Suicide Squad: Kill the Justice League visar upp co-op för fyra spelare

Robot
Suicide Squad: Kill the Justice League visar upp co-op för fyra spelare

Och Rocksteady bekräftar fler karaktärer och annat material efter släppet i maj.

#Rocksteady-studios, #Suicide-squad


Moderator | Testpilot

Jag ska öppet erkänna att jag taggad på att få spela. Gameplayet (om än flängit) såg superkul ut i hur mycket man kunde röra sig och ta sig an striderna på olika sätt. Storyn ser ut att få mycket fokus och lär säkert hålla samma standard som vi fått i de tidigare Arkham-spelen (samma studio, samma narrativa universum).

Så länge jakten på nya vapen är bra, att de olika hjältarna (skurkarna) är unika, att variationen i uppdragen är stor så kan det här nog bli ett av årets spel för mig

Jag hoppas verkligen att vapen sticker ut ifrån varandra. Att de har olika effekter såsom att en kanske är vekare per skott, men sprider något gift som gör skada över tid. Möjligheterna är enorma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag ska öppet erkänna att jag taggad på att få spela. Gameplayet (om än flängit) såg superkul ut i hur mycket man kunde röra sig och ta sig an striderna på olika sätt. Storyn ser ut att få mycket fokus och lär säkert hålla samma standard som vi fått i de tidigare Arkham-spelen (samma studio, samma narrativa universum).

Så länge jakten på nya vapen är bra, att de olika hjältarna (skurkarna) är unika, att variationen i uppdragen är stor så kan det här nog bli ett av årets spel för mig

Jag hoppas verkligen att vapen sticker ut ifrån varandra. Att de har olika effekter såsom att en kanske är vekare per skott, men sprider något gift som gör skada över tid. Möjligheterna är enorma.

Är nog villig att hålla med. Igår var jag inte supertaggad men efter att ha kikat på klippet nu igen så ser det ut att ha mycket spelglädje! Förstår nog inte riktigt den starka kritik det får här på FZ, men kan också bero på den här typen av spel sällan är uppskattade här på sajten (känns det som iaf)

Moderator | Testpilot
Skrivet av DieZe:

Är nog villig att hålla med. Igår var jag inte supertaggad men efter att ha kikat på klippet nu igen så ser det ut att ha mycket spelglädje! Förstår nog inte riktigt den starka kritik det får här på FZ, men kan också bero på den här typen av spel sällan är uppskattade här på sajten (känns det som iaf)

Känner av samma känsla i andra forum jag också. Det har ju kommit en hel del coop lootershooters med battlepass som varit skräp och det är nog vad folk blir påminnd om när de ser menyerna och de olika färgerna för vapen.

Det här året har gått fort hittils, så Maj kommer nå oss fort


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nog för att Rocksteady gjort tre otroliga Batman spel, men vad är detta?

Vem godkände det här projektet från första början?

”Jag har en bra idé, vi gör ett nytt DC-spel fast denna gång baserar vi det på karaktärer som knappt någon känner till, vi tar vi bort all stealth, vi gör det till ett CO-OP spel även fast inget har bett om det, och vi vill att gameplayet ska påminna om Crackdowns skjutande!”

Jag är ungefär lika pepp på att spela det här som att se om Suicide Squad filmerna…

Medlem

Combaten ser ut att vara hur kul som helst och jag tycker det är det absolut viktigaste sen kommer allt annat.

Ska definitivt köpa denna.

Medlem

Hello Anthem 2.0 is that you? <3

Avstängd

Detta såg inget vidare ut.

Medlem

Det fanns ju ingen tyngd i vapnen. Det var väldigt flängigt med onliners från karaktärerna hela tiden. Älskade alla Batman-spelen så kommer nog att köpa senare när det buggstädats och många har gett sin syn på saken

Avstängd

Det ser fan förjävligt ut. Alla karaktäre var ju pretty much the same. Battle pass och ingame shop. Ska kosta 70 euro?r always online även solo. Nej tack. Kör hellre Gotham Knights än denna skiten

Medlem

Oj vad ointressant det ser ut. Hur hamnade vi här efter Arkham spelen? Hela showen var väldigt sömnig. Hoppas på något trevligare i sommar.

