FZ Play – Vi går (kanske) till väders i Kerbal Space Program 2!

Robot
FZ Play – Vi går (kanske) till väders i Kerbal Space Program 2!

Det är inte direkt raketvetensk... ähum.

#kerbal-space-program-2


Megadelux

Bemöda er inte.

Spelet är otroligt trasigt och borde heta pre-alpha.

Jag har kört ksp 1 sedan 2014 och detta rekomenderas verkligen inte i stadiet det är nu.

Medlem

Jag älskar KSP och har spenderat hundratals timmar i spelet, men jag blev dessvärre grymt besviken av KSP 2. Prestandan är verkligen skit, det buggar sönder utav bara helvete och mycket innehåll saknas. Saknaden av innehåll kan jag ha överseende med, och buggar i early access får man väl också acceptera, men man ska inte behöva acceptera framedrops ner till 5-10 FPS med en dator som klarar minimumkravet. Spelet är nog det mest ooptimerade spelet jag har varit med om. Det är långt ifrån redo för en early access-release, och det visste nog utvecklarna. Men förmodligen var de desperata efter pengar.

Medlem
Skrivet av renod:

Bemöda er inte.

Spelet är otroligt trasigt och borde heta pre-alpha.

Jag har kört ksp 1 sedan 2014 och detta rekomenderas verkligen inte i stadiet det är nu.

Det var tråkigt att höra. Oftast när ett spel är trasigjt i early access, brukar det betyda att man vill mjölka pengar till sin produkt eller inte.
Hade studion varit okänd så skulle varnigsflaggor vaja här. Dom kanske använder early acess som en alpha(vi betalar alltså för att spela en alpha eller beta, så dom får in pengar) fast det är fel att göra det. Det är väl meningen att de flesta buggar ska vara borta i en early acess? De stora major buggarna i alla fall. Early acess är väl mer som att vi spelare också blir "utvecklare", där vi ska kunna påverka innehållet i spelet och inte leta buggar?

Medlem

Angående det här med "early access", att man väljer att betala fullpris, runt 500 kr, för att få tillgång till vad som bäst kan kallas för ett betatest, är ju som att köpa grisen i säcken.
Känns också som att nuförtiden, när spel kommer och går, då lägga 500 kr på ett spel som funkar sisådär, för att sen efter en månad glömma bort det, sedan när det släpps om 1-2 år, då är man kanske inte intresserad längre utan spelar andra saker.

Jag förstår ju att speltillverkarna får pengar i ett tidigt skede och att kunderna som inte kan vänta, få tidig tillgång medans produkten tillverkas. Men samtidigt är risken att produkten är dålig så man tappar intresse direkt eller att när det väl dags för släpp, att intresset då redan försvunnit.

Medlem
Skrivet av denza:

Det var tråkigt att höra. Oftast när ett spel är trasigjt i early access, brukar det betyda att man vill mjölka pengar till sin produkt eller inte.
Hade studion varit okänd så skulle varnigsflaggor vaja här. Dom kanske använder early acess som en alpha(vi betalar alltså för att spela en alpha eller beta, så dom får in pengar) fast det är fel att göra det. Det är väl meningen att de flesta buggar ska vara borta i en early acess? De stora major buggarna i alla fall. Early acess är väl mer som att vi spelare också blir "utvecklare", där vi ska kunna påverka innehållet i spelet och inte leta buggar?

Det beror ju så klart helt på vad de signalerat. Vill man vara med och påverka spelet så får man nog acceptera att man kommer in någonstans i alphastadiet. Ingen ide för utvecklarna att jaga massa buggar om de ändå måste göra om allt efter spelarna kommit med feedback.

eld
Medlem

Early access kommer i alla former, och man får själv bestämma hur värt det är vid tillfället man köper det.

Just nu är det bara värt om man är intresserad att se utvecklingen redan från början, och är redo att se en hel del trasigt. Att KSP redan existerar är negativt för KSP2, för det har mycket mer att komma med.

Men kom ihåg att KSP såg ut såhär när det släpptes i early access, och hade bara kerbin. Det fanns inga andra planeter eller månar att åka till:

(Priset för KSP2 är helt galet dock)

Moderator

Kom gärna in och backseata, jag kommer nog behöva experthjälp! XD

Medlem

Vad är det dom säger, lätt att nå till rymden, svårt att komma i omloppsbana.

Stämmer talesättet herr wakkaah?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Vad är det dom säger, lätt att nå till rymden, svårt att komma i omloppsbana.

Stämmer talesättet herr wakkaah?

Han lyckades göra en omloppsbana runt solen. Så alltid något!

Bra spelat, svårt att spela utan att köra tutorial men han lyckades rätt så bra ändå.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Moderator
Skrivet av Enartz:

Vad är det dom säger, lätt att nå till rymden, svårt att komma i omloppsbana.

Stämmer talesättet herr wakkaah?

Det stämmer mycket väl!

Moderator

Tack till alla som kom för att hjälpa mig med byggandet och manövrerandet av många fantastiska farkoster! Spelet är klurigt men det är svårt att inte vilja fortsätta försöka. För mig blev det en krasch i början, men annars flöt allt på rätt stabilt.

Medlem
Skrivet av eld:

(Priset för KSP2 är helt galet dock)

Det är väl det stora problemet egentligen - att utvecklare/utgivare tar ut nästintill fullpris (KSP2 är i sitt nuvarande skick dyrare än KSP någonsin varit) för den stora "äran" att få vara en alfa-/beta-testare. Roller som innan var betalda snarare än tvärtom, eller åtminstone gratis.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Walks,, Scott Manley har många bra tutorials för ksp1 om du nu vill lära o har tid.
Det är otroligt givande men brant inlärning.

Som många rewiews om ksp2 jag sett kan jag rekommendera låt ksp2 vara o kör ksp1 fram tills multiplayer är på plats.
Allt annat finns redan i 1an med lite moddar

eld
Medlem
Skrivet av Gummii:

Walks,, Scott Manley har många bra tutorials för ksp1 om du nu vill lära o har tid.
Det är otroligt givande men brant inlärning.

Som många rewiews om ksp2 jag sett kan jag rekommendera låt ksp2 vara o kör ksp1 fram tills multiplayer är på plats.
Allt annat finns redan i 1an med lite moddar

Bästa tillfället för KSP2 kommer antagligen vara när science kommer in, eller ännu mer: colony grejjerna.

Men absolut så borde man nu prioritera att köpa KSP om man inte redan gjort det, en så otroligt mycket mer stabiliare upplevelse.

Det värsta är ju att det är många som gärna hade kört massa KSP2 med content som redan finns inne, men det är så många showstoppers som gör att det inte är möjligt.

Medlem

SJUKT kul när du drar iväg alla tankar som nyårsraketer. Helt rätt sätt att fira första launch


signatur

K9
:.:

1
Skriv svar