Hogwarts Legacy har spelats i 267 miljoner timmar, Warner "mycket nöjda"

Robot
Hogwarts Legacy har spelats i 267 miljoner timmar, Warner "mycket nöjda"

Menar att spelarnas engagemang är "spektakulärt".

#hogwarts-legacy


Medlem

Säger ju inget om hur bra det sålt. Med tanke på att jag själv spelat 266 miljoner timmar 🙈

Skribent
Skrivet av robbis:

Säger ju inget om hur bra det sålt. Med tanke på att jag själv spelat 266 miljoner timmar 🙈

Imponerande ändå att du stått för 99,8% av ALL spelad tid!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Imponerande ändå att du stått för 99,8% av ALL spelad tid!

Har inte så mycket för mig på dagarna

Skribent
Skrivet av robbis:

Har inte så mycket för mig på dagarna

Ja något ska man väl döda tiden med?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja något ska man väl döda tiden med?

Det och döda dark wizards IRL

Medlem

När man jämför dessa siffror med hur mycket kritik JK Rowling får i media angående sitt twittrande, så verka det som man inte ska lyssna allt för mycket på dom som skriker högst.

Medlem
Skrivet av Håkan:

När man jämför dessa siffror med hur mycket kritik JK Rowling får i media angående sitt twittrande, så verka det som man inte ska lyssna allt för mycket på dom som skriker högst.

Ja, det kanske börjar bli dags att komma ifrån det här "en person på twitter skrev detta" och rapportera det som någon slags världshändelse. Sen ska denna hjärnfis i etern också stödjas av ren och skär rädsla...


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Skönt att läsa lite glädjande nyheter.

Redaktör
Ponny
Skrivet av robbis:

Säger ju inget om hur bra det sålt. Med tanke på att jag själv spelat 266 miljoner timmar 🙈

Jag har bidragit med 15 timmar. I helgen ska det bli 300 miljoner till. Minst!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Man skulle ju nästan kunna börja tro att det skulle kunna löna sig att skapa single-playerspel av hög kvalité som inte är beroende av microtransaktions, games as a service osv. Näeh, så kan det inte vara.
Få se, hur gick det med Harry Potter på mobilen? Niantic & Co stängde ner den... (Synd, tyckte mer om det än PoGo/Ingress.)

Tyvärr är väl verkligheten ändå den att det fortsätter vara mer lönsamt med att pungslå kunder efter att de börjat spela, men vi har ju ändå fått lite spel de senaste åren som visat tendenser till att de stora företagen fattat att de kan satsa på story-drivet single-player *också*, och old school unlocks istället för in-game köp. Man får hålla tummarna, och plocka upp HP på en rea innan jul.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag har bidragit med 15 timmar. I helgen ska det bli 300 miljoner till. Minst!

Tänk om en hade lika långa helger som du!

Inaktiv

Okej bra, se det här som ett tecken att utveckla några efterfrågade DLCs så ska ni nog se att det blir 277 milj timmar till

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Tänk om en hade lika långa helger som du!

Han har en tidvändare, till skillnad mot oss Mugglare

Medlem

Spelet är underbart, men de får gääääärna fixa prestandardproblemen. Att det rätt ofta droppar ner till en slideshow i 7-15 fps på ett 3080 är ingen höjdare 😅

Hoppas innerligen de kan fixa till det så man kan fortsätta spela, då det är underbart på en ultrawide oled.

Gen
Medlem
Skrivet av Maguz:

Ja, det kanske börjar bli dags att komma ifrån det här "en person på twitter skrev detta" och rapportera det som någon slags världshändelse. Sen ska denna hjärnfis i etern också stödjas av ren och skär rädsla...

Väl talat! Ännu bättre om vi dessutom stänger ner sociala medier. Då får personerna istället gå ut i skogen och gapa, eventuellt att någon sork eller bäver blir intresserade att lyssna på dravlet.

Skrivet av ulrik.borg:

Man skulle ju nästan kunna börja tro att det skulle kunna löna sig att skapa single-playerspel av hög kvalité som inte är beroende av microtransaktions, games as a service osv. Näeh, så kan det inte vara.
Få se, hur gick det med Harry Potter på mobilen? Niantic & Co stängde ner den... (Synd, tyckte mer om det än PoGo/Ingress.)

Tyvärr är väl verkligheten ändå den att det fortsätter vara mer lönsamt med att pungslå kunder efter att de börjat spela, men vi har ju ändå fått lite spel de senaste åren som visat tendenser till att de stora företagen fattat att de kan satsa på story-drivet single-player *också*, och old school unlocks istället för in-game köp. Man får hålla tummarna, och plocka upp HP på en rea innan jul.

