FZ Play - Company of Heroes 3 släpps idag, och vi streamar det!

Robot
FZ Play - Company of Heroes 3 släpps idag, och vi streamar det!
Medlem

Jag joinar er!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kanske kommer in en kort stund, ska ut på födelsedag middag


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Riktigt synd att ni väljer att streama ett sådant benäget floppspel istället för Sons of the Forest där det finns rejäl potential

Medlem
Skrivet av totte1015:

Riktigt synd att ni väljer att streama ett sådant benäget floppspel istället för Sons of the Forest där det finns rejäl potential

Sons of the Forrest låter som ett floppspel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Sons of the Forrest låter som ett floppspel.

Du låter rätt korkad...

https://steamdb.info/stats/mostwished/

Moderator | Testpilot
Skrivet av totte1015:

Riktigt synd att ni väljer att streama ett sådant benäget floppspel istället för Sons of the Forest där det finns rejäl potential

Det blev det denna gången då vi nyligen haft en recension och för att folk gillar serien

Skrivet av totte1015:

Visst kan vi skippa att kalla andra medlemmar korkade? Vi är alla här för att snacka spel och ha kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Äntligen en comeback! Ska bli kul att få testa Company of Heroes. Har härliga minnen med originalet men spelade dock aldrig CoH 2. Mest troligen kommer jag vara väldigt ringrostig, men ska göra mitt bästa.

Vi ses på streamen!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Kommer bli fedt! Hoppas att kunna titta in


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Waaka sa under senaste streamen att det kommer en sons of the forest. Anledningen till att dom inte streama på release var att det blev early access och att ville spela tillsammans med en till spelare! Tyckte han sa att streamen kommer om ca. 1 vecka!!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Ja som dig ganska exakt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sailcat:

Waaka sa under senaste streamen att det kommer en sons of the forest. Anledningen till att dom inte streama på release var att det blev early access och att ville spela tillsammans med en till spelare! Tyckte han sa att streamen kommer om ca. 1 vecka!!

Härligt att någon håller koll på oss Tack för informationen! Det är svårt att hålla koll på allt, helst när vissa av oss smider lite egna planer


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Paddington:

Ja som dig ganska exakt.

äh, ge er nu.

Alla kan inte älska alla spel,så är det helt enkelt.

Själv har jag aldrig varit en stor fan av RTS, men ska bli kul och se något nytt!

EDIT:
Quote från kvällens stream, där Uberpwnage snabbt och enkelt beskrev hur det är att spela Coh3 " Lätt,det är som att spela CoD"


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av totte1015:

Riktigt synd att ni väljer att streama ett sådant benäget floppspel istället för Sons of the Forest där det finns rejäl potential

Kul att dem streamar ett Win spel och inte ett flopp som sons of forest,


signatur

Spela spel är kul ibland.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Visual Prick:

Quote från kvällens stream, där Uberpwnage snabbt och enkelt beskrev hur det är att spela Coh3 " Lätt,det är som att spela CoD"

Haha! Kändes som jag gjorde mer skada vid en flank så det var ingen dum tanke i alla fall

Stort tack till alla som kikade förbi. Det var superkul att få visa upp spelet för er, trotts min okunskap. Chatten rättade mig och berättade att nästa stream är Kerbal Space Program (och en snabbtitt på Youtube visar att det stämmer) så missa inte det när Wakkaah kör.

Ni är bäst


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tacka Steam för refund-funktionen, behövde bara 30 minuter. Relic har som så många andra utvecklare helt övergett en av sina största franchises och släppt något som närmast kan lika en pre-alpha demo. Helt otroligt att dessa gubbar ligger bakom mästerverk som Company of Heroes 1/2, Dawn of War 2 m.m

UIn är stora fula fyrkanter som ser ut som placeholders från en intern testversion, och tar upp halva skärmen? Total katastrof.

Ljud, animationer och grafik är märkbart sämre än tidigare spel, det ser ut som jag spelar toy soldiers.

Varför kan jag inte zooma ut mer? VART är min onlineprofil med statistik, rankning och leaderboard?

Näfifan vilken cash grab, de kan max ha haft fyra personer på sidan hålla på med detta som ett hobbyproject medans de utvecklade Age of Empires 4.

Medlem

Blir så trött på allt hat här.
Förr var det mycket trevligare ton i det här forumet, nu är det påhopp och glåpord så fort någon inte tycker likadant.
CHILLA!

