt.
Ingår inte de i vänner eller familj så är det ett underligt par? Eller missar jag något?

Kan ha varit jag som missat något. Så man kan alltså vara två personer och dela på gamepass och få rabatten?

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Kan ha varit jag som missat något. Så man kan alltså vara två personer och dela på gamepass och få rabatten?

Ja, men om man bara är två så är det billigare att köpa varsin. 135 kronor per månad är det för en användare, så man bör vara tre för att tjäna på det här.

Medlem

Jag har tre två en inbjudning kvar om någon är intresserad av att dela.
Skicka mig ett PM så fixar vi detaljerna 😀

Inaktiv
Skrivet av Kalliban:

Problemet med delning är att det bara är på hemmaboxen man kan spela med olika profiler. Dvs är man fler personer än en som vill spela på den andra boxen är det ingen bra lösning då man måste samsas i samma profil. Med det här kan du ju få samma resultat som "fem hemmaboxar", dvs alla som är med kan ha sin egen hemmabox och låta sina barn eller partners spela också.

Fast va? Jag har min egen profil och frugan sin. Vi spelar samtidigt på båda boxarna. När jag är inne på min box t ex och hon startar sin så kommer hon online som vilken vän som helst i min vännerlista.

Vi kan även spela samma spel samtidigt.

Inaktiv
Skrivet av skg:

I mitt fall så har jag en egen Xbox och 3 söner som också har varsin xbox. Betalar i dagsläget för 4 gamepass så för vår del kommer det bli en stor besparing

Som sagt du behöver inte göra så…du har betalt för 4 helt i onödan.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Fast va? Jag har min egen profil och frugan sin. Vi spelar samtidigt på båda boxarna. När jag är inne på min box t ex och hon startar sin så kommer hon online som vilken vän som helst i min vännerlista.

Vi kan även spela samma spel samtidigt.

Hmm. Menar du att ni har två xbox, men bara en av er har gold/gamepass. Men ni kan spela med det andra kontot på båda xboxarna utan problem? Jag har nämligen en box som hemmakonsol och där kan alla profiler spela fritt, men på min andra box (som inte är hemmaboxen) kan bara min profil nå spelen...

Edit: Gick in och läste nu och de verkar ha ändrat reglerna kring det här! De skriver nu att alla profiler kan spela allt även på andra boxen så länge den är online. Så enda skillnaden verkar vara att hemmaboxen kan vara offline och ändå spela spelen. Shit va nice, då ska jag genast meddela barnen att de kan spela även på lilla tvn "You can download, play, and share your digital games on any Xbox console without having to switch your home Xbox. This is handy if you have a second console or play on a friend’s console. Everyone can enjoy your games if the console is online and everyone is signed in to the Xbox network."
https://support.xbox.com/en-US/help/hardware-network/console/...

Inaktiv
Skrivet av Kalliban:

Hmm. Menar du att ni har två xbox, men bara en av er har gold/gamepass. Men ni kan spela med det andra kontot på båda xboxarna utan problem? Jag har nämligen en box som hemmakonsol och där kan alla profiler spela fritt, men på min andra box (som inte är hemmaboxen) kan bara min profil nå spelen...

Edit: Gick in och läste nu och de verkar ha ändrat reglerna kring det här! De skriver nu att alla profiler kan spela allt även på andra boxen så länge den är online. Så enda skillnaden verkar vara att hemmaboxen kan vara offline och ändå spela spelen. Shit va nice, då ska jag genast meddela barnen att de kan spela även på lilla tvn "You can download, play, and share your digital games on any Xbox console without having to switch your home Xbox. This is handy if you have a second console or play on a friend’s console. Everyone can enjoy your games if the console is online and everyone is signed in to the Xbox network."
https://support.xbox.com/en-US/help/hardware-network/console/...

Ja, vi har kört så här i 2 år nu. Allting funkar. För bara 135kr i månaden istället för dubbla. Jag hittade någon guide på Reddit minns jag. Har för mig att det som var udda var att man skulle inte sätta den boxen som är primär (som i detta fallet min där jag hade min först och har spelen osv) utan hennes box är hemmabox. Vet inte varför det skulle vara så, dom förklarade det bra i guiden.

Hittar inte den guiden nu, men googla så lär det finnas andra guider som förklarar hur man ska göra.

Ambassadör
Xbox

Sinnessjukt billigt!

Gött att det kom så relativt tidigt till Svedala ändå. Xbox Game Pass är fasiken det bästa inom gaming på länge.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar