Skräcklegendaren Shinji Mikami lämnar Tango Gameworks

Robot
Skräcklegendaren Shinji Mikami lämnar Tango Gameworks

Oklart vad han tänker syssla med nu.

#Shinji-mikami, #Tango-gameworks


Medlem

Han hamnade väl i en lite konstig situation när MS köpte Zenimax/Bethesda. Han är en av Japans mest kända spelskapare men plötsligt gör "hans" studio bara spel till format som det spelas väldigt lite på i Japan.

Två år efter köpet så har han sannolikt fått ut det mesta av de bonusar som ingick för att stanna kvar.

Nu får han ta och samarbeta med Platinum och göra Vanquish 2!

Medlem

Men vad med The Evil Within 3 ?? Blir väl av men hade gärna velat att han var involverad 2an (enligt mig) var ju lite svagare en 1an och den var han ju inte jätte involverad i va?

Avstängd

Bra, dåligt att vara MS ägd.

Medlem

Då inväntar vi ett nytt skräckspel med hans namn på hos en ny studio. Det måste ju komma!


signatur

Videomupp

Medlem

Glädjande besked då han verkar sliten. Hoppas han joinar den där nyskapade studion M2 som ryktades står för Mikami och någon annan Capcom-utvecklare på M, och att de gör ett nytt spel som inte är låst till en plattform med låg status i Japan.

Igår lämnade jag in en krashrapport från The Evil Within på PS5 efter jag försökte gå in i kyrkan efter hundbossen.

Till Tango Gameworks, Bethesda och Zenimax: Jag hoppas att ni uppdaterar The Evil Within 1 med en PS5-patch med fixade krashar, snabbare texturinläsning, och lite bättre upplösning och stabilare framerate.
Jag älskar er!

Medlem

Att gå i pension. Är det dåligt eller? Vilka ❄️ alltså. Lycka till Mikami-san. Köp en stort hus på någon strand och ny superbil.

Medlem

Hoppas på att han styr upp en ny studio o gör ett tungt skräckspel. Jag älskade The Evil Within 1 o 2.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar