Hogwarts Legacy säljer 12 miljoner på 2 veckor

Robot
Hogwarts Legacy säljer 12 miljoner på 2 veckor
Medlem

Nice när bra spel säljer bra!
Sånt ska uppmuntras

Medlem

Välförtjänt! J.K Rowlings har verkligen skapat en förtrollande värld som tilltalar väldigt många människor. Underbar människa!

Avstängd

Crackades inte Denuvo på rekordtid också?

Medlem
Skrivet av fejksson:

Crackades inte Denuvo på rekordtid också?

Tror bara internt hos de som håller på med cracken? De håller på att testa

Men hela meningen med denuvo är att det inte crackas direkt. Gör det efter någon vecka så är publisher nöjda

Men jag tycker att alla ska patcha bort det så snabbt det finns en allmän crackad version

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tror bara internt hos de som håller på med cracken? De håller på att testa

Men hela meningen med denuvo är att det inte crackas direkt. Gör det efter någon vecka så är publisher nöjda

Men jag tycker att alla ska patcha bort det så snabbt det finns en allmän crackad version

nä, det är crackat och ute.

hörde om det då gruppen bakom tydligen slängde med ett manifesto som gjorde de som skulle vänta och spela piratversionen av politiska skäl ännu argare.

Medlem
Skrivet av superlim:

nä, det är crackat och ute.

hörde om det då gruppen bakom tydligen slängde med ett manifesto som gjorde de som skulle vänta och spela piratversionen av politiska skäl ännu argare.

Får se om någon gör benchmarks mellan Denuvo och knäckta versionen. Alltid intressant att se om det är någon skillnad. CPU har blivit så kraftfulla nu att det kanske inte är så stor skillnad. Möjligen om man har en äldre CPU.

Medlem

Trodde JK Rowling var cancelled.

Förövrigt kul att ett SP spel säljer bra och visar att behovet fortfarande finns.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Trodde JK Rowling var cancelled.

Förövrigt kul att ett SP spel säljer bra och visar att behovet fortfarande finns.

Du vet väl att hon har inte ett dugg med detta att göra?

Bara undrar, du vet nog det.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Får se om någon gör benchmarks mellan Denuvo och knäckta versionen. Alltid intressant att se om det är någon skillnad. CPU har blivit så kraftfulla nu att det kanske inte är så stor skillnad. Möjligen om man har en äldre CPU.

https://youtu.be/F7LGuPYtSHk?t=99

Rätt stor skillnad, kolla en stund på average fps senaste 20 sekunderna

EDIT: Verkar vara någon skillnad i versionerna av spelet den där personen testar enligt kommentar från creatorn. Steam-versionen är nyare verkar det som och använder lite mindre VRAM. Men har märkbart sämre framerate

Avstängd

Väldigt bra försäljningssiffror. Jag förväntar mig dock att det kommer nå 50 miljoner sålda inom en femårsperiod, last gen är inte släppt ännu.

Skrivet av Yabba:

Välförtjänt! J.K Rowlings har verkligen skapat en förtrollande värld som tilltalar väldigt många människor. Underbar människa!

Hur menar du då?

Medlem
Skrivet av Querth:

https://youtu.be/F7LGuPYtSHk?t=99

Rätt stor skillnad, kolla en stund på average fps senaste 20 sekunderna

EDIT: Verkar vara någon skillnad i versionerna av spelet den där personen testar enligt kommentar från creatorn. Steam-versionen är nyare verkar det som och använder lite mindre VRAM. Men har märkbart sämre framerate

Tack för länken, ser ut att vara en klar skillnad (GTX 1060 6GB och i7-7700). Får hoppas de tar bort Denuvo i framtida patch, och inte envisas som Ubisoft.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Tack för länken, ser ut att vara en klar skillnad (GTX 1060 6GB och i7-7700). Får hoppas de tar bort Denuvo i framtida patch, och inte envisas som Ubisoft.

