Dryck till Gaming

Medlem
Dryck till Gaming

Tjena pojkar och flickor.

Jag tänkte på alkoholhaltiga drycker till SP spel.
Är det något ni dricker?
Själv efter en arbetsdag så tar jag gärna en öl och sätter mig och spelar, men det får inte bli för många då tappar man fokus och responstiden. Hur många öl dricker ni eller dricker ni inget alls?

Käkar ni chips eller något liknande och fettar ned kontrollern som ni sen måste torka av?

Konstig frågeställning kanske men jag är nyfiken hur ni gör.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Avstängd

Anser att alkohol är ett permanent nervgift som ska drickas så sällan som möjligt, att dricka hemma när man spelar är ett riktigt slippery slope. Alkohol är skadligt redan från första droppen.

Moderator | Testpilot

Vatten är bäst!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har en period med extra rökiga Islay-whiskeys nu. En tulpan eller 2 med Ardbeg eller Lagavulin värmer bra. Öl blir jag lite för nödig av, så jag får springa och pissa i sessionerna.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Anser att alkohol är ett permanent nervgift som ska drickas så sällan som möjligt, att dricka hemma när man spelar är ett riktigt slippery slope. Alkohol är skadligt redan från första droppen.

Nykterist varning⚠️☢️😉


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Brukar bli några öl när man samlas hos någon och kör mario kart, annars vatten eller te när jag gejmar själv.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Öl samt chips med lite hetta! I skrivande stund spelas det Atomic Heart, dricks en enkel Mariestad Old Ox samt knapras på Paqui Fiery Chili Limon nachos. Får passa på när sambo och barn är ute på äventyr 🙂

Releasehästryttare

Själv kör man en vit månad, 4 dagar kvar!

KoP
Medlem

Dricker oftast Cola Zero eller kanske en burk Pommac när jag lirar något, aldrig alkohol då jag inte har ett behov av att inmundiga sådana drycker. Äter heller inget medans jag spelar.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Öl samt chips med lite hetta! I skrivande stund spelas det Atomic Heart, dricks en enkel Mariestad Old Ox samt knapras på Paqui Fiery Chili Limon nachos. Får passa på när sambo och barn är ute på äventyr 🙂

Det låter mycket härligt! 🙂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Devan:

Själv kör man en vit månad, 4 dagar kvar!

Håll ut!! 😉


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Tjena pojkar och flickor.

Jag tänkte på alkoholhaltiga drycker till SP spel.
Är det något ni dricker?
Själv efter en arbetsdag så tar jag gärna en öl och sätter mig och spelar, men det får inte bli för många då tappar man fokus och responstiden. Hur många öl dricker ni eller dricker ni inget alls?

Käkar ni chips eller något liknande och fettar ned kontrollern som ni sen måste torka av?

Konstig frågeställning kanske men jag är nyfiken hur ni gör.

Fredag kväll och avslappning efter veckans gnet = Snowrunner och två öl. Brukar ta nåt från dyrhyllan. För många öl, då kör man i diket oavsiktligt. Sällan bra!


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av KoP:

Dricker oftast Cola Zero eller kanske en burk Pommac när jag lirar något, aldrig alkohol då jag inte har ett behov av att inmundiga dylika drycker. Äter heller inget medans jag spelar.

Pommac är en väldigt underskattad läsk. Förbaskat gott.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Distordera:

Fredag kväll och avslappning efter veckans gnet = Snowrunner och två öl. Brukar ta nåt från dyrhyllan. För många öl, då kör man i diket oavsiktligt. Sällan bra!

Hahah sant där 😉


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Kan bli någon öl eller whisky medans man chillar med ett spel efter arbetsveckan.
Rätt gött att bara sätta sig vid datorn, ta en pilsner och bara varva ner

Medlem

Cola Zero + 7up zero. Alkohol blir det sällan, 2022 så blev det 2 gånger (jul + nyår). Går på medicin så kan inte dricka hur som helst utan att hoppa av den i 3-4 dagar, men har inget sug efter att dricka heller. Visst det kan vara kul att vara full, men det där är mer för yngre, när jag var ~20 så drack jag mer normalt som andra gör. Vill jag känna smaken så köper jag hellre sån där alkohol godis.