Om man är så bitter och tycker att endast sin åsikt är viktig nog borde man kanske hålla sig borta från forum och leva i sin bubbla där ingen säger mot.

Världen är nog mörk som den är, kan vi inte få ha någon plats där vi bara kan samlas runt ett nöje?

Inaktiv
Skrivet av insilence:

Blir så trött på allt hat här.
Förr var det mycket trevligare ton i det här forumet, nu är det påhopp och glåpord så fort någon inte tycker likadant.

Håller med. Vet inte vad som hänt med de goda vibbarna på fz.
Forumet känns som en tunna krut jämt nuförtiden.
Så pass att jag nästan håller mig härifrån och hellre ansluter till chatten i streams. Den är mer civiliserad.

Ibland tänker jag.. Tänk om vi alla satt vid ett bord på en krog och diskuterade, så kommer det en ny och ansluter och häver ur sig "Synd att ni pratar om det här jävla floppspelet". Hade drygstämplat personen for life och ignorerat.

Antar att i streamchatten har folk inte tid att stirra sig blind på någons kommentar och börja överanalysera.
Och inte tid att skriva långa åsikter heller. Och gör man det ändå bläddras det relativt snabbt förbi.

Medlem

Det enda jag stör mig på är kanske en ganska liten detalj men, om vi nu är i Medelhavet och Nordafrika så känns det mycket underligt att man inte har med Italien som spelade en rätt stor roll in den delen av kriget. i Afrika hade tex Italien 350,000 soldater vilket är mycket mer än Tyskland hade. USA var inte ens närvarande i Nordafrika tills 1942.

Det ar typ som att göra ett spel på östfronten igen men den har gången ta bort Sovjet och i stallet laga till Ungern eller Rumänien,eller göra ett spel i stilla havet men utan Japan, jag förstår dock att det är vikitigt att fokusera som vanligt på Tyskland, Storbritanien och i det här fallet USA som spelade en mindre roll medans man tar bort Italien som var den största aktören av axel makterna i området tills Tyskland skickade hjälp.

Men som sagt bara en liten detalj som man nog kan strunta i eftersom spelet inte direkt är 100% historiskt i första fallet.

Redaktör
Skrivet av insilence:

Blir så trött på allt hat här.
Förr var det mycket trevligare ton i det här forumet, nu är det påhopp och glåpord så fort någon inte tycker likadant.
CHILLA!

Om man är så bitter och tycker att endast sin åsikt är viktig nog borde man kanske hålla sig borta från forum och leva i sin bubbla där ingen säger mot.

Världen är nog mörk som den är, kan vi inte få ha någon plats där vi bara kan samlas runt ett nöje?

Skrivet av anon_79617:

Håller med. Vet inte vad som hänt med de goda vibbarna på fz.
Forumet känns som en tunna krut jämt nuförtiden.
Så pass att jag nästan håller mig härifrån och hellre ansluter till chatten i streams. Den är mer civiliserad.

Ibland tänker jag.. Tänk om vi alla satt vid ett bord på en krog och diskuterade, så kommer det en ny och ansluter och häver ur sig "Synd att ni pratar om det här jävla floppspelet". Hade drygstämplat personen for life och ignorerat.

Antar att i streamchatten har folk inte tid att stirra sig blind på någons kommentar och börja överanalysera.
Och inte tid att skriva långa åsikter heller. Och gör man det ändå bläddras det relativt snabbt förbi.

Kanske är hårdare ton nu, kanske inte. Jag vet inte. Men bra att sätta en standard genom att visa hur man vill ha det. Många gör redan det (vilket vi är oerhört tacksamma för!) Det är uppenbart att många vill ha en sån plats, ett ställe där man behandlar varandra på samma sätt som IRL. Svårt att nå hela vägen, men det går att hålla bra ton.


signatur
Medlem

Betalade visserligen bara 350 spänn, men ångrar att jag inte la dem på Sons of the Forest istället. WWII strategi ska vara realistiskt, men 2023 kan man tydligen inte göra bättre AI än soldater som springer, utan cover, fram till ens egna trupper, förbi och ställer sig bakom som att man skjutit på dem med plastkulor hela vägen. Riktigt trist! Jag väntar på en realism-mod innan jag fortsätter med CoH 3..

1
Skriv svar