Denuvo är verkligen hemskt. Och det är betalade kunder som får lida av det. Tror det var Atomic Heart utvecklare som sa något som att DLSS ska motverka ev perfomance förlust pga denuvo. Blir fan trött på lata utvecklare.

Medlem

Inget DLC, inget multiplayer, inget season pass och ingen 80€-prislapp, det är ju omöjligt att gå runt med sådana spel sägs det.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Crackades inte Denuvo på rekordtid också?

Har man sålt 12 miljoner kan man nog anse att Denuvo var värt det.

Siffrorna talar sitt eget språk, detta är ett spel många längtat efter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Du vet väl att hon har inte ett dugg med detta att göra?

Bara undrar, du vet nog det.

Nä jag vet inte om hon är eller inte är involverad i hennes karaktär.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Hur menar du då?

Ungefär som George Lucas. Skapat en värld som många uppskattar och kan leva sig in i. I vissa fall också för att fly undan från verkliga livet ett tag och få lugn och ro.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Ungefär som George Lucas. Skapat en värld som många uppskattar och kan leva sig in i. I vissa fall också för att fly undan från verkliga livet ett tag och få lugn och ro.

Hennes värld hon har byggt upp är helt makalös. För mig är hon gudarnas gudinna trots att vi är så långt ifrån varandra man kan komma politiskt. Till skillnad från väldigt många andra så kan jag skilja på sak och person.

Gnällkuk
Skrivet av Hymer:

Nä jag vet inte om hon är eller inte är involverad i hennes karaktär.

…i hennes karaktär? wut? vilken karaktär?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

…i hennes karaktär? wut? vilken karaktär?

Hennes Twitterkaraktär tror jag han syftar på.

Medlem

Köpte det och la av efter 2 timmar, det är så fruktansvärt dåligt optimerat. 4k utan RT på ett 3080 håller i alla andra spel men inte detta för någon anledning. Pinsamt.

Inaktiv

Helt okej för ett bojkottat antisemitisk skitspel 😃 45 timmar in och inte ens spelat färdigt main story, långt över förvänan även om det finns problem som buggar och QoL

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Köpte det och la av efter 2 timmar, det är så fruktansvärt dåligt optimerat. 4k utan RT på ett 3080 håller i alla andra spel men inte detta för någon anledning. Pinsamt.

Har du inte någon konsol du kan lira på, verkar flyta på hyffsat i konsolprestanda?

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Köpte det och la av efter 2 timmar, det är så fruktansvärt dåligt optimerat. 4k utan RT på ett 3080 håller i alla andra spel men inte detta för någon anledning. Pinsamt.

Hur så? Kommer du inte över 60fps med ditt 3080 i 4k på ultra-inställningar?


signatur

Memento Mori

Medlem

Hoppas de fixar prestandarden, inte roligt att droppa ner till serietidnings framerate hela tiden med ett 3080 (och ja, jag kör med Ascendio som hjälper en hel del) 🤣

#directstorage plz

Kanske dags att investera i 128gb ram så man kan lägga hela spelet i en ramdisk 😐

Medlem
Skrivet av Querth:

https://youtu.be/F7LGuPYtSHk?t=99

Rätt stor skillnad, kolla en stund på average fps senaste 20 sekunderna

EDIT: Verkar vara någon skillnad i versionerna av spelet den där personen testar enligt kommentar från creatorn. Steam-versionen är nyare verkar det som och använder lite mindre VRAM. Men har märkbart sämre framerate

Tror det där mest beror på Steam overlay faktiskt. Det ryktas att den "andra" versionen av spelet bara har Denuvo bypassat, det rullar således fortfarande. Dessutom jämför man en gammal build med nuvarande.

För en korrekt jämförelse behöver vi se Denuvo helt bortplockat från t ex Steam-versionen. Förhoppningsvis sker det snart!