Medlem

inget för mig, kändes direkt som jag tittade på något fortnite skin pack eller liknande.
Tror det är riktat mot en yngre publik och då kanske det är guld, vad vet jag.

Jag provar eventuellt om det kommer på gamepass eller liknande.

Skribent
Skrivet av vladimir:

Nog för att Rocksteady gjort tre otroliga Batman spel, men vad är detta?

Vem godkände det här projektet från första början?

”Jag har en bra idé, vi gör ett nytt DC-spel fast denna gång baserar vi det på karaktärer som knappt någon känner till, vi tar vi bort all stealth, vi gör det till ett CO-OP spel även fast inget har bett om det, och vi vill att gameplayet ska påminna om Crackdowns skjutande!”

Jag är ungefär lika pepp på att spela det här som att se om Suicide Squad filmerna…

Detta har ju varit under utveckling väldigt länge, säkerligen parallellt med andra coop-looters som Avengers, så när det väl visat sig att såna spel inte lyckas så bra har dom befunnit sig så långt i produktionen att det varit omöjligt att backa.

Sen har jag för mig att det ryktats att det egentligen var WB Montreal som pysslade med det här spelet från början men att dom och Rocksteady bytte projekt med varandra. Rocksteady fick Suicide Squad som WB trodde mer på och WB Montreal fick Gotham Knights. Egentligen känns ju Gotham Knights som en mer rimlig uppföljare till Arkham Knight, både i namn men också story-mässigt, men nu blev det istället ett eget spel i en egen värld...

Jag hoppas att storyn och lore får ta mycket plats, precis som i de tidigare Arkham-spelen. Annars känns det väldigt bortkastat att låta det utspela sig i samma värld.

Jag är ändå hoppfull och tycker att det ser lite intressant ut! Stör mig på alla ikoner som verkar spruta ur fienderna när de besegras och tycker att King Sharks sätt att ta sig fram ser lite wonky ut, alla andra verkar få sina unika rörelsemönster förklarade tack vare gadgets som jag hoppas att det finns nån förklaring

Medlem

Jag har lite svårt att se någon vidare skillnad mellan hur karaktärerna spelade. Blir också lite fundersam varför vi fick en kort mellansekvens där king shark drar sina melee-vapen bara för att fortsätta panga på med sin ärtskjutare efteråt

Är fan med sorg jag deklarerar för egen del att detta är helt dött för mig. Älskade Arkham-serien. Batman är min husgud. Rocksteady har varit så otroligt bra på leverans att detta har varit för mig "kan bli bra". Men ju mer jag ser desto mer känns det off, för allt. Combat ser flamsigt rörig ut.
Det känns inte grundat i Arkham-universumet fast det är satt i samma värld. Allt känns som det är så frikopplat over the top på ett sätt som inte alls lirar med hur Batman-spelen var.

För egen del dog verkligen all hype efter att det visades upp igår. Tyvärr. Och Batman är ju fördomligen Dick Grayson.

Skribent

Kanske har mina förväntningar varit låga, men jag tycker ändå det ser ok ut. Gillar att storyn verkar vara lite åt Injustice-hållet med "onda/korrupta" superhjältar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det ser lite tveksamt ut men förhoppningsvis är det roligare att spela än att titta på.

Inaktiv

Ser skoj ut men saknar vissa vitala delar.
Som någon skrev: Jag får lite tyngdlös Fortnite-känsla och saknar totalt tryck i vapnen.

Tyckte också att grafiken verkar vara sämre än föregående videos.