Ett komplett spel utan DLCs, det är nästan historiskt (åtminstone för detta decenniet).

Medlem

Verkar som att spelet är väldigt bra, men jag kommer nog vänta ett halvår innan jag lägger vantarna på det. Hatar prestandaproblem med mikro-lag osv.

Medlem

Härligt! Välförtjänt Det är ett riktigt bra spel!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Miindz:

Verkar som att spelet är väldigt bra, men jag kommer nog vänta ett halvår innan jag lägger vantarna på det. Hatar prestandaproblem med mikro-lag osv.

Just prestandaproblemen på PC är det enda som drar ner ifrån att spelet får en 9a utav mig. Det är riktigt illa optimerat. Inte ospelbart men påtagligt. Totalt vräker i sig ram utan anledning och första spelet någonsin där grafikkortet närmar sig throttle-gränsen efter några timmar.

Fantastiskt spel på många sätt men mini-stutters och enorma framedrops även vid låg upplösning tar bort så mycket från den annars så vackra bilden utav spelet för min del. Har tänkt på det mer och mer medans jag försökt ta alla achievements och man bara förflyttar sig från ställe till ställe.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Xerx:

Spelet är underbart, men de får gääääärna fixa prestandardproblemen. Att det rätt ofta droppar ner till en slideshow i 7-15 fps på ett 3080 är ingen höjdare 😅

Hoppas innerligen de kan fixa till det så man kan fortsätta spela, då det är underbart på en ultrawide oled.

Finns fixar på Nexusmod till PC.

Medlem

Börjar närma mig 20 timmar och älskar det. Världen är fantastisk, striderna och magierna är roliga och känslan av äventyr påtaglig. Massor att utforska och roliga hemligheter typ överallt. Hogwarts är ett mästerverk i design.

Karaktärerna är tyvärr rätt trista och huvudstoryn är sådär. Inte dålig, men rätt trist. Växer kanske med tiden, har bara gjort första utmaningen, men hade önskat mer här.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Börjar närma mig 20 timmar och älskar det. Världen är fantastisk, striderna och magierna är roliga och känslan av äventyr påtaglig. Massor att utforska och roliga hemligheter typ överallt. Hogwarts är ett mästerverk i design.

Karaktärerna är tyvärr rätt trista och huvudstoryn är sådär. Inte dålig, men rätt trist. Växer kanske med tiden, har bara gjort första utmaningen, men hade önskat mer här.

Sidequesten är riktigt bra, särskilt Poppys och Sebastians så skippa inte dem.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Om man utgår från att alla som har köpt spelet har spelat i 20 timmar i snitt så har det sålts 13 350 000 exemplar. Tror dock att snittet är något lägre, låste upp en trofee igår som man får typ 10 timmar in och det var bara 56 procent som hade låst upp den. Spelar på Playstation 5.

Så runt 15 miljoner exemplar sålda är min gissning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Sidequesten är riktigt bra, särskilt Poppys och Sebastians så skippa inte dem.

Håller med baserat på de sidouppdragen jag hittills har spelat.

Just Sebastians uppdrag är det flera som har rekommenderat, ska bli kul att köra igenom det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Finns fixar på Nexusmod till PC.

Jag har dom, har fortfarande problem med att fpsen randomly droppar ner till 7-18. utöver de "cinematiska" tillfällena så har jag runt 70 med RTX Skuggor/AO.

Bara rejält störigt för inlevelsen att spelet tvärdör när man besöker nya områden i slottet.

Inaktiv

Fantastiskt med ett spel folk gillar med ett välarbetat spel!

Inväntar att spela vidare tills de fixar lite buggar här och där. Allt jag set hitintills har varit bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är väl tack vare det faktum att någon tyckte det var en bra idé att lägga in hela 95 stycken Merlin trials i spelet för att få en sketen brons trophy/achivement.
Inte konstigt det blir många timmar då haha

Skämt åsido det är ett riktigt kul spel men de kunde faktiskt ha skalat ner lite på mängden av viss content de lagt in.
Det blir överdrivet mkt av en del saker vilket gör det otroligt repetitivt efter ett tag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Avstängd
Skrivet av Xerx:

Spelet är underbart, men de får gääääärna fixa prestandardproblemen. Att det rätt ofta droppar ner till en slideshow i 7-15 fps på ett 3080 är ingen höjdare 😅

Hoppas innerligen de kan fixa till det så man kan fortsätta spela, då det är underbart på en ultrawide oled.

Det flyter som smör på mitt 1080ti. Visst är det väl konstigt att det kan skilja så mycket på optimeringen mellan grafikkort från samma märke?

12
Skriv svar