Skrivet av baxtex:

Har man sålt 12 miljoner kan man nog anse att Denuvo var värt det.

Märklig slutsats. Menar du på fullt allvar att en majoritet av dessa hade flockats till en fulversion år 2023? Jag tror inte ens 10% av dessa 12 miljoner hade övervägt att vänta på fulversionen.

Jag däremot väntar på att Denuvo nu försvinner helt så jag kan köpa. Detta av ren tjurskallig princip.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur så? Kommer du inte över 60fps med ditt 3080 i 4k på ultra-inställningar?

Kan ligga på 90-100 om jag står i ett rum. Lämnar jag rummet får jag en drop till 40 och sen upp till 70. Går jag utomhus ligger jag runt 50-60. När jag kom till hogsmeade så pendlade jag mellan 30-40 beroende vad jag tittade på. Jag personligen har svårt att förlika mig med 60-70 fps i spel generellt men hade det varit stabila 60 fps så hade jag köpt det men det är konstanta drops.
Har växlat mellan ultra och medium med ingen märkbar skillnad. Dlss på eller av gör nästan inget heller. Uppdaterat med dlss swapper utan någon skillnad.
Tar gärna emot tips.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Men jag tycker att alla ska patcha bort det så snabbt det finns en allmän crackad version

Det är mycket svårt att patcha bort en redan öppen dörr. Har crackarna kommit in så har de kommit in. När det finns en installation och crack ute på piratebay så kvittar det om utvecklarna försöker patcha. Allt piraterna behöver göra är att inte uppdatera. Sen om en pirat skulle råka uppdatera så är det inte värre än en ominstall.

Det är i stort sett kört. Inte ens always online-grejer funkar. Idag finns det exempelvis piratservrar för WOW och Genshin Impact. Båda är always online spel.

Slutsatsen är att ett kopieringsskydd oftast bara köper tid. Om något spel är fullkomligt ocrackbart så kommer det till och med nyheter om det. Tror det var någon Tomb Raider som det tog månader för innan det tillslut crackades.

On-topic: Grattis till 12 miljoner på 2 veckor! Sanslöst bra. Det visar ju att bojkotten inte gick någon vidare.

Själv köper jag spelet på rea någon gång om 3-6 år. Jag har DLC:na i The Witcher 3 att plöja igenom. Sen ett 20-tal storspel till.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det är mycket svårt att patcha bort en redan öppen dörr. Har crackarna kommit in så har de kommit in. När det finns en installation och crack ute på piratebay så kvittar det om utvecklarna försöker patcha. Allt piraterna behöver göra är att inte uppdatera. Sen om en pirat skulle råka uppdatera så är det inte värre än en ominstall.

Det är i stort sett kört. Inte ens always online-grejer funkar. Idag finns det exempelvis piratservrar för WOW och Genshin Impact. Båda är always online spel.

Slutsatsen är att ett kopieringsskydd oftast bara köper tid. Om något spel är fullkomligt ocrackbart så kommer det till och med nyheter om det. Tror det var någon Tomb Raider som det tog månader för innan det tillslut crackades.

On-topic: Grattis till 12 miljoner på 2 veckor! Sanslöst bra. Det visar ju att bojkotten inte gick någon vidare.

Själv köper jag spelet på rea någon gång om 3-6 år. Jag har DLC:na i The Witcher 3 att plöja igenom. Sen ett 20-tal storspel till.

En sub på Reddit har en lista på spel som inte knäckts, det finns spel som är 4 år gamla där.
https://www.reddit.com/r/CrackWatch/comments/p9ak4n/crack_wat...

Varför de inte knäcks är för att det är väldigt tidskrävande och väldigt få som är intresserade av att lägga ner tiden. Hogwarts knäcktes sannolikt för att det är en mer omskriven titel och ger mer prestige. Eller för att de implementerat Denuvo sämre än andra spel som inte knäckts.

123
Skriv svar