..Sen är jag ju extremt trött på hela den här tropen med bright colored slimy shit that corrupts everything så alla fiender ser likadana ut och har tydliga weakspots.
Spel-designers på större företag får väl så mycket betalt nu att de inte orkar vara kreativa längre:
"Hur ska denna fiende besegras?"
"Äeh sätt bara en stor finne nånstans som de kan skjuta på. Behöver inte ens vara på ett rimligt ställe. Mitt på armen bara."
"Den här pansarvagnen då?"
"Ge den ett par finnar bara."

Medlem
Skrivet av vladimir:

Nog för att Rocksteady gjort tre otroliga Batman spel, men vad är detta?

Vem godkände det här projektet från första början?

”Jag har en bra idé, vi gör ett nytt DC-spel fast denna gång baserar vi det på karaktärer som knappt någon känner till, vi tar vi bort all stealth, vi gör det till ett CO-OP spel även fast inget har bett om det, och vi vill att gameplayet ska påminna om Crackdowns skjutande!”

Jag är ungefär lika pepp på att spela det här som att se om Suicide Squad filmerna…

Ja hemska tanke att spelutvecklare vill göra något annat än samma spel om och om igen..

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag ska öppet erkänna att jag taggad på att få spela. Gameplayet (om än flängit) såg superkul ut i hur mycket man kunde röra sig och ta sig an striderna på olika sätt. Storyn ser ut att få mycket fokus och lär säkert hålla samma standard som vi fått i de tidigare Arkham-spelen (samma studio, samma narrativa universum).

Så länge jakten på nya vapen är bra, att de olika hjältarna (skurkarna) är unika, att variationen i uppdragen är stor så kan det här nog bli ett av årets spel för mig

Jag hoppas verkligen att vapen sticker ut ifrån varandra. Att de har olika effekter såsom att en kanske är vekare per skott, men sprider något gift som gör skada över tid. Möjligheterna är enorma.

Tycker du detta på riktigt eller vill du bara sprida positivitet och framstå som en skön snubbe?

Moderator | Testpilot
Skrivet av ChaiLatte:

Tycker du detta på riktigt eller vill du bara sprida positivitet och framstå som en skön snubbe?

Nej faktiskt inte. Skrev ett längre inlägg bara för att slösa min och din tid


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Jonas Vågström:

Detta har ju varit under utveckling väldigt länge, säkerligen parallellt med andra coop-looters som Avengers, så när det väl visat sig att såna spel inte lyckas så bra har dom befunnit sig så långt i produktionen att det varit omöjligt att backa.

Sen har jag för mig att det ryktats att det egentligen var WB Montreal som pysslade med det här spelet från början men att dom och Rocksteady bytte projekt med varandra. Rocksteady fick Suicide Squad som WB trodde mer på och WB Montreal fick Gotham Knights. Egentligen känns ju Gotham Knights som en mer rimlig uppföljare till Arkham Knight, både i namn men också story-mässigt, men nu blev det istället ett eget spel i en egen värld...

Jag hoppas att storyn och lore får ta mycket plats, precis som i de tidigare Arkham-spelen. Annars känns det väldigt bortkastat att låta det utspela sig i samma värld.

Jag är ändå hoppfull och tycker att det ser lite intressant ut! Stör mig på alla ikoner som verkar spruta ur fienderna när de besegras och tycker att King Sharks sätt att ta sig fram ser lite wonky ut, alla andra verkar få sina unika rörelsemönster förklarade tack vare gadgets som jag hoppas att det finns nån förklaring

Jag undrar också om detta i början var Superman-spelet som Rocksteady ryktades utveckla för herrans massa år sen? Tänker att Supis är ju faktiskt med i detta spel. Nu menar jag inte att det är samma spel, men att utvecklingen kanske började som en Superman-pitch som sen ändrades rätt tidigt till Suicide Squad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nja, detta ser så intetsägande och generiskt ut enligt mig, ett typiskt GaaS-spel. Spelet påbörjade säkert sin utveckling när "GaaS" började bli populärt och dom tänkte passa på att åka med hypetåget. Tyvärr är det ganska förlegat nu(enligt mig).

