Men vad är det som fötter?

Medlem
Men vad är det som fötter?

händer mena ja...

http://hd.bors24.se/bors24.se/site/macro/macro_currency_detai...

dollarn nästan 9 spänn??? Vah? :beatup:

Tyckte det var skönt när den låg på strax över fem och femti =>


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Den svenska kronan har sjunkit som fan den senaste tiden speciellt i mot us-dollarn. Kommer att inte billigt att åka utomlands precis. =(


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Konstigt?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hur länge skall sverige hålla sig utanför euro valutan egentligen,
det är väl inte många länder kvar i EU som har kvar sin ursprungliga valuta ?

Medlem

j*vla borak bama =/


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Hur länge skall sverige hålla sig utanför euro valutan egentligen,
det är väl inte många länder kvar i EU som har kvar sin ursprungliga valuta ?

Rätt kul att så fort det bränner till i rumpan så ropar man "Euron är så bra!"
Visar bara på att allt för många svenskar är duktiga på att vända kappan efter vinden. När kronan stärks igen kommer det låta annorlunda igen... :/

Medlem

Jag tänker mest på att det är väl mer eller mindre ett måste att ha euro inom EU ?

För det var väl meningen att ha en gemensam valuta i Eu väl.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Hur länge skall sverige hålla sig utanför euro valutan egentligen,
det är väl inte många länder kvar i EU som har kvar sin ursprungliga valuta ?

för alltid hoppas jag
Dagen är EU kollapsar kommer swe vara fett glad över att ha en egen valuta.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Jag tänker mest på att det är väl mer eller mindre ett måste att ha euro inom EU ?

För det var väl meningen att ha en gemensam valuta i Eu väl.

Ja det är väl det. Jag tänker inte säga att jag har någon koll alls men den lilla information jag sett som talar mot euron är att det är svårare att ha en gemensam valuta som skall gälla för så många olika länder med olika ekonomiska förutsättningar, och ekonomiska system.
Kan ju vara rent skitsnack så klart men det lät logiskt när jag läste det

Medlem
Skrivet av ZUJ:

det är väl inte många länder kvar i EU som har kvar sin ursprungliga valuta ?

Om jag inte är helt missinformerad är det 16 av totalt 27 medlemsländer som har euro som valuta.

Personligen hoppas jag att vi i Sverige behåller våran egen valuta.

Medlem

kostar det inte typ hur mkt pengar som helst att byta valuta?

T.ex. Skolböcker måste väl bytas ut för att det står "kr" istället för Euro?


signatur

Rawr

Inaktiv

tur att morsan har sammlat ihop 55.000 dollar at mig medans den varit lag, vantat pa att den ska ga upp till 10kr

otur att man bor i japan och yen kostar 10kr, vilket gor att min lilla lagenhet kostar 10.000kr i manaden ..

Medlem
Skrivet av Laxen:

j*vla borak bama =/

Hur fan kan du skylla en djup ekonomisk kris på en president som nyss tillträtt? Visst är inte allt W Bush's fel, men han har mkt stor roll till att krisen blev så stor.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

årets bästa rubrik =).

sverige måste behålla kronor, inte gå på grupptryck!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Laxen:

j*vla borak bama =/

Hur fan kan du....

venne... är inte politiskt insatt ett enda dyft Skiter i vilket bara dollarn är låg. Blir ändå en judgement day år 2012... Bring it on! Ändå så mycket skit i denna värld så man blir fan mörkrädd.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Så klart ni ska ha kvar kronan. jag gillar att götta mig i sverige på helgerna nu.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Laxen:

j*vla borak bama =/

Hur fan kan du skylla en djup ekonomisk kris på en president som nyss tillträtt? Visst är inte allt W Bush's fel, men han har mkt stor roll till att krisen blev så stor.

Det är knappast så att Bush är den som fattar alla beslut i vita huset, och det är väl snarare hur världen har hanterat finanskrisen (spendera spendera spendera!) som är skälet till just finanskrisen?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Laxen:

j*vla borak bama =/

det är kronan som försvagas och inte dollarn som stärks, det här pga riksbankens räntesänkningar.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Laxen:

j*vla borak bama =/

Hur fan kan du skylla en djup ekonomisk kris på en president som nyss tillträtt? Visst är inte allt W Bush's fel, men han har mkt stor roll till att krisen blev så stor.

Det är knappast så att Bush är den som fattar alla beslut i vita huset, och det är väl snarare hur världen har hanterat finanskrisen (spendera spendera spendera!) som är skälet till just finanskrisen?

well, efter 9/11 sänkte amerikanska centralbanken på räntan för att få fart på ekonomin, men det började om jag förstår det rätt lite smått med bill clinton i makten som ville göra det lättare för amerikaner att äga sitt hem.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Greger:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Laxen:

j*vla borak bama =/

Hur fan kan du skylla en djup ekonomisk kris på en president som nyss tillträtt? Visst är inte allt W Bush's fel, men han har mkt stor roll till att krisen blev så stor.

Det är knappast så att Bush är den som fattar alla beslut i vita huset, och det är väl snarare hur världen har hanterat finanskrisen (spendera spendera spendera!) som är skälet till just finanskrisen?

well, efter 9/11 sänkte amerikanska centralbanken på räntan för att få fart på ekonomin, men det började om jag förstår det rätt lite smått med bill clinton i makten som ville göra det lättare för amerikaner att äga sitt hem.

ett tips är "Bill Clinton + Community Reinvestment Act"


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

1
Skriv svar