Bieffekt: Jag har nästan alltid haft ok med pengar på kontot långt efter löning.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Cola Zero + 7up zero. Alkohol blir det sällan, 2022 så blev det 2 gånger (jul + nyår). Går på medicin så kan inte dricka hur som helst utan att hoppa av den i 3-4 dagar, men har inget sug efter att dricka heller. Visst det kan vara kul att vara full, men det där är mer för yngre, när jag var ~20 så drack jag mer normalt som andra gör. Vill jag känna smaken så köper jag hellre sån där alkohol godis.

Bieffekt: Jag har nästan alltid haft ok med pengar på kontot långt efter löning.

Det är ingen som har pratat om att vara full, det är bara gött och ta en bärs 🙂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Jag dricker gärna något när jag spelar. Kanske blivit av en vana. Men kan bli lite chips också. Men en kopp te, kaffe eller en valfri Zero av något slag

Medlem
Skrivet av noyart:

Jag dricker gärna något när jag spelar. Kanske blivit av en vana. Men kan bli lite chips också. Men en kopp te, kaffe eller en valfri Zero av något slag

Absolut, jag brukar köpa ett 10 pack och slurpa i mig under en helg. Läsk är gott, men jag vettetusan om det slår en iskall öl eller ett gott vin!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Om ja inte dricker vatten så dricker jag antingen Pepsi Max eller någon Monster energidryck.
Aldrig alkohol.

Medlem

På utvalda helger dricker jag gärna en sliskigt smaskig imperial stout till spelandet (typ Omnipollo Noa Pecan eller Uppsala brygghus Arabian Nights). Kan även smutta på någon god rom eller whiskey (gärna japansk, ej rökig). Äter gärna till också, då med ätpinnar eller gaffel beroende på om det är åt chipshållet eller kanske en ölkorv. Kladdfritt och handkontroll/mus/tb hålls rena.

Till vardags försöker jag hålla mig till vatten, men en och annan Pespi Max slinker ned också.

Medlem

Själv dricker man energidrycker och cola, som en äkta klassisk spelnörd

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

brukar ofast dricka cola när jag spelar. men när det väl är "drunk raids" eller liknande så blir det cider som alkoholdryck!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

För upptagen med att spela för att äta eller dricka. Kan dock hända att jag går från soffan till köket och tar ett glas apelsinjuice eller liknande när långa laddningstider pågår.

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Tjena pojkar och flickor.

Jag tänkte på alkoholhaltiga drycker till SP spel.
Är det något ni dricker?
Själv efter en arbetsdag så tar jag gärna en öl och sätter mig och spelar, men det får inte bli för många då tappar man fokus och responstiden. Hur många öl dricker ni eller dricker ni inget alls?

Käkar ni chips eller något liknande och fettar ned kontrollern som ni sen måste torka av?

Konstig frågeställning kanske men jag är nyfiken hur ni gör.

Dricker inte alkohol alls. Gillar inte smaken på någon alkoholhaltig dryck faktiskt. När jag spelar så dricks det mest kaffe och te. Kan hända det blir en varm choklad med en skvätt helfet grädde i också...

Har jag spenderbyxorna på mig så kan jag ibland gå ned till macken för att köpa en Dr Pepper (enda läsken jag gillar numera) för 36 kronor / 50cl...

Medlem

Okej lite tröttsamt att det ska moralpredikas direkt, men jag tar gärna en iskall öl eller två på kvällen till en session gaming.

Brukar bli Heineken ljus lager. Annars cola zero i läskväg är också ganska vanligt.

Gillar att pröva på nya drinkar också, så är det helg med tillfälle kan det hända att man gör någon ny och sipprar på.

Medlem

Folkis eller kolsyrat vatten. Äter sällan något till. Starköl förekommer, men är mer sällan.

Medlem

Äter aldrig när jag spelar, men till helgen brukar det slinka ner några glas. Oftast rödvin eller öl, ibland lite mörk rom. Till vardags dricker jag kranvatten.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Dricker gärna öl, vin eller whisky till spelande. Varför skulle jag inte? Precis som att man tar något till en film, en bok, en serie eller en middag. Aktiviteten spelar mindre roll.

Äter jag popcorn/chips/nötter/godis äter jag med sked så klart 😏


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Dricker gärna öl, vin eller whisky till spelande. Varför skulle jag inte? Precis som att man tar något till en film, en bok, en serie eller en middag. Aktiviteten spelar mindre roll.

Äter jag popcorn/chips/nötter/godis äter jag med sked så klart 😏

Sked, vad är det för trams??
Givetvis tar man på vit bomullshandske för godis, bara man inte sammanblandar med handsken man tar på för självbefläckelse för då blir det trist.

123
Skriv svar