Så man kör dom olika karaktärerna men dom använder sig alla av samma slags vapen? Det låter som den enda variationen är hur dom tar sig fram och deras "ultimate". Hade hoppats på att dom fyra anti-hjältarna skulle vara helt unika(även med vapen), men så verkar inte fallet, åtminstone av videon att döma.

Arkham-serien är riktigt bra och Rocksteady har inte släppt något nytt på 8 år så jag förväntar mig inget annat än storhet från dom vid det här laget. Tyvärr av allt vi fått se så är jag fortfarande högst tveksam men hoppas innerligt att jag har fel och spelet blir fenomenalt. Storyn verkar ganska intressant iallafall.

Edit: Som någon redan nämn så kanske det är roligare att spela själv än att kolla på, håller tummarna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nej tack. Ser ut att rikta sig mer åt yngre generation. Som någon skrev innan - Anthem 2.0

Medlem

Ser inte ut som något för mig.
För mig är ju typ hela poängen med superhjältar/skurkar att dom har speciella krafter eller sjukt häftiga gadgets, men här springer alla bara runt med ett varsit jet-pack alternativ och en pickadoll? Mjä, otroligt skeptisk för detta


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Ja hemska tanke att spelutvecklare vill göra något annat än samma spel om och om igen..

Haha, ja verkligen. Varför finns det ens ett andra Mario spel? Stackars Nintendo.

Om du är bra på något, gör det INTE igen?

Medlem

Jag vill gärna tro och hoppas att Rocksteday har gjort ett otroligt bra spel. Men gameplay mässigt så stämmer det inte överens med vad de har utvecklat innan. Det här rimmar väldigt illa med allt jag älskat hos Rocksteady. Antar att jag måste om kalibrera mina förväntningar på viket typ av spel det här är. För jag vill verkligen gilla det. Måste kanske spela det först. Men för första gången på länge kommer jag vänta på en recension innan köp när det kommer till Rocksteady.

Medlem
Skrivet av vladimir:

Haha, ja verkligen. Varför finns det ens ett andra Mario spel? Stackars Nintendo.

Om du är bra på något, gör det INTE igen?

Det ena utesluter inte det andra eller hur?

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Detta har ju varit under utveckling väldigt länge, säkerligen parallellt med andra coop-looters som Avengers, så när det väl visat sig att såna spel inte lyckas så bra har dom befunnit sig så långt i produktionen att det varit omöjligt att backa.

Sen har jag för mig att det ryktats att det egentligen var WB Montreal som pysslade med det här spelet från början men att dom och Rocksteady bytte projekt med varandra. Rocksteady fick Suicide Squad som WB trodde mer på och WB Montreal fick Gotham Knights. Egentligen känns ju Gotham Knights som en mer rimlig uppföljare till Arkham Knight, både i namn men också story-mässigt, men nu blev det istället ett eget spel i en egen värld...

Jag hoppas att storyn och lore får ta mycket plats, precis som i de tidigare Arkham-spelen. Annars känns det väldigt bortkastat att låta det utspela sig i samma värld.

Jag är ändå hoppfull och tycker att det ser lite intressant ut! Stör mig på alla ikoner som verkar spruta ur fienderna när de besegras och tycker att King Sharks sätt att ta sig fram ser lite wonky ut, alla andra verkar få sina unika rörelsemönster förklarade tack vare gadgets som jag hoppas att det finns nån förklaring

Ja jag tror du är inne på rätt spår.

Arkham spelen är ju fantastiska! Rocksteady har inte släppt något på snart 8(!) år och med deras track record så förväntar man ju sig något… annat än det här. Iaf på förhand. Jag har gärna fel, men det ser som sagt extremt ljummet ut.

Ok storyn verkar liiite cool men va i h* vete var det för gameplay??
Harley Quinn teleporterar,
har änterhake och en minigun !?!

…. Det ballar ur


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar