Elden Ring har sålts i över 20 miljoner exemplar

Robot
Elden Ring har sålts i över 20 miljoner exemplar

Självspäkning är populärt.

#elden-ring


Medlem

Damn, jäkligt imponerande. Och välförtjänt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fortfarande inte hunnit spela

Så nu har det gått för lång tid och jag väntar på någon bra rea där det säljs för under 300kr

Medlem

Skulle vara helt okej med en uppföljare 😊

Medlem

Skulle vilja veta hur många av dom 20 miljonerna som tagit sig förbi Margit😂

Medlem

Spelet blir bara roligare ju mer man spelar tycker jag. Ca 110 tim in, har inte klart det än men är ganska nära tror jag,

Medlem

En av de roligare platinumen jag tagit bland FROM's spel


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Köpte det häromveckan, riktigt roligt spel där man får ha respekt för döden.

Medlem

Jag har spelat 25+ timmar och tagit mig förbi Godrick men jag är tyvärr inte jätteimponerad. Föredrar något mer linjära spel med ett tydligare mål och riktning.

Jag tycker tyvärr också att världen blir tråkig när den bara består av hjärndöda monster + några enstaka npc:er.
Jag föredrar världen i Witcher 3 även fast det pågår mycket elände där också.

Medlem

Fint! Hoppas fler vågar satsa på singleplayer-spel som inte håller en i handen, utan massa mikrotransaktioner, "games as a service" och annat jävla tjafs, tack.

Skrivet av Korvspad:

Skulle vara helt okej med en uppföljare 😊

En del av mig håller helt klart med(DLC först dock!), men jag skulle inte bli ledsen om vi får se något helt nytt från Miyazaki, likt Sekiro. Det var en riktigt bra avstickare från deras Souls-serie.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Googlade lite och samtliga Dark Souls har tillsammans sålt runt 33 miljoner exemplar. Antar att man räknar in remasters där också.

Tänk om Elden Ring ensam säljer mer än det. Osannolikt, men det hade varit häftigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelar just nu igenom det igen. Helt otroligt spel. Jag älskar gameplay, jag älskar stämningen och jag älskar storyn. Tack From Software!

Medlem
Skrivet av stephan900:

Jag har spelat 25+ timmar och tagit mig förbi Godrick men jag är tyvärr inte jätteimponerad. Föredrar något mer linjära spel med ett tydligare mål och riktning.

Jag tycker tyvärr också att världen blir tråkig när den bara består av hjärndöda monster + några enstaka npc:er.
Jag föredrar världen i Witcher 3 även fast det pågår mycket elände där också.

Håller med till viss del. Det jag uppskattade med elden rings öppna värld är att man får utforska fritt, medans Witcher 3 lider utav ubisoft syndromet ”åk till nästa frågetecken”. Sen tycker jag att både Witcher 3 och elden ring lider av den typiska öppen värld syndromet att aktiviteter repeteras om och om igen. Elden ring hade varit bättre om det var ett vanligt linjärt souls spel utan repeterande bossar. Dom som gör öppna världar bäst är bethesda imo, det finns alltid intressanta sidouppdrag som man i stort sett snubblar över i många fall i deras spel.

Medlem

Man kanske skulle ta och testa det en dag?

Fragtjuv

Ruskigt bra spel som jag fick kämpa med en hel del för att ta mig igenom. Känslan när man får ner sista bossen är emellertid obeskrivligt.

Jäkligt imponerande att det har sålt så mycket som det gjort och det lär ju ge From Software möjligheten att skapa ännu större spel i framtiden.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar