Rykten! Ubisoft återgår till årliga Assassin's Creed-releaser, fyra nya spel på gång

Robot
Rykten! Ubisoft återgår till årliga Assassin's Creed-releaser, fyra nya spel på gång

Utöver de som redan är på gång, alltså.

#assassins-creed


Medlem

Ja det gick ju så bra senast. Kommer de inte ihåg varför de slutade med årliga releaser? Minnet är tydligen kort.

Medlem

De är så desperata nu, de vet inte vad de ska hitta på

Medlem

Det känns som att det har gått sämre för att dom tänker mer på pengar och nu ska dom lösa det med att försöka få in mer pengar... Eller något

Medlem

Med undantag för Assassin's Creed III och Valhalla tycker jag att serien har blivit bättre med varje spel.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det känns som att det har gått sämre för att dom tänker mer på pengar och nu ska dom lösa det med att försöka få in mer pengar... Eller något

Nu är ju Valhalla ett av de mest sålda och inkomstbringande Assassins Creed som har släppts så din känsla är lite fel ute.

Medlem

😲
...too much!

Medlem
Skrivet av Thane:

Nu är ju Valhalla ett av de mest sålda och inkomstbringande Assassins Creed som har släppts så din känsla är lite fel ute.

Varför sker det här hela tiden just nu? Sanningen spelar ingen roll längre för att en känsla finns att det går dåligt. Sist att CoD och Fifa går dåligt. Vissa tror att spel är fiasko och flopp för att de kommer överens om det med sina kompisar? 😁

Med det sagt. Jag föredrog Odyssey.

Medlem
Skrivet av Thane:

Nu är ju Valhalla ett av de mest sålda och inkomstbringande Assassins Creed som har släppts så din känsla är lite fel ute.

Hur kan en känsla vara fel? Han sade inte att Valhalla sålt sämre, han sa han tyckte serien var bättre, förutom de spelen.

Men visst, tankepolisen säger tanken är fel, då är den fel!


signatur

I drank what?

Medlem

Går ju också att se detta som en återgång till de äldre spelen till storlek och innehåll. Mirage ska ju vara en mindre upplevelse jämfört med de senaste tre spelen. Och går dom tillbaka till en stad utan de stora världarna, finns ju säkert möjligheten att släppa ett om året med så många olika som jobbar på sitt spel.

Medlem

Pengar blir ju inga problem om kvalite är vad som prioriteras. De vet ju redan vad konceptet sitt kan locka och vet hur det inte alls säljer om de själva inte bryr sig att göra ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hur kan en känsla vara fel? Han sade inte att Valhalla sålt sämre, han sa han tyckte serien var bättre, förutom de spelen.

Men visst, tankepolisen säger tanken är fel, då är den fel!

Känslan sa att det har gått sämre för att de tänker på pengar. Försäljningen och inkomsten av Valhalla visar att det inte går sämre, alltså är känslan fel.

KoP
Medlem

För satan. Kom på några nya varumärken. Anställ kreativt folk. 😒

Medlem
Skrivet av Thane:

Känslan sa att det har gått sämre för att de tänker på pengar. Försäljningen och inkomsten av Valhalla visar att det inte går sämre, alltså är känslan fel.

Nej, det gör han inte. Han sade såhär:

Skrivet av m_g_karlsson:

Med undantag för Assassin's Creed III och Valhalla tycker jag att serien har blivit bättre med varje spel.

Inga pengar nämns, ingen försäljning nämns. Däremot att han tycker serien blivit bättre, förutom de två spelen han nämner.
Var ser du pengar eller föräljning nämnas?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, det gör han inte. Han sade såhär:
Inga pengar nämns, ingen försäljning nämns. Däremot att han tycker serien blivit bättre, förutom de två spelen han nämner.
Var ser du pengar eller föräljning nämnas?

Fun fact: Thane citerade inte personen du anger att han citerade utan den som skrev "Det känns som att det har gått sämre för att dom tänker mer på pengar och nu ska dom lösa det med att försöka få in mer pengar..." vilket kan ses som direkt felaktigt då de senare spelen varit deras mest inkomstbringande.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, det gör han inte. Han sade såhär:
Inga pengar nämns, ingen försäljning nämns. Däremot att han tycker serien blivit bättre, förutom de två spelen han nämner.
Var ser du pengar eller föräljning nämnas?

Kan vara bra att faktiskt läsa vad jag citerade. Inlägget jag citerade och syftar på är såhär:

Skrivet av Najkan:

Det känns som att det har gått sämre för att dom tänker mer på pengar och nu ska dom lösa det med att försöka få in mer pengar... Eller något

Du syftar på ett helt annat inlägg i tråden.

Medlem

Är det inte dags att reboota denna serien igen? Odysee med nytt skin då och då börjar bli tjatigt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan vara bra att faktiskt läsa vad jag citerade. Inlägget jag citerade och syftar på är såhär:

Du syftar på ett helt annat inlägg i tråden.

Ni tjivas inte va grabbar?

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Med undantag för Assassin's Creed III och Valhalla tycker jag att serien har blivit bättre med varje spel.

Konstigt, tycker precis tvärtom. Förutom valahalla då som sög,


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Med undantag för Assassin's Creed III och Valhalla tycker jag att serien har blivit bättre med varje spel.

Jag tycker Valhalla är bra upp till cirka 20% av main quest. Sen blir det en lång utdragen sörja med tråkiga utomvärdsliga delar. Vissa system är klart bättre än Odyssey, synd bara att de inte lyckades knyta ihop det på ett bra sätt. Undrar om det är för att driva microtransaktioner som kampanjen i Valhalla är så seg.

Medlem

Förstår inte hur folk hinner spela alla AC-spel. Hade hellre sett att de släppte förbättrade remasters/remakes på tidigare spel än fler spel.

Remakes på allt som kom till PS360 och dynamic 4K/60fps-patcher till PS4-spelen. Och fixa till screen tearing i Valhalla. De behöver bli bättre på det tekniska. Lyssna på Digital Foundry!

Medlem

Hehe jag skrev sådär för att känslan bygger på en sanning (det går ju dåligt för ubisoft).

Att släppa massa spel såhär tycker inte jag brukar bli bra, men investerarna kanske blir nöjda.

Känner jag. 😬

Testpilot
Skrivet av Famipan:

Förstår inte hur folk hinner spela alla AC-spel. Hade hellre sett att de släppte förbättrade remasters/remakes på tidigare spel än fler spel.

Remakes på allt som kom till PS360 och dynamic 4K/60fps-patcher till PS4-spelen. Och fixa till screen tearing i Valhalla. De behöver bli bättre på det tekniska. Lyssna på Digital Foundry!

Ett AC spel per år är knappast omöjligt att hinna med? De äldre spelen var även ganska korta innan de ändrade fokus till mer öppen värld och RPG-upplägg.

Jag ser hellre nya spel än remasters om jag får välja. Hoppas på en nytändning nu med Mirage!

Medlem

Jahapp. Assassin's creed serien är död för mig sedan länge.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Förstår inte hur folk hinner spela alla AC-spel. Hade hellre sett att de släppte förbättrade remasters/remakes på tidigare spel än fler spel.

Remakes på allt som kom till PS360 och dynamic 4K/60fps-patcher till PS4-spelen. Och fixa till screen tearing i Valhalla. De behöver bli bättre på det tekniska. Lyssna på Digital Foundry!

Skrivet av Mutumba:

Ett AC spel per år är knappast omöjligt att hinna med? De äldre spelen var även ganska korta innan de ändrade fokus till mer öppen värld och RPG-upplägg.

Jag ser hellre nya spel än remasters om jag får välja. Hoppas på en nytändning nu med Mirage!

De senaste tre AC är ju långtidsprojekt. Inga spel man spelar genom under en helg, till skillnad från de gamla spelen. Själv betar jag av dem under ett års tid ungefär. Även om jag gillar dem alla (speciellt Odyssey) så blir det skönt att nu komma tillbaka till det lite mer klassiska utförandet och förhoppningsvis inte behöva tampas med alla timesinks som de lägger in, som man kan korta ner med mikrotransaktioner.

Hoppas på mer täthet med detaljer och saker man kan göra, och mer högkvalitativt DLC där de kan återanvända spelvärlden för flera äventyr. Känns alltid så bortkastat när de skapar en stor fantastisk spelvärld och sen bara ger oss ett äventyr i den (ser på er, GTA5 och RDR2).

Medlem

Profetia: Det är i samband med alla dessa titlar som Ubisoft visar makten i Ubisoft Scalar.
Jag är optimistiskt skeptisk

Medlem

Trodde att jag blivit för gammal för dessa spel trots att man gett dem många chanser. Sen började jag spela Hogwarts och insåg att så var inte fallet. AC spelen är otroligt själlösa.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Fun fact: Thane citerade inte personen du anger att han citerade utan den som skrev "Det känns som att det har gått sämre för att dom tänker mer på pengar och nu ska dom lösa det med att försöka få in mer pengar..." vilket kan ses som direkt felaktigt då de senare spelen varit deras mest inkomstbringande.

Skrivet av Thane:

Kan vara bra att faktiskt läsa vad jag citerade. Inlägget jag citerade och syftar på är såhär:

Du syftar på ett helt annat inlägg i tråden.

My bad, såg fel.


signatur

I drank what?

Medlem

Känns som Ubisoft missade tåget med Japan. Ghost of Tsushima var ett mästerverk som jag tvivlar på att AC kan klå.

1
Skriv svar